Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 16:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Dextrose skrev:
Hvorfor ikke bare bruge de legale friske svampe i stedet for meskalin-kakti?

Jeg tror egentlig at svampe har et "dårligere" ry end mescalin kakti, fordi folk er vant til at høre om unge, som tager svampe til fester (sammen med andet narko!), mens mescalin er mere omgæret af mystik og "hellighed". Der er trods alt ikke så mange som bruger mescalin som "partydrug". At mescalin så er et langt mere psykedelisk potent stof end psilocybin, og derfor vil være i stand til at fører brugeren længere ud på det psykedeliske overdrev end de små svampe er, er en anden sag. Diskussionen er som sagt ikke saglig, men følelsesmæssig, så jeg tror at et "eksotisk" stof som mescalin har større chance for at blive "aksepteret" i en gymnasieraport, frem for svampe.

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Fanny skrev:
At mescalin så er et langt mere psykedelisk potent stof end psilocybin, og derfor vil være i stand til at fører brugeren længere ud på det psykedeliske overdrev end de små svampe er, er en anden sag.

OFFTOPIC, men: Det må da vist være en subjektiv vurdering? :)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Halifaxxx skrev:
OFFTOPIC, men: Det må da vist være en subjektiv vurdering? :)

Ja, jeg kan selvfølgelig ikke vurderer det på anden måde end subjektivt :D . MEEN... sådan som de to stoffer virker i min krop, så har mescalin bragt mig til dybder, jeg kun har oplevet på 5-MeO DMT og DOB. Det åbnede så mange døre i mig, at jeg var i tvivl om hvilken dør som gik tilbage til min krop, og jeg var ikke i stand til at "begå" mig over for almindelige mennesker. På psilocybin har jeg aldrig været længere ude, end at jeg til en hver tid kunne gå ind i en kiosk og købe what ever. Ikke at jeg ikke har rejst dybt på psilocybin, -jeg har bare nemmere kunnet surfe frem og tilbage som det passede mig.

For mig går mescalin meget dybt og åbenbarer dimensioner som ligger hinsides kroppen, -hinsides det menneskelige. Det føles meget dissosiativ.
På psilocybin har jeg altid kroppen med. Selve trippet tager udgangspunkt i kroppen og de følelser/spændinger som ligger der. Derfor kan det også være et fantastisk psykoanalyserende stof for mig, fordi jeg kan følge de energistrømme og evt. ophobninger som ligger i mig.

Men det kan selvfølgelig være at jeg udvider mit billede af psilocybin, når jeg får afprøvet cyanescens :wink: . Den skulle jo efter sigende være helt anderledes og meget mere voldsom.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Citat:
På psilocybin har jeg altid kroppen med. Selve trippet tager udgangspunkt i kroppen og de følelser/spændinger som ligger der. Derfor kan det også være et fantastisk psykoanalyserende stof for mig, fordi jeg kan følge de energistrømme og evt. ophobninger som ligger i mig.

du tror ikke at dosering kan ændre på det?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Jo, muligvis. Nu har jeg mest intaget spids nøgenhat og den har en tendens til at "standse sig selv" ved højere doser (sådan har det virket for mig). Derfor har det måske nok været i den lave ende jeg har trippet.

Hilsen Fanny

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Hehe, svampe kan tage røven på hvem som helst, når som helst - som regel når man mindst venter det :P Meget kraftfuld psykedelika, har jeg efterhånden erfaret.

Egentlig tror jeg at svampe og meskalin kan være ligeså dybe som hinanden, men at det er to vidt forskellige former for trips vi taler om. Hvordan folk så reagerer på de forskellige typer af trips kan gøre, at man føler at dybden varierer... måske fordi man føler sig mere "hjemme" med det ene stof - det har ret meget at sige.

F.eks. er der nogle der ikke kan forstå hvordan jeg kan få tusind gange mere ud af en mellemdose svampe- eller syre-trip, end en enorm dose af ayahuasca. Og ayahuasca placerer man jo i den meget stærke afdeling af psykedelika, som kan få både LSD og svampe til at ligne legetøj. Men forklaringen på dette er, at jeg føler at "jeg kommer hjem" når jeg tripper på svampe og syre, mens jeg under en ayahuasca-rus blot betragter trippet som et trip. Det er følelsesmæssige faktorer der spiller ind.

Derfor er jeg også enig i, at der er nogle der nemt kan bruge et bestemt stof til psykoanalyse, mens det måske er sværere med et andet stof. Og dette kan så være fuldstændig omvendt hos et andet menneske.

Det er i hvertfald min erfaring.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Ali@
Jeg er mest hjemme på psilocybin. Men jeg har også trippet på det i mange år, før jeg prøvede mescalin. Mescalin viser mig en hel anden verden som er fuldstændig fremmed (for mit sind altså, - min evige sjæl kender den udemærket :wink: ) og det er det, som gør den dyb. Det er uudforsket land for mig, som jeg føler jeg kan lærer meget fra.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

næsten som en gentagelse af hvad Ali sagde så må jeg også sige at svampe er luskede.

Man kan tage dem mange gange i mange år og føle sig sikker ved deres effekt og nr. 9000 gang ændre de fuldkommen dynamik og tager én groft i nummeren.

Havde selv en oplevelse på 5g tørret spids nøgenhat som fuldkommen ændrede mit syn på mine ellers så beregnelige spidse venner.

Senest rettet af DR-D 25 feb 2005 16:05, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Dr-D, du burde ha splittet den til Psykedelisk filosofi :P

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Sandt, er træt :!:

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg erklærer mig også enig med Ali. Engang i januar indtog jeg 3 gram cubensis, jeg havde også regnet med at få et rimeligt kraftigt trip ud af det, men ikke at opnå en ++++ :shock: Jeg har nemlig kun før opnået ++ på svampe og så dem sådan lidt som en mellemting mellem hash og LSD i styrke, men det trip ændrede godt nok mit syn på dem.

Mht. meskalin så har jeg snart tænkt mig at få prøvet det :P

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg må nu nok sige at for mig personligt så er det:

Divine Moment of Truth i oral form, dvs. Ayahuasca

Aliaarhus> Det kommer helt bag på mig det du siger, hvor mange gange har du prøvet Ayahuasca? For mit eget vedkommende er det bare blevet bedre og bedre, dybere og dybere.

Mvh. Astral

Lys og kærlighed

Titel:
Junior medlem

Etter min erfaring er det avgörande inte vad man tar utan vad man gör (laver). Hur man kommuniserar med upplevelserna, den medvetna (bevisste) och omedvetna kommunikationen.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Andreas skrev:
Etter min erfaring er det avgörande inte vad man tar utan vad man gör (laver). Hur man kommuniserar med upplevelserna, den medvetna (bevisste) och omedvetna kommunikationen.

Så en person som ryger crack og drikker sig pisse fuld

Opnår den samme dybde som en som drikker Ayahuasca? ;) Hhhmmm....

Doubt it.....

Hehe

Light and Love

Astral

Titel:
Junior medlem

Astral, jo så kan det vara, men det är ju så klart mycket mer avancerat.

Jag bodde hos en kvinnlig Daimista i en vecka nyss och hon hade druckit ayahuasca i snitt 2 gånger i månaden de sista ~8 åren. I Santo Daime har de ju också sakramentet Santa Maria (cannabis). För henne var inte ayahuascan djupare än cannabisen. Eller fel uttryckt, Daimen var inte djupare än Maria (för styrkan ligger i vad man gör, cannabis och Santa Maria är därför två olika saker).

Efter den här upplevelsen kunde jag hålla andan ca 30 procent längre än tidigare (>5 min istället för 4).

Samma kvinna kommer för övrigt vara med som ledare i 10-dagars retreatet i sommar :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]