Ja, sådan er det jo at tilhøre minoriteten

. Men det bedste vi kan gøre er at
være omvandrende leksikonner, så vi kan hugge ned på fordomme, når vi ser dem. Måske man en dag vil se tilbage på os, som de tapre pionerer, som kæmpede for psykedelisk frihed

.
Det er selvfølgelig ikke altid, at jeg gider at tage kampen op, men meget ofte er det den slags diskussioner jeg havner i.
F.eks. kan det være svært at holde kæft, når en fyr til en fest sidder og betror mig, at han har prøvet "ALLE" stoffer, men fik det dårligt på svampe en enkelt gang, så dem ville han holde sig fra.
-Alle stoffer? spørger jeg tvivlende, -også LSD
- nej ikke LSD. siger han, -men alle andre!
-Heroin? spørger jeg drillende
- nej ok, heller ikke heroin, -men alt andet!
Vi snakker lidt om hans badtrip på svampe, hvor jeg råder ham til at vende tilbage på et trip, for at få løst op for det som gik galt. Selvfølgelig det modsatte råd, end han ønsker at høre.
Prom som jeg er sammen med, blander sig i diskussionen, og synes det lyder spændende at møde en fyr som har prøvet ALLE stoffer, og fortsætter med at spørge til de enkelte substandser, og vi får efterhånden opremset de fleste af de stoffer vi selv har kendskab til, og diskuteret deres terapeutiske virkning i forhold til bearbejdning af badtrips. Det bliver til en laaang opremsning, og den stakkels fyr ender med at forsøge at sige noget, men standser i sætningen, rejser sig og går

.
Tsk tsk! Alle stoffer!
Men ja, jeg er også kendt for at diskuterer stoffer alle steder. Til familiefødselsdage, på arbejde, blandt venner osv. Men de har vist efterhånden vendet sig til mig.
Hilsen Fanny