Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 13:57


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 06 jan 2005 14:12 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 dec 2004 03:42
Indlæg: 4
Geografisk sted: Hillerød, Danmark
Jeg kunne godt tænke mig at prøve LSD men jeg er lidt nervøs for det så jeg tænkte om der er nogle der kan give mig et råd til hvordan jeg kan forberede mig mentalt, også f.eks hvad jeg skal/skal ikke drikke spise inde jeg indtager det, og hvad en god mængde ville være til et god mellemstærkt første gangs trip.... ?

Skriv venligst kunne godt bruge nogle råd


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2005 14:34 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Well, en god start på et trip er altid at formindske sin avatar lidt... :wink:

Spis let i løbet af dagen, frugt og brød er godt, ikke noget tungt. Og spis ikke noget et par timer før du tager syren men vent til du er over peaket.

Mht. drikkevarer så foretrækker jeg vand under trippet men en øl eller to undervejs skader ikke (mig).

Når det kommer til mental forberedelse er det bedste at få afklaret alle småproblemer, det være sig indkøb, rengøring, lektier og den slags, inden du går igang. På den måde har du mindre at bekymre dig om når trippet går igang og det bliver nemmere at slappe af.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2005 15:02 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
Jep, ellers så prøv at kigge lidt i leksikonet til venstre. Der er nogle gode råd.

http://www.erowid.org er også behjælpelig.

HVIS det skulle ende i "badtrip" (og jeg siger kun hvis), så lad vær med at kæmpe imod. Opfat dig selv som en person der sidder i en biograf og følger med i en gyserfilm: Du kan ikke berøres, selvom det er skræmmende. Lad vær med at kæmpe imod trippet (ellers kæmper du imod dig selv og forværrer derfor trippet), men istedet accepter det.

Hvis du accepterer et dårligt trip, kan det dårlige du har været igennem give mening i slutningen af trippet: Måske har badtrippet fortalt hvor dårligt din mor har det, hvor dårligt du har behandlet din krop, hvor dårligt du har behandlet andre, etc.

Små negative ting som du ikke lægger mærke til i hverdagene, kan blæses op (og af og til meget) under et trip. Men når det dårlige er i gang, er det vigtigt at forstå at det ikke er for at gøre dig ondt, men for at fortælle dig noget vigtigt. Så istedet for at gå med skyklapper, så åbn øjnene og lyt efter. Dette gælder ikke kun med syre, men generelt med alle psykedelika.

Held og lykke.

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2005 15:03 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Nogle folk føler, at det giver dem en vis tryghed, at have noget som kan dæmpe trippet liggende.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2005 15:59 
Offline
Site Webmaster
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2003 01:01
Indlæg: 3561
En ædru tripsitter ville være en meget god ide.

Og som Nelson siger så noget dæmpende.
Forskellige benzodiazepiner skulle være gode til dette.
Nogle påstår osse at Ibuprofen kan dæmpe et LSD trip men mange modsiger dette


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2005 16:03 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2001 02:01
Indlæg: 3348
Geografisk sted: Danmark
Jeg har aldrig forstået det med at faste eller spise let før trip. Jeg vil nærmest råde til det modsatte (vedmindre det er et stof, der får dig til at kaste op som DMT og meskalin fx.). Få dig et godt og solidt måltid så du ikke behøver tænke på at blive sulten under trippet.

I min gruppe have vi også en fast procedure i starten som vi følte var gode hints.

- Tag telefonen ud af væggen der findes ikke noget mere frustrerende end at have smukke visual for så, at blive afbrudt af helvedesmaskinen der står og brøler på bordet.

- fjern eventuelle spidse og skarpe genstande fra den umiddelbare omkreds af hvor i tripper. Jeg har aldrig selv haft brug for denne regel, men better safe than sorry.

-Sørg for at have købt rigeligt med proviant til turen så i ikke skal vælte ned i den lokale kiosk og købe midt i det hele. det kan anbefales at have en masse forskellig frugt og andet lækkert. Jegselv foretrækker fx. Jordbær og melon med skinke....

- Spil gerne noget dejligt positivt og afslappet musik de første gange. Musik har en kæmpe indflydelse på trip så i kan altid eksperimentere med dødsmetal senere, men start blødt :D

- Vær omgivet af folk du stoler på og kan lide... Ekskluder objekter eller personer du i forvejen ikke bryder dig om (ihvertfald de første gange).

- selvom det lyder ganske cheesy't er det også rart, at have noget at tage sig til i de aktive perioder så både "legetøj" og masser af øjnguf som lavalamper, levende lys, wallhangings og den slags er godt.

- sørg for som noname siger at have massere af tid og have ordnet alt hvad der skal ordnes først... stress i trip leder ikke til noget godt.

- Hvis det er muligt kan i anskaffe jer nogle benzoer. Disse kan bruges som sidste udvej hvis i føler at i gerne vil have noget, der kan tage brodden af hvis det bliver for slemt. Disse skal dog holdes som absolut sidste udvej, da man bestemt også kan lære noget af dårlige trip, det kræver bare disciplin.

- vær omhyggelig med dosen. Giv stoffet tid til at virke før du overhovedet overvejer at forhøje dosen.

- Prøv at undgå at kombinere ting de første gange så du kan mærke stoffets dynamik alene, du kan altid blande det med andet næste gang.

- Jeg gentager lige et punkt da jeg syntes det er MEGET vigtigt! Gør det med folk du stoler på, der er ikke noget værrer end at ligge bånd på én selv fordi man er nervøs for andres reaktion. At trippe kan få ting frem i dig, som har ligget gemt. Folk reagere meget forskellligt, nogle begynder at græde enten af glæde eller sorg, nogle bliver indelukkede mens andre bliver meget empatiske og uadvendte.

- Og for guds skyld så start din karriere med psychedeliske stoffer i trygge og sikre rammer. Lad nu være med at tage til rave eller drukfest de første gange, høj musik og mange mennesker leder somregelt bare til en følelse af kaos, hvis man ikke ved hvad man skal forvente sig af stoffet.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2005 16:10 
Offline
Kaospilot

Tilmeldt: 18 jul 2002 01:01
Indlæg: 1465
Geografisk sted: (Inaktiv)
Ali og noname (EDIT: og nu også DR-D) har i fin grad dækket hvilke mentale og praktiske forberedelser man skal gennemgå før sit trip, så jeg vil lige knytte et ord til doseringen.

Først og fremmest kommer det an på hvilken form for LSD du har, og hvor stærkt det er. Jeg går ud fra at det er mærker, eller blotter-papir, som du har adgang til.

Jeg startede selv i sin tid med tre fjerdedele af et "Internet Explorer" LSD-mærke/blotter, og havde en rigtig god oplevelse, der samtidig ikke var for overvældende - og jeg fik en god startindsigt i det psykedeliske aspekt.

De mærker var skudt til 125 mics (bemærk at det er vejledende), og jeg har vel derfor indtaget i omegnen af 100-110 mics.

Personligt vil jeg ikke anbefale førstegangstrippere at gå over 1 mærke af middelstyrke. Man kan eventuelt tage et halvt mærke, og redosere resten senere. Det kan man sagtens, men personligt er jeg ikke glad for at tage LSD på den måde (Jeg blev rastløs og frustreret af at tænke på at skulle redosere).


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2005 18:16 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
log skrev:
*EDIT* Burde denne tråd ikke ligge i syntetiske?


Det kommer an på hvordan man ser det. Mange af de råd der gives, fungerer jo som guidelines for de fleste psykedeliske stoffer, og ikke bare LSD. Et trip er vel et trip*? :)


*Jeg benægter selvfølgelig ikke, at der er forskel på rusmidlernes effekt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jan 2005 11:14 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 dec 2004 03:42
Indlæg: 4
Geografisk sted: Hillerød, Danmark
Jeg takker for de indtil videre meget infomationrige indlæg der er kommet takket være jer alle sammen er jeg nu et stykke tættere på at prøve noget nyt og facinerende, jeg skal hertil også prøve at ligge en god rapport til jer (hvis jeg kan)... :lol:

mange taxa

MaNDeR


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 33 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team