Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 11:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Dæmoner, spøgelser, fantomer
Gnomer, Undiner, Sylpher, Salamandere
Engle, djævle/faldne engle, ånder, væsener, entiteter

Eller er det bare noget som findes i folks fantasi?

Jeg er sikker på at i hardcore trippere, som har brudt igennem til den anden side, der vil være et par stykker som vil sige JA DE FINDES!

Personligt så har jeg mine egne erfaringer og jeg tror på at de er rigtige væsener og ikke blot fantasi.

Jeg også at der er væsener inde i os mennesker....

Men hva med i andre?

Har i set nogen væsener?

Mvh. Astral

Titel:
In our memories
Brugeravatar

A figment of our imagination IMO :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Måske! :shock:

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Astral skrev:

"Gnomer, Undiner, Sylpher, salamandere"

hehe, jeg tror skam på salamanderne... har personligt set dem uden indflydelse af psykedelika :P

Titel:
Dedikeret medlem

Astral skrev:

"Gnomer, Undiner, Sylpher, salamandere"

hehe, jeg tror skam på salamanderne... har personligt set dem uden indflydelse af psykedelika :P

Men ellers, ja, jeg tror på engle...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

DR-D skrev:

Synes at du skulle tage en snak med Felix så, han har set ånder imens han har trippet!

Hvis mennesker og dyr findes hvorfor skulle der så ikke findes ånder?

Mh. Astral

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg har bestemt også set lidt af hvert under mine trip... læs evt nogle af mine rapporter.

Jeg mener dog at disse væsener er manifestationer af vores egne tanker og følelser og ikke levende og tænkende væsener i sig selv.

Titel:
Junior medlem

Efter att jag praktiserat Kriya Yoga i ett par timmar i ett svamprus förra våren mötte jag ett kokande inferno av onda andeväsen och deras fångar. Jag upplevde djävulens närvaro. Då blev jag tvungen att kapitulera och jag gick istället ut på stan. Den första kille jag möter där tittar mig rakt in i ögonen och säger "Vi hatar varandra". Jag har aldrig varit med om en sådan hallucination förut och tror fortfarande att det var på riktigt.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

DR-D skrev:
Jeg har bestemt også set lidt af hvert under mine trip... læs evt nogle af mine rapporter.

Jeg mener dog at disse væsener er manifestationer af vores egne tanker og følelser og ikke levende og tænkende væsener i sig selv.

Jeg tror sådan set at vi begge to har ret....

Jeg tror både at hvores tanker og følelser kan manifestere sig som væsener, men jeg tror også at der findes selvstændige væsener, det behøver jo ikke at modsige hinanden... Når alt kommer til alt, så er VI jo blot manifestationer af universet og af Gud, faktisk så ville vi slet ikke eksistere hvis det ikke var for universet, så jeg ser ikke noget ivejen for at vi også blot er som små dele af et kæmpemæssigt system, ligesom vi mennesker har celler og mikroorganismer i kroppen og elementarvæsener i auraen, så kan vi også blot være så organismer af en støre organisme etc.

Mvh. Astral

Titel:
Junior medlem

Citat:
figment of our imagination IMO
Kode:

er alting ikke det  8)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg har set en gammel indianer kvindelig skikkelse, tale til mig, mens jeg havde øjnene lukkede, på 12 HBWR frø.
Jeg har set engle, demoner, trolde, elver på Meskalin med lukkede øjne.

Jeg vil ikke gætte på om de lever som fysiske væsener, men de findes helt sikkert i min psyke, og jeg tror de har en rolle som er større end jeg selv umidbart regner med.

Jeg drømmer også om dem. De gode drømme omhandler engle, trolde (fordi jeg synes de er mystiske på en god måde), Samere, Indianere, eller tibetanere.
De skumle, skiftende, forvirrnde, vidunderlige og dystre drømme omhandler altid folk af nisse størrelse, eller med elver udseende.
De negative, håbløse, marreridt / "bad trips" lignende drømme omhandler demoner, djævle, mennesker, mørkt vand, små værrelser, osv...

I believe they exist, in one way or another.

/Cope

Titel:
Dedikeret medlem

Var der ikke en klog mand der engang sagde man ikke altid skulle tro på det man så...

Deraf er min holdning

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
sorn skrev:
Var der ikke en klog mand der engang sagde man ikke altid skulle tro på det man så...

Deraf er min holdning

Især hvis man har indtaget 400 mics LSD :P

Jeg vil mene alle disse ånder og skabninger er noget der findes i ens fantasi og underbevisthed. Disse kommer så frem under trips og i drømme, og kan virke meget realistiske, men jeg tror ikke på de findes rigtig, men bare er et produkt af vores underbevisthed.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Astral skrev:
DR-D skrev:

Synes at du skulle tage en snak med Felix så, han har set ånder imens han har trippet!

Mh. Astral
,

Hallo! Alle har sgu da set det ene eller det andet på et trip.

Det er eddermame grumt, at en tråd som denne kan ha' over 3 svar.

God M

Titel:
In our memories
Brugeravatar

God Machine skrev:
Astral skrev:
DR-D skrev:

Mh. Astral
,

Hallo! Alle har sgu da set det ene eller det andet på et trip.

Det er eddermame grumt, at en tråd som denne kan ha' over 3 svar.

God M

Undskyld mig, men synes du ikke at du generalisere lige lovligt groft og grundigt ?

Hvad er det som alle folk ser?

Og din attitude? (behøver vidst ikke at uddybe)

Hva vil du sige?

Undskyld jeg er lidt forviret, men hva er det egentlig som du vil fortælle os?

Jeg kan forstå at dette indlæg fik modstanden frem i dig, det betyder måske aligevel meget for dig at affeje troen på ånder.

Måske ligefrem at latterliggøre den... Men hvem siger det mest om :)

Det er ok, det er helt menneskeligt.... Jeg bebrejder dig ikke, men for den konstruktive debats skyld, vil du så ikke være så venlig at udvise en mere forståelig og positiv retorik?

Spørgsmålet er så om dit svar er rationelt eller om det i virkeligheden er utryk for emotioner

Det er helt i orden at du har en anden mening, men vil du ikke i det mindste argumentere lidt mere uddybende, for ærligt talt så ville det være syndt hvis man kom til at opfatte dit svar som et surt opstød :(

Mvh Astral

Lys og Kærlighed til alle

Titel:
Dedikeret medlem

Astral: Synes da han argumenterer så fornemt for hans holdning, som jeg deler fuldt ud - at man ser et væsen mens du er påvirket af et psykedelisk stof, er langt fra udtryk for deres reelle eksistens.

Ved ikke hvad man skal tro om dette, men topic'et er da spændende, men synes det dør lidt hen pga. din bedrevidende og lettere arrogante attitude!

Just my 50 cents

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Johndeer skrev:
Astral: Synes da han argumenterer så fornemt for hans holdning, som jeg deler fuldt ud - at man ser et væsen mens du er påvirket af et psykedelisk stof, er langt fra udtryk for deres reelle eksistens.

Ved ikke hvad man skal tro om dette, men topic'et er da spændende, men synes det dør lidt hen pga. din bedrevidende og lettere arrogante attitude!

Just my 50 cents

For en gang skyld må jeg stille mig bag Astral... hvor i denne diskution viser han bedreviden?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det ligger ikke indprogrammeret i et molekyle, at du skal begynde at se elvere, nisser, maya- eller inka-mønstre, osv.

Det er allerhøjest en katalysator til noget der i forvejen er dybt gemt i os selv.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Der findes jo en del mennesker som ikke tripper, der tror på at der findes den slags væsner, og endda nogen som påstår de har set dem. Så jeg synes da ikke det er så ulogisk, hvis man på et trip bliver mere følsom for den slags fænomener. Jeg har dog aldrig selv oplevet noget på trip, som jeg tror, kommer fra andet end min fantasi.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Det ligger ikke indprogrammeret i et molekyle, at du skal begynde at se elvere, nisser, maya- eller inka-mønstre, osv.

Det er allerhøjest en katalysator til noget der i forvejen er dybt gemt i os selv.

Ja det er en plausibel forklaring!

Man kunne også sige at stofferne er nøgler til at åbne for døre i hvores indre univers! OG jeg er overbevist om at ligesom vi selv er små bitte dele og delvis selvstændige væsener med funktioner i et enormt kosmisk system hvor alting hænger sammen.

Vi er små miniature universer af det store univers, man kunne også sige at vi i hvores indre havde et kort over det store univers.

Jeg mener at inde i os, der arbejder forskelige væsener af mere eller mindre selvstændig art dog ikke frie i den betydning som os, at vi dummer os og kan lave grufulde fejl, disse væsener varetager forskellige processer i hvores indre og sørger for at tingene køre som de skal, under stærke trips så tror jeg det kan lade sig gøre at kontakte disse "teknikere" og f.eks. spørge dem om alt er vel og om der er nogen ting som måske godt ku trænge til at fixes og få gode råd om hvordan man holder "maskineriet" kørende om man vil... *S*

Omvendt så tror jeg også at ens følelser og begær kan optræde som ydre væsener som går løs på en, f.eks. iform af vilde dyr og monstre, dette må man gennemskue eftersom det som er i ens ydre i denne bevidsthedstilstand kan opleves som noget ydre, dvs. det omvendte af hva vi er van til, derudover så findes der det jeg vil betegne som en vogter som holder vagt for at komme endnu videre og helt ud i det astrale, det er modbilledet af en selv, alt det ufuldendte og forkerte som man stadig mangler at udvikle i sig selv, dette kan være meget skræmmende hvis man ikke er forberedt, selv om det i virkeligheden er en del af en selv om man vil, men derefter når man er ude i det astrale plan, så vil der være andre typer af væsener som man kan møde, som er helt selvstændige lige som dig og mig, men disse væsener tror jeg er forbundet med os på måder som gør de har indflydelse på os udfra om vi vælger at knytte kontakt til disse eller ej, de kan både være positive og negative alt efter deres udviklings stadie (ligesom der findes gode uselviske mennesker og negative og destruktive mennesker og alt muligt midt imellem)

Vi ser verden som vi gør på grund af den måde hvores krop er bygget på, vi ser det fysiske fordi vi har en fysisk krop hvor vi ser igennem hvores sanse-nervesystem som derved projektere hvores indre univers forhold til det ydre univers, vi kan kun opleve noget vi selv indeholder, derfor vil en udviklet person se mere i et naturlandskab end en som ikke har lært at se det gudommelige i sig selv.

Men imellem atomerne er meget mere mellemrum og derfor er der intet i vejen for at der ikke skulle kunne eksistere paralel-dimensioner imellem, dvs. i disse mellemrum således at begge verdener står i direkte forbindelse og indflydelse af hinanden, formår man at hæve nerveaktiviteten udfra blodet så kan man måske perceptere uden at projektere atomer og derved se ind i disse dimensions-planer, stoffer er en vej til dette kombineret med meditation
som har været brugt siden mennesket mistede sit naturlige klarsyn for mange mange tusind år siden, men nogen har stadig rester af dette gamle klarsyn....

Dette er hva jeg tror

Just my two cents ;)

Mvh. Astral

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]