Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 14:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
People Have NDEs While Brain Dead

Så kan I videnskabs-ateister lære det! :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
http://skepdic.com/nde.html
http://www.csicop.org/si/2004-05/near-d ... ience.html

Lær selv! :P

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tja... det er jo igen bare et forsøg på at forklare noget uforklareligt. Idag tror ingen på at sådan nogle ting "findes", med mindre det er materielt på én eller anden måde. Noget man kan røre ved, måle, veje eller lignende. Hvilket bringer os tilbage til diskussionen Gud findes vist ikke i hjernen alligevel.

Og hvad kan man sige til noget som det her?

Citat:
This operation, nicknamed "standstill" by the doctors who perform it, required that Pam's body temperature be lowered to 60 degrees, her heartbeat and breathing stopped, her brain waves flattened, and the blood drained from her head. In everyday terms, she was put to death. After removing the aneurysm, she was restored to life. During the time that Pam was in standstill, she experienced a NDE. Her remarkably detailed veridical out-of-body observations during her surgery were later verified to be very accurate. This case is considered to be one of the strongest cases of veridical evidence in NDE research because of her ability to describe the unique surgical instruments and procedures used and her ability to describe in detail these events while she was clinically and brain dead.

Lær selv selv! :P

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Er det sandhed fordi det står skrevet? Fordi det står som ens udtalelse?

Jeg ved ikke hvad jeg skal tro men det kan lige så godt være falsk som sandt. Det er jo bare modstridende skriftlige informationer som begge kan være falske, forkerte eller fejl fortolkning af nogens historie....

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

Tjaa, ved en så omfattende operation tvivler jeg på at hun er vågnet øjeblikket efter at den er overstået. Hun har sandsynligvis ligget i narkose i en hel del tid efter, og er lidt efter lidt vågnet op. Hvem siger at hendes NDE ikke er sket der? Hun kan jo have set instrumenterne inden operationen, og hvem ved hvordan korttidshukommelsen reagerer på at man lige suger blodet væk fra hovedet? Måske har hun glemt at hun så dem inden operationen, men har derefter "drømt" om dem i sin narkose.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Der findes faktisk en solid mængde faglitteratur om NDEs efterhånden, skrevet af anerkendte forskere der er gået frem med en solid portion skepsis og stadig må konkludere at det fænomenet IKKE kan forklares med konventionel videnskab og lidt digtning (á la HardcoreWizards svar).
Hvis i ikke tror mig, så prøv at tage en tur på biblioteket.

Grunden til at det ikke er mere kendt har noget med videnskabelige paradigmer, og hvordan de fungerer at gøre. Sagt på en simpel måde: Resultaterne vil ikke blive anderkendt før der er udviklet en teori der kan forklare BÅDE alle måleresultaterne der støtter den traditionelle videnskab og disse nye, overraskende observationer, under ét.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej, men artiklen fotæller os at kvinden er hjernedød. Målte de hendes hjerneaktivitet? Nej! Hendes hjerne var drænet for ilt. Kvinden havde mulighed for at se instrumenterne før hun blev behandlet! Defor kan hun beskrive en kraniesav.

Der er lavet adskillige forsøg på stuer hvor døende havde mulighed for at flyve op i loftet hvor der var en maskine der lavede random ord-strenge.. INGEN af dem der "døde" kunne gengive noget af det.

Jeg tror det er dejligt at dø, men jeg giver intet for det her pis..

Læs Blackmore og hendes teori om at DMT, iltmangel etc og lignende stoffer kan fremkalde NDE's.

Jeg gider ikke søge kilder nu.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
Ashoka skrev:
Nej, men artiklen fotæller os at kvinden er hjernedød. Målte de hendes hjerneaktivitet? Nej!.

det er så her jeg ka sige JO!

lige præcis hende damen her har været i tv med læger og alt der hører til og de har undersøgt den sag med hende i hovede og røv.. og de overvågede hendes hjerne aktivitet.... og lige præcis hende har de svært ved at "finde på" ting for at modbevise det... og ja det er at finde på ting når man ik ved det :wink:

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Ashoka, de skriver at hun var klinisk død og hjernedød.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Drop det, man kan ikke overbevise folk som enten ikke vil eller ikke kan

Vi må forstå det er meget stærke kræfter, som hårdnakket benægtet facts....

NDE og OOBE er en realitet og det sker UAFHÆNGIG hjernen!

Hvis du så blir mast til plukfisk så får du DNE

Problemet det ligger i at huske og forklare oplevelsen....

Jeg tror at hjernen fungere lidt som en computer eller radio, det er ikke den om laver programmerne eller styre den, men den modtager signaler og formidler information og beviidsthed, men den er ikke selv den som skaber den....

Sprogets genius...

Husk på at man reflektere over ting.... Dvs. hjernen er ligesom månen, den reflektere solens lys....

Mange husker ikke alle de erkendelser de fik da de fik en NDE eller OOBE men det er også fordi at de måske netop ikke SKAL huske det, eller ikke KAN huske det.....

Altså det er meningen at vi kun skal vide en del.... Resten den får vi at hvide når vi dør.....

Der findes dog folk som VED, folk som er udvalgte og som har fået en viden som ikke er almindelig, meget kan ikke blive sagt om netop det emne....

Vi må huske på at det måske ikke er alle som er udviklede nok til en sådan viden, vi har tabt meget af den tabte viden, men den vil blive genfundet i en ny form.... Hermed mener jeg som en kulturel faktor

Blot fordi at kulturen er materialistisk, så betyder det dog at der findes visse udvalgte som fortsat bære den åndelige flamme og lader den oplyse deres vej...

Mvh. Astral

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hehe, intet nyt under solen her :lol:

Diskussioner om dette emne er som oftest frugtesløse for begge parter, eftersom det handler om ting der ikke kan hverken bevises eller modbevises med nogen kendte metoder. De forhåndenværende oplysninger er altid tilstrækkeligt uklare til at levne plads til de forskellige opfattelser, hvadenten man tror på liv efter døden eller ej. Det betyder så også at uanset hvor man står i forhold til emnet, er det ganske umuligt ved hjælp af argumentation alene at overbevise andre om sin position... Det eneste man reelt kan gøre, er at fortælle sit eget syn på tingene, og ellers lade det være op til folk selv at vurdere det.

Grunden til at jeg skriver dette er nok mest for at udtrykke min undren over at i hvert fald nogle af jer tilsyneladende ikke er åbne for muligheden af at I selv tager fejl. I hvert fald sidder jeg med fornemmelsen af at Astral og Ashoka begge føler at I med 110%'s sikkerhed har ret i jeres respektive påstande, på grund af den til tider ret bombastiske måde I fremlægger jeres syn på tingene. Fair nok at I gir udtryk for jeres overbevisning, jeg synes bare I bør tænke på måden I udtrykker jer på.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er for stiv nu... uddyber senere..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ashoka skrev:
Jeg er for stiv nu... uddyber senere..

Hehe, godt sagt! :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter