m.UNIT skrev:
aliaarhus skrev:
Jeg kan ikke lade være med at le ad sådan nogle love. Jo mere folk bliver undertrykte, jo klogere bliver de, og jo flere udveje finder vi. Se på jøderne, f.eks.: De blev undertrykt i meget lang tid og slagtet under 2. verdenskrig. I dag er det dem der mere eller mindre styrer de helt store projekter i verden.
De er et glimrende eksempel. Sådan er det med så mange andre ting - og absolut også narkopolitik.
Du kritiserer tit samfund og regering og nu ved jeg ikke hvor alvorligt du mener det der, men jeg tvivler på at fordi Danmarks narko-ungdom bliver 'undertrykt' så opfinder de lige pludselig en tidsmaskine eller teleporter sig fra land til land.
Eller hvad projekter mener du f.eks. at jøderne står for? og er det pga. at de har været undertrykt gennem tiderne?
Tidsmaskiner? Det er vist lige en tand for langt ude.
Jeg mener bare, at folk finder alle mulige udveje for at få alle eller visse af deres ønsker opfyldt. Der var jo et eksempel med fængslede som modtog mobiltelefoner ved at nogle af deres bekendte kastede dem indpakkede over et hegn. Der er folk der begyndte at smugle stoffer ved at pakke dem ind og sluge dem og så få dem ud ved at brække sig eller ved at gå på toilet. Det er sådan nogle eksempler jeg mener.
Og sådan en kontrol i Odense vil blot få folks hjerner i gang - det vil jo ikke stoppe dem i at tage stoffer på diskoteker, men de vil finde alle mulige andre måder at indtage stofferne på. Et eksempel på det er, at nogle folk gik rundt med næsesprays der indeholdt det ønskede stof, som de proppede op i næsen og sprøjtede - ingen fattede mistanke. Alle mulige små tricks og udveje, så de kan blive ved med at gøre det.
Det er lidt ligesom det spil hvor man skal gå rundt og skyde på bolde i luften. Rammer man dem, så splitter de sig op i flere dele. Sådan virker det her også: Man løser et problem og udløser mange flere problemer.
Jeg ved ikke helt hvor du får tidsmaskinerne ind i billedet. Og er det nu også forkert at kritisere samfundet? Der er millioner af mennesker der bare finder sig i at der sker alt muligt fucked omkring dem, uden at de siger noget til det - og det giver blot politikere, præseidenter og diktatorer mere magt. Nogle tænker sig ganske enkelt ikke om, og bliver bildt alle mulige ting ind (Irak-konflikten er et godt eksempel... de erklærede krig for at få fat i en masse masseødelæggelsesvåben, men ikke én eneste bombe er blevet fundet. De fik en masse med på krigen - folk der idag bakker tilbage, fordi de har indset at de er blevet bildt alle mulige ting ind). Kritik får folks hjerner i omdrejninger, om de vil eller ej - ellers bliver problemerne bare opdaget når det er alt for sent. Igen er Irak et godt eksempel.
Og mht. det med jøderne... "projekter" er måske et forkert ord at bruge. Men jeg kan da hurtigt nævne nogle eksempler:
- I 1943 oprettede de deres egen stat i et andet land og fået opbakning for det (jeg siger ikke at de ikke har lov til det, der skal være plads til alle mennesker på jorden - men hvem havde forestillet sig det under 2. verdenskrig?)
- Hver gang de bliver kritiseret for et eller andet, får de deres vilje ved direkte eller indirekte at sige, at de har lov til det fordi de er guds udvalgte eller fordi de blev voldsomt undertrykte under 2. verdenskrig. Og den virker HVER gang.
- De har fået mange lande til at oprette love som kan beskytte dem, deres land og deres religion. Fra Danmark kender vi blasfemi-paragraffen, der faktisk blev oprettet for jødernes skyld
- USA's Mellemøsten-politik er ret påvirket af jøder og kristne værdier
- De er nok verdens bedste forretningsmænd. Jøderne invisterer i USA som aldrig før... nogle mener endda at det mere eller mindre er dem der styrer USA og præsidentvalget. Falder en præsident ikke i deres smag, bliver han skudt på en eller anden måde, hvis han bliver valgt.
- Nogle mennesker mener endda, at de har stået bag ødelæggelserne på WTC. En stor del af arbejderne i WTC er jøder, men ikke én eneste jøde blev dræbt, mens både amerikanere og alle andre mennesker med en anden nationalitet blev dræbt.
- De har USA bag sig i Israel-Palæstina-konflikten. USA støtter dem og dækker over det ved at få forhandlingsplaner frem på bordet. For så ser det ud som om at de er neutrale. Men bliver der bombet huse og folk i Palæstina, siger USA intet - men omvendt, så er USA op på mærkerne.
- De har fået en mur op at stå ved Gaza-striben (?), og tøvende anbefalede USA israelerne til at få den mur væk pga. den voldsomme kritik.
- Under Roskilde Festival blev en mur hejst op af en nødhjælpsorganisation for at kritisere Israels krænkelser af menneskerettighederne. De fik muren ned og politikerne på deres side,
selvom det var smukt gjort for at få folks øjne op for hvad fanden der sker dernede. Vi andre giver penge til organisationerne (og organisationerne bruger dyrbar energi) så de kan hjælpe de krigshærgede områder, men hvad hjælper det? Flere ødelæggelser og mere undertrykkelse finder sted - vi kunne ha fået mere ud af ikke at ha givet en skid for det eller brugt energi på det. Derfor kan jeg egentlig godt forstå organisationens reaktion.
Jeg tvivler på at de ville stå hvor de står idag, hvis de ikke blev voldsomt undertrykte. Folk finder udveje og løsninger ved undertrykkelse eller unfair behandling.
Bare for at give nogle eksempler. Men nok off-topic - smid en PM hvis du vil diskutere... jeg skriver ikke mere i det her topic.