Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 aug 2025 22:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 88 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Dr. proX skrev:
dankdawg skrev:
Dr. proX skrev:
Syntes også det lyder lidt sindsygt?
Har aldrig haft dårlige erfaringer med polititet, og de har nu altid været ganske flinke de gange jeg har snakket med dem..
Er for ca 4mdr siden blevet stoppet på motorvejen (110km/t zone) med 182km/t og bare fået en moral snak og et "forsat god dag"

-Hvis man opfører sig ordenlig behandler de dig også ordenligt. - Sådan er det nu engang med alle mennesker på denne jord.

Nej, sådan er det ikke nødvendigvis. I øvrigt så kan jeg ikke se hvorfor man skulle opføre sig "ordentligt" når ert af de forbandede møgsvin beder en om at tømme sine lommer. Den opførsel ville jeg ikke tolerere fra andre mennesker, hvorfor skulle jeg så gøre det fra en forpulet panser? Fordi han har en uniform på?

I er fandeme de latterligste eksempler på slavementalitet jeg længe har set. Disse svin vil med glæde spærre jer inde, på trods af at jeres livsstil ikke rager andre end jer selv, og så forsvarer i dem som "flinke"?? I er for langt ude...de er jeres fjender og de vil skade jer hvis de får chancen.
Det er ikke dem der laver loven, men de har valgt at håndhæve den, og derfor er de ikke uden skyld.

Tag jer dog sammen, det er lige som at høre en slave forsvare sin ejer når han banker ham. jeg væmmes.

Det er dog den værste omgang ØREbæ jeg nogensinde har hørt fra dig!
Det vil sige at _ALLE_ politi folk er min fjende! De vil alle sammen gøre mit liv surt, de er her KUN for at rode i mine lommer og pisse mig af evt trampe mig i fjæset når jeg ligger ned?

-Hvis det ikk var for politiet så ville vores hverdag nok ikke være så skide sukker sød som den nu engang er i DK...

Fint nok, slavedreng. Så giv dem et kys når de knalder dig for ulovlig besiddelse af stoffer, aflytter din telefon, banker dine venner under afhøring, osv.Knep dem hvis du elsker din herre så højt.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

sorn skrev:
dankdawg: Alle invandre er også en omgang røvere, for så engang en muhammed stjæle et stykke slik!

Så vidt jeg ved er indvandrere ikke en homogen gruppe hvis arbejde bl.a. er at forhindre folk i at gøre hvad de vil med deres krop?

I øvrigt, så findes der bestemt flinke pansere. Desværre er det få, og desværre er problemet lige så meget i deres arbejdsopgaver som i deres personligheder. Politiet appelerer til dårlige mennesker. Jeg mener, ville du rende rundt og arrestere folk for at sælge stoffer f.eks.? Det gør jo INGEN skade...

Titel:
Dedikeret medlem

dank: var heller ikke ment i bogstavlig forstand, blot i overført betydning. For ville gerne høre hvor ensrettet du var inden jeg begyndte at debatere.

For synes bestemt ikke alle pansere er nogen svin - nogen gør deres job - nogen gør det bare bedre end andre :wink:

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

sorn skrev:
dank: var heller ikke ment i bogstavlig forstand, blot i overført betydning. For ville gerne høre hvor ensrettet du var inden jeg begyndte at debatere.

For synes bestemt ikke alle pansere er nogen svin - nogen gør deres job - nogen gør det bare bedre end andre :wink:

Desværre er en del af deres job svinsk. Alle fornuftige individer bør hade panserne, især dem der tager stoffer, sælger stoffer, eller bare mener at folk selv bør kunne bestemme over deres egen krop.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Mars
dankdawg skrev:
sorn skrev:

Desværre er en del af deres job svinsk. Alle fornuftige individer bør hade panserne, især dem der tager stoffer, sælger stoffer, eller bare mener at folk selv bør kunne bestemme over deres egen krop.

Du lever i en fordrejet verden hvor kun din mening betyder noget..

-En dag må du nok sige hej til den virkelige verden..

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
dankdawg > Jeg betvivler ikke, at man kan komme ud for pansere der er både ubehagelige og voldeligelige. Det burde alle efterhånden vide, der har trods alt været lidt fokus på det i medierne. Ligeledes er det en kendt sag, at det er næsten umuligt at få dømt en panser, fordi de altid dækker over hinanden.

Men jeg tvivler på at flertallet af pansere bare sidder og venter på at stompe ens røv. De få politifolk jeg har været i kontakt med, har virket nogenlunde okay, og selvom der er mange idioter i etaten, tror jeg stadig det almindelige er at de ikke ligefrem bryder vedtægterne på alle områder.

Mvh. Psyko

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Dr. proX skrev:
dankdawg skrev:
sorn skrev:

Du lever i en fordrejet verden hvor kun din mening betyder noget..

-En dag må du nok sige hej til den virkelige verden..

Det er lidt svært at tage det alvorligt fra en 15-årig der ingenting har oplevet. Bevares, du skal være velkommen til at elske panserne, men du bør forstå at de er modstandere af den måde mange herinde lever deres liv på og de venter bare på en chance for at smide dig i spjældet. Men OK, elsk du dem bare løs.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Psyko skrev:
dankdawg > Jeg betvivler ikke, at man kan komme ud for pansere der er både ubehagelige og voldeligelige. Det burde alle efterhånden vide, der har trods alt været lidt fokus på det i medierne. Ligeledes er det en kendt sag, at det er næsten umuligt at få dømt en panser, fordi de altid dækker over hinanden.

Men jeg tvivler på at flertallet af pansere bare sidder og venter på at stompe ens røv. De få politifolk jeg har været i kontakt med, har virket nogenlunde okay, og selvom der er mange idioter i etaten, tror jeg stadig det almindelige er at de ikke ligefrem bryder vedtægterne på alle områder.

Mvh. Psyko

Hvor mange gange har du været anholdt eller er blevet stoppet på gaden? Jeg må desværre melde at alle gange jeg har været anholdt (ja, jeg var ikke uskyldig hver gang..lavede en del ballade da jeg var teenager), så har Politiet brudt minimum en regel. Jeg er blevet stoppet et hav af gange, især dengang der var stresskampagne på Vesterbro tilbage i starthalvfemserne og der brød de loven hver eneste gang. Jeg har i technomiljøet oplevet hvorledes de hetzer folk, foretager ulovlige ransagelser af personer, tvinger unge piger til at tage tøjet af så de kan undersøge dem på offentlig gade, osv, osv. Men fint nok, bare benægt at de er nogle svin...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Dankdawg det lyder som om du er rimelig meget inde i reglerne, har du et link eller kan du sige noget om hvilke regler der gælder for anholdelser (må de tjekke ens lommer osv.?) og hvilke der gælder for ransagninger i hjemmet?

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Politiet må nu, efter den nye politilov, kigge i dine lommer som de vil. Før i tiden skulle de anholde dig, men nu kan de bare opfinde en grund og gøre det uden at du kan klage bagefter. De kan også i visse situationer anholde dig op til 6 timer uden at begrunde det med andet end at de har vurderet at du var til fare. Se f.eks. hér:

Citat:
§ 9. Politiet har til opgave at afværge opløb, der indebærer fare for forstyrrelse af den offentlige fred og orden eller fare for enkeltpersoners eller den offentlige sikkerhed.

Stk. 2. Med henblik på at afværge fare som nævnt i stk. 1 kan politiet foretage indgreb over for den eller de personer, der giver anledning til faren. Politiet kan herunder

1) udstede påbud,

2) besigtige en persons legeme samt undersøge tøj og andre genstande, herunder køretøjer, i den pågældendes besiddelse, når vedkommende formodes at være i besiddelse af genstande bestemt til at forstyrre den offentlige fred eller orden eller bestemt til at udgøre en fare for enkeltpersoners eller den offentlige sikkerhed, samt

3) fratage personer genstande.

Stk. 3. Findes mindre indgribende midler, jf. stk. 2, ikke tilstrækkelige til at afværge faren, kan politiet om nødvendigt frihedsberøve den eller de personer, der giver anledning til faren. Frihedsberøvelsen skal være så kortvarig og skånsom som muligt og må så vidt muligt ikke udstrækkes ud over 6 timer.

Stk. 4. Politiet kan skaffe sig adgang til et ikke frit tilgængeligt sted uden retskendelse, når det er nødvendigt for at afværge fare som nævnt i stk. 1.

Stk. 5. Politiet kan sprede et opløb, hvis de tilstedeværende tre gange i kongens og lovens navn forinden forgæves er opfordret til at spredes. Angribes politiet, kan et opløb spredes, uden at de tilstedeværende forinden er opfordret hertil. Politiet kan anvende magt for at sprede et opløb.

og hér:

Citat:

§ 8. Politiet kan ved offentlige forsamlinger under åben himmel gribe ind over for forsamlingsdeltagere, der giver anledning til fare for betydelig forstyrrelse af den offentlige orden eller fare for enkeltpersoners eller den offentlige sikkerhed.

Stk. 2. Ved andre offentlige forsamlinger end dem, der er nævnt i stk. 1, kan politiet efter anmodning fra forsamlingens leder gribe ind over for forsamlingsdeltagere, der giver anledning til fare for ordensforstyrrelse. Politiet kan uden anmodning fra forsamlingens leder gribe ind over for forsamlingsdeltagere, der giver anledning til fare for alvorlig ordensforstyrrelse eller fare for sikkerheden.

Stk. 3. Med henblik på at afværge fare som nævnt i stk. 1 og 2 kan politiet foretage indgreb over for den eller de personer, der giver anledning til faren. Politiet kan herunder

1) udstede påbud,

2) besigtige en persons legeme samt undersøge tøj og andre genstande, herunder køretøjer, i den pågældendes besiddelse, når vedkommende formodes at være i besiddelse af genstande bestemt til at forstyrre den offentlige fred eller orden eller bestemt til at udgøre fare for enkeltpersoners eller den offentlige sikkerhed, samt

Stk. 4. Findes mindre indgribende midler, jf. stk. 3, ikke tilstrækkelige til at afværge faren, kan politiet om nødvendigt frihedsberøve den eller de personer, der giver anledning til faren. Frihedsberøvelsen skal være så kortvarig og skånsom som muligt og må så vidt muligt ikke udstrækkes ud over 6 timer.

Stk. 5. Politiet kan skaffe sig adgang til et ikke frit tilgængeligt sted uden retskendelse, når det er nødvendigt for at afværge fare som nævnt i stk. 1 og 2.

men værst er denne hér:

Citat:
§ 6. På steder, hvor der efter lov om våben og eksplosivstoffer § 4, stk. 1, gælder forbud mod at besidde eller bære knive m.v., kan politiet besigtige en persons legeme samt undersøge tøj og andre genstande, herunder køretøjer, med henblik på at kontrollere, om nogen besidder eller bærer våben, jf. stk. 2.

Stk. 2. Besigtigelse og undersøgelse som nævnt i stk. 1 kan ske, hvis der er grund til det med henblik på at forebygge, at nogen foretager strafbare handlinger, som indebærer fare for personers liv, helbred eller velfærd.

Og denne hér_

Citat:

§ 5. Politiet har til opgave at afværge fare for forstyrrelse af den offentlige orden samt fare for enkeltpersoners og den offentlige sikkerhed.

Stk. 2. Med henblik på at afværge fare som nævnt i stk. 1 kan politiet foretage indgreb over for den eller de personer, der giver anledning til faren. Politiet kan herunder

1) udstede påbud,

2) besigtige en persons legeme samt undersøge tøj og andre genstande, herunder køretøjer, i den pågældendes besiddelse, når vedkommende formodes at være i besiddelse af genstande bestemt til at forstyrre den offentlige orden eller bestemt til at udgøre fare for enkeltpersoners eller den offentlige sikkerhed, samt

Stk. 3. Findes mindre indgribende midler, jf. stk. 2, ikke tilstrækkelige til at afværge faren, kan politiet om nødvendigt frihedsberøve den eller dem, der giver anledning til faren. Frihedsberøvelsen skal være så kortvarig og skånsom som muligt og må så vidt muligt ikke udstrækkes ud over 6 timer.

Stk. 4. Politiet kan skaffe sig adgang til et ikke frit tilgængeligt sted uden retskendelse, når det er nødvendigt for at afværge fare som nævnt i stk. 1.

Den giver Politiet mulighed for ALTID at kunne påstå at de havde mistanke om at du bar en ulovlig kniv eller kunne forstyrre den offentlige orden. Det er carte blanche til at visitere folk og gå ind på deres ejendom uden deres tilladelse.

hele loven kan ses Hér

http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20040044430-REGL

Titel:
Medlem

Vil det sige at politiet nu må komme ind i folks hjem uden en kendelse?

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

troo_L_S skrev:
Vil det sige at politiet nu må komme ind i folks hjem uden en kendelse?

Ja, hvis de kan angive at de betingelser der stilles er mødt. Men med den definition der er, er det jo ikke så svært. Endnu nemmere er det med personransagelser.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
Nej, men kendelse er vist heller ikke særlig svær at få hvis de har en mistanke....

Ret mig lige hvis jeg er gal på den :!:

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Suspekt skrev:
Nej, men kendelse er vist heller ikke særlig svær at få hvis de har en mistanke....

Ret mig lige hvis jeg er gal på den :!:

du er gal på den..læs det jeg har postet.

Citat:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Jeg er enig i, at der er mange pansersvin.

Sig hvad I vil, men jeg synes ikke det er specielt retfærdigt min ven bliver banket og slæbt i en politibil, for at have ecstacy på sig.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Politiet er ikke vores allesammens fjender i hvert fald ikke min - heller ikke selvom jeg tager stoffer. Jeg ved, at jeg kan få hjælp, hvis jeg kommer i nød.

Den virkelige fjende er hele offentligheden - størstedelen af befolkningen. Det er jo i virkeligheden dem, der dikterer politiets opgaver. Jeg vil ikke påstå, at der ikke findes brodne kar hos politiet, men jeg har kun positive oplevelser at bidrage med.

Ok, så kan vi alle sammen endnu en gang skrige og råbe, om at det var nogle "pansersvin", der lukkedes vores technofest. Jamen, det er da ikke politiet, der bestemmer, hvad de skal lave. Opgaverne bliver udstedt ... af befolkningen.

Og jeg ved godt, du ikke er enig i, at man ikke bærer det store ansvar for handlinger udført, mens man er på arbejde, da man altid har muligheden for at sige fra, dankdawg.

Dog vil jeg give dig helt ret i, at det er totalt forkert at begynde at bruge vold overfor sagesløse. I det tilfælde er det bestemt den enkelte betjents eget ansvar, og personen må derfor også tage sin straf for sine handlinger.

Titel:
Insane psychedelia user!

Mikkel skrev:
Den virkelige fjende er hele offentligheden - størstedelen af befolkningen. Det er jo i virkeligheden dem, der dikterer politiets opgaver.

Jeg troede det var folketinget?

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Jeg hader ikke ligefrem pansere. Jeg er da blevet behandlet godt af dem.

Dog efter en koncert for et par uger siden var de ikke saa flinke. Men de fandt intet paa mig saa det gik jo godt.

De betjente jeg har moedt har jeg nok vaeret heldig med eftersom jeg da ikke altid har opfoert mig ordentligt og da vaeret rimlig naesvis over for en del grundet stor alkohol rus.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: København
@dankdawg: Ja, der er ved at gå politistat i den. Heldigvis intet i forhold til England eller USA endnu, hvor de blot kan anholde dig på ubestemt tid uden at du eller nogen får at vide hvorfor.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Fellini skrev:
@dankdawg: Ja, der er ved at gå politistat i den. Heldigvis intet i forhold til England eller USA endnu, hvor de blot kan anholde dig på ubestemt tid uden at du eller nogen får at vide hvorfor.

Er du nu sikker på at man kan det? Det mener jeg er forkert.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 88 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]