Pirate skrev:
Citat:
Ok, jeg tænkte bare at jeg får utroligt meget mindfuck når jeg er skæv og jeg bruger 120% tiden i min skævert på at analysere verden på godt og ondt, så jeg tænkte at hvis jeg blev monster skæv og fik meget mindfuck. Så kunne det jo være at det kunne forberede mig lidt. Men jeg aner ikke hvor meget mindfuck man får når man tripper.
"mindfuck" som du kalder det, synes jeg egentlig er et ret negativt ladet ord, som disse tanker slet ikke fortjener.
Når man tripper er de normale skjold væk, som beskytter en imod at tænke alt for følelsesprovokerende tanker. Dvs. på trip kan man komme til at tænke og føle ting som er frygtelig provokerende for ens hverdagsbevidsthed. Det kan feks. være at man oplever hele styrken og dybden af sin dødsangst, hvilket kan resulterer i tvangsagtige visioner af at blive slået ihjel på forskellig markaber vis. Hvis man ikke er vant til at hånterer trip og prøver at standse tankerne logisk vil det løbe løbsk for en, da visionerne er styret mere af følelserne end logikken, og man vil havne i et tvangs loop, hvor ubehagelige visioner gentager sig. Det er hvad man kalder mindfuck.
Istedet for at se det som noget sygt, så aksepter istedet tilstanden. Aksepter de følelser som ligger bag (i dette tilfælde dødsangst, men det kan også være mange andre "uønskede" følelser som f.eks. skam, skyld, følelse af mindreværd osv.) og aksepter din følelser som et ældgammelt overlevelses instinkt. Men gå igennem følelsen istedet for at flygte fra den. Se det som en gave at den blev bragt op på trippet, så du får mulighed for at fordøje den.
I tilfælde af du havner i en følelse af ikke at slå til som du havde planlagt trippet, så aksepter det sted du ER, istedet for at forcerer dig op på et energiplan hvor du IKKE ER. Husk at der kun er
et sted du kan starte trippet fra, og det er dig selv. Derfor: mærk hvor du ER, og hvilke følelser som kommer til dig. Tag dem alvorligt og afvis dem ikke.
Ja... det var de vise ord herfra.
Held og lykke med trippet!
Hilsen Fanny