Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 01:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Hejsa...

Håber at nogen af jer med forstand på piller kan hjælpe mig lidt...

For nylig prøvede en bekendt at begå selvmord ved at æde nobliganer. Siger han...
Før jeg går videre skal jeg lige sige at han har været kronisk smerte patient og har været proppet med morfin de sidste 2½ år.
Men jeg forstår det ikke rigtigt, for han tog over 100 nobligan (Sagde han) men da jeg kom ca. 10 timer efter, var der ikke andet at se end lidt kvalme og dårlig hukommelse, men ellers virkede han helt frisk.
Der blev selvfølgelig ringet efter ambulance et par timer efter han havde taget dem og det var opdaget, men da de ankom var han klar og kunne sidde og snakke med en kammerat og overbevise flack mændene om at det var løgn at han havde taget en OD.

Det hele virker virkeligt underligt på mig. For så vidt jeg ved (måske tager jeg fejl??) så er nobligan pænt stærke, og jeg har svært ved at forestille mig at nogen ville kunne overleve en så massiv dosis uden at kradse af eller i det mindste blive alvorligt syg?? Godtnok ved jeg ikke hvor mange mg de har været på, men alligevel?

Kan det virkelig passe at han har ædt over 100 og der ikke er sket mere end det?
Umiddelbart vil jeg tro at det bare var et råb om hjælp/opmærksomhed??!

Titel:
Insane psychedelia user!

Nobligan skulle være det samme som kodein og det oplyses endvidere om:

Forgiftninger
Symptomerne udvikles inden 4 timer efter indtagelse af overdosis: Kvalme, takykardi, bevidsthedssvækkelse, i sjældne tilfælde koma og respirationsinsufficiens. Behandling. Naloxon som antidot har ikke i alle tilfælde vist sig effektivt. Diazepam er effektivt over for de cerebrale irritationssymptomer.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Treasure > Hvad er din kilde? Nobligan er såvidt lægemiddelkataloget oplyser mig om ikke det samme som kodein, men derimod et af salgsnavnene for Tramadol. Tramadol er ikke just noget stærkt opiat, ja faktisk er det ikke noget opiat men en et "syntetisk opioid med monoaminerge egenskaber."

Hvad det så end betyder, er jeg ikke helt sikker på, men generelt har opioder nogle af de samme egenskaber som de "rigtige" opiater.

Sickboy >
Grunden til at din ven ikke er død af den dosis, er efter min bedste overbevisning at hans tolerance for opiater er høj. Dette skyldes at "lægerne har proppet ham med morfin gennem 2½ år."
Således kan han altså overleve ting som du og jeg ikke ville være i stand til.

Jeg håber din ven genvinder lysten til at leve på trods af smerterne.

Mvh. Psyko

Titel:
In our memories

Bare så der ikke er nogen der misforstår min besked, og æder 20 nobliganer fordi de tror at det er et svagtvirkende:

På Bluelight har det længe været diskutteret hvor høj den maksimale dosis bør være, og jeg tror nok at konklusion er at alt over 500mg. er spild af penge, og når man kommer over 800mg. kan det også være potentielt livsfarligt. Så hold doserne under 500mg. folkens! (langt under, medmindre I har badass tolerance!)

-Psyko

Titel:
Insane psychedelia user!

Psyko skrev:
Treasure > Hvad er din kilde? Nobligan er såvidt lægemiddelkataloget oplyser mig om ikke det samme som kodein, men derimod et af salgsnavnene for Tramadol. Tramadol er ikke just noget stærkt opiat, ja faktisk er det ikke noget opiat men en et "syntetisk opioid med monoaminerge egenskaber."

Mvh. Psyko

Tramadol er et syntetisk, centralt virkende opioid, hvis agonistiske egenskaber navnlig er rettet mod µ-receptoren. Virkningen er dog væsentligt mindre udtalt end f.eks. morphins. Derudover fremmer det den endogene smertemodulation, dels ved at hæmme tilbageresorptionen ("reuptake") af noradrenalin og serotonin i synapsespalten, dels ved at forøge serotoninfrigørelsen. Den kliniske relevans heraf er fortsat delvist uafklaret. Ved peroral indgift er biotilgængeligheden ca. 70%. Virkningen indtræder i løbet af 1 time og varer ca. 6 timer. Respiration, hjertekredsløb og motilitet af mave-tarmkanal synes ikke at påvirkes i væsentlig grad. Den hostestillende virkning svarer til codeins. Risikoen for tilvænning og misbrug synes at være ringe. Ca. 10% af befolkningen er langsomme omdannere af tramadol, se Interaktioner, lægemidlers indflydelse på P450-enzymer.
Tramadol er et alternativ til codein, dextropropoxyphen, pentazocin og pethidin.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Treasure > Ja, et alternativ, dvs. et andet stof... Jeg er ret overbevist om at virkningerne ikke er ens. Har ikke prøvet det selv, men ved at Psyko har prøvet både kodein og tramadol, så han må vide hvad han snakker om.

Titel:
Insane psychedelia user!

Fenriz skrev:
Treasure > Ja, et alternativ, dvs. et andet stof... Jeg er ret overbevist om at virkningerne ikke er ens. Har ikke prøvet det selv, men ved at Psyko har prøvet både kodein og tramadol, så han må vide hvad han snakker om.

Jeg har heller ikke sagt det var det samme, men altså nogenlunde samme virkning/effekt. Måske lidt svagere.

Titel:
In our memories

Treasure skrev:
Tramadol er et alternativ til codein, dextropropoxyphen, pentazocin og pethidin.

Det er da også noget helt andet end det du skrev. På den måde din første besked er udformet synes jeg det lyder som at
kodein = Nobligan/tramadol.

Well, ingen skade sket, selvom det for en god ordens skyld lige bør tilføjes, at kodein er en del mere euforisk end tramadol ;)

mvh. Psykko

Titel:
Insane psychedelia user!

Psyko skrev:
Treasure skrev:

Det er da også noget helt andet end det du skrev. På den måde din første besked er udformet synes jeg det lyder som at
kodein = Nobligan/tramadol.

Well, ingen skade sket, selvom det for en god ordens skyld lige bør tilføjes, at kodein er en del mere euforisk end tramadol ;)

mvh. Psykko

Det var måske lidt dårligt formuleret, men jeg er godt klar over at der er forskel.

Titel:
jeg kunne gode spise 100 tror jeg , har spist masse smartestillen til kræftpration før spist .2 fentenyl 125mc, 50 oxycontin 80mc,200 valium 10mg på en månde og nåde at det er en del stærke end heroin :)

men der kan også mere til for at kroppen lukke ned .med alle organer.men jeg vil ikke komme ind på det .......

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

trold skrev:
jeg kunne gode spise 100 tror jeg , har spist masse smartestillen til kræftpration før spist .2 fentenyl 125mc, 50 oxycontin 80mc,200 valium 10mg på en månde og nåde at det er en del stærke end heroin :)

men der kan også mere til for at kroppen lukke ned .med alle organer.men jeg vil ikke komme ind på det .......

Nu er det jo ikke en konkurrence...

Titel:
Child hvad tror du mit budskab med det sidste er :) bare for og fortælle af efter en tid på opiater komme der en mega tolerance .så vil tro der skulle have meget til :)

men nej det er det overhoved ikke det konkurance du ved selv jeg har være døden nær og måske fler gange end folk tro så nej ikke nåde og spøge med måske skave jeg det forkert.men er sku ikke verden´s beste til og sette ord sammen

mvh trold

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Personligt har jeg aldrig fået nogen egentlig mærkbar effekt af tramadol - og jeg har prøbet det både som Nobligan (Er tabletterne ikke lavet så stoffet frigives langsommere ("slow-release"), og som kemisk renstof. 500 mg renstof og ingen tydelig effekt - så besluttede jeg mig for at min hjernekemi ikke var indrettet til at opnå eufori af dette stof. Jeg skal ikke kunne sige om det har en smertestillende effekt på mig, men oftest hænger den euforiserende og den smertestillende effekt af opiater / opioider ret godt sammen. Flere af mine venner opnår en særdeles tydelig effekt af 250 mg, så det er altså ret svært at forudsige hvordan folk reagerer på stoffet. Jeg har for øvrigt ikke nogen opiat-tolerance, så det er ikke forklaringen på hvorfor jeg ikke er modtagelig.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg må advare imod at tage store doser Tramadol.I USA har der været sager hvor folk har fået ubehagelige anfald på grund af for store doser.

I øvrigt er det et mystisk stof.Hvis man er hookede på "rigtige" Opiater,og tager Tramadol,kan man tydeligt mærke de har en nærmest anta gonistisk effekt(så man nærmest får abstinenser).

TROLD:
Hvor har du fundet Fentanyl til oral anvendelse?Er det via en spray eller ren Citrat?

Titel:
plaster 125mg :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ohh,I thought it enough... :D

Tak skal du ha´.

Hygge.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Jeg ville ikke have troet at man kunne overleve så stor en dosis indtaget på en gang!!!
Men man må lære så længe man lever!

Tak for alle svarene :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]