Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 15:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 76 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hold dig til vegansk føde, så er du næsten på den helt sikre side! ;)

Titel:
Medlem

Hvor farligt kan det egentligt reelt blive? Har hørt mange snakke om at man kan få det vildt dårligt, da maden bliver giftig og ikke kan nedbrydes. Der er også andre kilder der påstår man ligefrem kan stille træskoene af det, men ville man ikke bare kaste det op i stedet?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Er der ikke noget om at man ikke må spise salt?

Jeg spiste engang en hel pose "kims popcorn" efter et Ayahuasca trip, og jeg mærkede ikke snærten af ændringer i min ælskede mave :D

Lidt vovet, men jeg tør skam godt at gøre det igen..

/Cope

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Så vidt jeg har kunnet læse mig til, er det største risiko ved at indtage Tyramin-indholdige fødevarer under påvirkning af MAO-hæmmere, at man kan få en slem hovedpine...

Jeg tror ikke det er så slemt, som mange gør det til.

Men correct me if i'm wrong, der kan muligvis være helbredstruende risici.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Dex: Jeg har hørt at man i værste fælde kan dø af det, men jeg tror der skal meget til. Nogle oplever en ekstrem hovedpine, kvalme, opkast og følelsen af at være ekstremt rundtosset. Har udover det også hørt om svære hjerneskader.

Der er nemlig stadig nogle der indtager MAOi i forbindelse med kaktus-spisning, og der er tyramin i. De får styrket trippet, men bivirkninger har jeg ikke rigtigt hørt om.

Jeg overvejede at blande MAOi og meskalin engang, men jeg blev rådet til at lade være, pga. tyramin-indholdet i kaktussen. Så jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal tro på.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
efter min store uforskning på nettet af DMT, læste jeg her for et stykke tid siden, at man godt ku ta 2CB og Meskalin på en MAOi himmer, men det var noget man skulle passe meget på med.. udforsket er det i hvert fald, men igen. english. kan ikk lige huske kildens navn, men skriver den i et indlæg senere...

Jeg mætner 48 timer før og efter, da det er første gang og jeg ikke vil risikere.. har indtil videre købt. 10 bananer som jeg er lidt i tvivl om, om jeg vil spise.. Har primært tænkt mig at leve af frugt... Æbler, Kiwi, pærer og clemmentiner. ved ikke om clemmentiner er godt.. derudover vil jeg spise toastbrød med smør i de 48 timer inden og efter..

MÅ man spise smør? Og hvad med vitaminpiller???

Har intaget medicin som metadon , og diazepam ca 2 dage(eller48 timer) inden jeg vil trippe.. sku der ske noget ved det??

Rygning af nikotin og cannabis kan der vel ikke ske noget ved??

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
En god skik er at holde sig fra al medicinering når man er på MAOi, inkl. vitaminer. Du dør ikke af ikke at spise det i nogle dage :P

Og det er min erfaring at du rent faktisk ikke behøver at faste mere end 12 timer før og efter trippet. Det skulle gerne være sikkert nok.

Cannabis og MAOi går fint sammen.

Nikotin ved jeg ikke, men jeg kunne ikke forestille mig at der skulle være et problem med det. Men jeg opfordrer til intet.

Smør plejer jeg at tage skarp afstand fra. Det samme med andre mælkeprodukter, selvom nogle er tilladte.

Kig her:
http://www.erowid.org/chemicals/maois/maois_info2.shtml
http://www.erowid.org/chemicals/maois/maois_info3.shtml
http://www.erowid.org/chemicals/maois/maois_info7.shtml
http://www.erowid.org/chemicals/maois/maois_info8.shtml

Titel:
Medlem
Brugeravatar

okay det har virkelig været en tråd jeg har ku bruge til noget det her..

Er kommet frem til, at vi 2 mennesker koger:

50 gram Viridis (DMT) og 60 gram Caapi (MAOi)

drikker DMT ½ time efetr maoi. brækker man sig med det samme af MAOi skal man indtage nyt

Forventer det vildeste farvetrip, og et trip af meget intenst og psykedelisk form..

Lever sundt dagene op til med vitaminer o.sv. men´uden for meget beroligende medicin, alkohol, ost og andre mælkeprodukter, rød og tørret kød..
Derudover vil jeg leve af ristet toastbrød og vand de sidste 12 timer..

Men hvad kan man drikke under trippet?? må man ikke drikke sodavand eller saftevand?

Titel:
Medlem

Sodavand burde vel egentlig ikke være noget problem, men jeg ville nok betænke mig lidt ved det, da nogle typer som bekendt indeholder koffein. MAOi'er må ikke tages sammen med stimulanter, ved ikke om koffein gælder her, men på Erowid-siden stod der noget om at stimulanter kunne forårsage forhøjet blodtryk, ligesom tyramine.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

det er korrekt at man ikke må indtage koffien når man har idtaget MAOi... Men tænkte på såssom en appelsinvand o.lig. alt andet end cola og sportsdrikke.. Min opfattelse af det farlige ved ayauascha er selvfølgelig din psyke som skal kunne ta et kraftigt intenst trip. du skal som person du skal ku holde til det... Derefter ser jeg helt klart det farligste som MAOi indtagelsen. altså hvis du spiser det forkerte, eller har spist noget du ikke burde ha spist.,. især hvis du har spist medicin, drukket alkohol eller spist rødt kød...

Nogen der ved hvilke fysiske og psykiske birvirkninger stoffet evt har, udover at det er farligt for hjernen og at man kan få paranoia, tvangstanker osv, som man kan på andre syretrips som psylesibin og lsd o.sv.:: man kan ikke miste eller få formindsket sine sanser o.sv, eller??

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Du har 5-MeO-DMT og N,N-DMT i din egen hjerne og ned af rygsøjlen...
det er ligeså farligt som at slikke på en steril skåret rift i hånden :wink:

Bare rolig.. der er ikke fysiske bivirkninger overhovedet.. Men man føler sig tilgengæld som nyfødt i en oplyst krop :D

/Cope

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Heh det lyder intenst.. 8) men ved ikke rigtig om jeg får det helt store trip af 25 G Viridis. Har hørt det sku virke som en psylesebin og lsd agtig fornemmelse... Glæder mig ubeskriveligt :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Du må være rigtig spændt. :) Kan jo høre, at du er interesseret... Og jeg kan fortælle dig, at jeg har lavet næsten samme nummer med en ven og 50 gram Viridis. Men jeg fik ikke engang drukket alle 25 gram (var så også langsom til at drikke pga. fornemmelsen af det), før jeg lå ude på toilettet og havde det dårligt... Det gik dog over, selvom jeg ikke kunne brække mig, og så rammer det bare... hårdt! :lol: Rusen mindede utrolig meget om en kraftig svamperus (jeg tænkte hawaii), i hvert fald med synet og farverne, men slet ikke overvældende eller ubehageligt. En kanon velvære og en rigtig fantastisk hyggelig og tryg atmosfære. Lidt nu-og-her-nostalgisk på den fede måde, ikke ligesom på MDMA, der er noget sørgmodigt over MDMA, men en helt igennem dejlig fornemmelse, hvor man ikke føler noget så dybt, at det gør ondt et sted. Men du kommer ikke til at savne noget med din dosis. ;) Du kan også læse min rapport under DMT-trips, dengang kaldte jeg mig for PsyGoA.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
is this a joke ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hamp skrev:
is this a joke ?

Øhh hvad mener du??

Dvs. at 50 gram viridis og 60 caapi til 2 mennesker er mere end rigeligt?

Tak for svaret..

Titel:
Medlem

Problemet er de såkaldte tyraminer. Det er aminosyrer der primært findes i kødprodukter, men også i animalske fødevarer såsom smør. Det bedste ville være at "faste" i ca. 8-12 timer inden man indtager MAOi'en. det giver også et bedre trip idet maven er tom, og der derfor optages mere DMT/5-MEO-DmT i kroppen. og så svært er det heller ikke at lade være med at spise i de timer.. det er jo kun ca. en nat +½ dag.

Hvis du absolut skal spise noget, så kog en gang ris eller spis noget toastbrød. Det mætter lidt og brød giver en ballast så der ikke opstår for meget mavesyre, hvilket kan være ret ubehageligt. Dette er ikke generelt for Ayahuasca, men det kan ske idet din mave er helt tom. MAOI'en virker i ca. 16 timer, så efter trippet skal der heller ikke indtages animalske produkter, og helst ikke noget som helst. Ris og toastbrød kan dog gå an (og også diverse andre ting, som der f.eks. bliver nævnt op erowid.) Håber du får et godt trip, for det er sq det hele værd!

/edit
60 g caapi og 50 g viridis er fandme en meget stor dosis!!!
10-20 g af hver plante/rodbark er nok! det andet er direkte sindssygt! svarer til at drikke et shot LSD... (måske lidt overdrevet, men det i dosen i snakker om er i hvert fald meget stor...)

Og til Hamp:
Det er ikke en joke, men vigtig HR, for det kan få alvorlige kondekvenser hvis man inhibiterer mavens MAO og derefter indtager tyraminer. I værste tilfælde dør man af det.

-peace

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Okay god info, men jeg snakker om en dosis til 2 mennesker når jeg snakker 50 gram viridis og 60 gram caapi..

Men det er vel nok med 20 g til to personer hvis du siger det.. men er 10 gram MAOi nok pr person...

Okay hvor meget skal en person have, for at få et middel trip af Viridis???

Har prøvet en del psykedeliske stoffer før. det har vi begge to, så det er ikke et first time i "branchen" men første gang vi skal indtage både MAOi og DMT..

Titel:
Medlem

Ikke smør!!

Nikotin og cannabis er OK :D
Men for dælens.. lad være med at fråde 10 timer før og efter... så skal det sq nok gå...

Mvh

Titel:
Medlem

Ok, hvis i har prøvet psychedelia før, at kan lide det, så er ca. 15-20 g pr. person nok det i skal satse på. men mindre kan sagtens gøre det. mit endelige råd vil nok være at tage 8 g caapi og 10 g viridis, første gang. Derefter kan dosen forhøjes, da man ved hvad man går ind til.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

okay men har så os hørt at, 25 g til en person, er en forholdsvis mildt trip..
men Starter med de 8 g caapi og 10 g Viridis
man kan jo altid drikke lidt mere, hvis det nu ikke opnår den ønskende effekt med den pænt lave mængde, i forhold til hvad jeg havde forventet.. men hvor dejligt.. så er det jo ekstra billigt..

Men okay hvor lang tid går deer inden det virker optimalt, så man kan se om man skal drikke mere. som Ali siger er det ikke noget man tripper på en helt aften. Derfor vil jeg indtage den eventuelle 2 drik så hurtigt som muligt efter??

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 76 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]