Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: MDMA-terapi
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
-

Senest rettet af syreperlen 04 jun 2011 08:43, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Er din mor overhovedet med på at tage MDMA? For hvis hun er... så er det jo fint nok. Men tror du osse der ville komme noget godt ud af det? Hvorfor ikke bare lige gi det en chance og snakke mens i er ædru?

MDMA + Depresion kan osse gå galt

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg ville tænke mig MEGET godt om før jeg gjorde det. Jeg har læst diverse rapporter om folk der er kommet ud af deres depressioner ved hjælp af MDMA, men jeg bliver personligt ret nedtrykt 2-3 dage efter en ordenlig omgang MDMA. Desuden kender jeg en del der også bliver nedtrykte dagene efter de har indtaget MDMA.

Held og lykke med projektet btw. :)

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

-

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Jeg synes ummidelbart at brugen af mdma som behandlingsmiddel af et familiemedlem er lige lovlig kraftigt.

Jeg ville nok starte med at bruge ghb, og se hvad det kan gøre. Det er ikke nær så farligt, men har samtidig mange gode egenskaber, når det handler om humørsvingninger og depression.

Her henviser jeg til en artikel skrevet af en dansk overlæge.

http://www.addikta.net/bogen.htm (søg på GHB, på selve siden.)

på denne side står der også lidt om mdma...

Held og lykke med projektet, håber på en happy ending... :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
hmmm.. må da sige at mdma har fået mig ud af depression, men om det ville hjælpe på hende tør jeg ik sige...

men det angående nedturen.. hvis oplevelsen har været go, så er der efter min erfaring ingen nedtur...

umiddelbart vil jeg nok selv ku finde på det hvis det var min mor, men jeg tror bedst selv du ka afgøre :wink:

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg forstår udemærket din lyst til at hjælpe din mor med MDMA. Men overvej først hvorfor du vil gøre det. Er det for at lytte til hende og akseptere hendes følelser, som jo i aller højeste grad omhandler dig og din løsgørelse fra Islam, eller gør du det, fordi du håber på, gennem MDMA at kunne åbne og vise hende, at du har ret i det du gør? Med andre ord: er det som misionær eller terapeut du vil lytte til din mor?

Det er også et problem, at du ikke fortæller hende hvad det er for et stof, du vil give hende. Selvom der er mange fejlagtige fordomme imod MDMA, burde du måske alligevel prøve at arbejde på, at oplyse hende om de gode sider af stoffet. F.eks. fortælle, om de gode erfaringer man har med stoffet til samtaleterapi.

Jeg synes det er vigtigt at hun ved hvad hun går ind til, så du ikke skal sidde tilbage med skyld, hvis det går galt.
Overvej hvad du gør.

Hilsen Fanny

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg er enig med alle andre.

Jeg tror ikke det er en speciel god ide at give din mor MDMA for behandling. Jeg forstaar din entusiasme og lyst til at hjaelpe din mor paa denne maade.
Men den bedste maade at hjaelpe et andet menneske paa, er ikke altid ens egen maade.
Det kan tage aars arbejde for hende at komme igennem dette. Det bedste du kan goere er at leve dit liv, og vise hende det gaar godt for dig, og respektere hendes syn paa dig, at de ting du laver i hendes oejne er djaevlens ting.
Jeg kender selv en der kaempede haardt med hendes foraeldre, hun er gaaet fra at blive slapped ved at naevne pot, til at hendes foraeldre nu vander hendes potplanter naar hun er vaek. Det har taget aar. Men det har virket.

Hvis du vil hjaelpe din mor, og vise hende du bryder dig om hende, saa drik en kop kaffe eller andet, eller sid og snak og se en film med hende. Det kan give tillid og gode samtaler, og faa loest op paa en del misrespekt og mistillid til dig, livet og alt dertil hoerende.

-Odden

Senest rettet af Odden 18 apr 2005 14:46, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

-

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

-

Senest rettet af syreperlen 04 jun 2011 08:43, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Ali: Du snakker om det der muligvis kan ske, som det der netop vil ske, som om du kender hende rigtig godt.
Og det tror jeg ikke er sundt. Alt kan ske efter. Hun kan under undflydelse paa MDMA blive endnu mere forvirret, og faa endnu svaere ved at saette ord paa ting.

Mit raad er stadig; smaa skrit, snak med hende stille og rolig og opbyg en tillid og et ordforraad i hende saa hun bliver mere sikker paa hende selv og hendes egne udtryk, uden at blive kastet ud i en staerk oplvelse.

-Odden

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Okay, det vil jeg gøre... man bliver bare lidt utålmodig efter 3-4 år, og når hun ikke kan sige hvad der er galt, udover at alt er forkert.

Men må vel vente og se hvad der sker.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Jeg har lige læst hele tråden om Mirtazapin, og jeg forstår virkelig godt din lyst til at hjælpe hende! Jeg ved ikke om MDMA er en god eller dårlig ide. Men hvis du beslutter dig for at give hende det, så skal det nok ikke være alt for meget. måske 50 mg.

Held og lykke!

Hilsen Fanny

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Jeg har lige læst hele tråden om Mirtazapin, og jeg forstår virkelig godt din lyst til at hjælpe hende! Jeg ved ikke om MDMA er en god eller dårlig ide. Men hvis du beslutter dig for at give hende det, så skal det nok ikke være alt for meget. måske 50 mg.

Held og lykke!

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hej Alliaarhus

Mit råd til dig hvis du føre din idé ud i livet;

Sørg for at pre-loade med 5-htp, vitaminer og antioxidanter, så rusen bliver god og stærk og med minimal bivirkninger iform af frie radikaler/oxidering

Derefter en del 5-htp til comedown så det ikke bliver så hårdt på turen ned af bakke

sidst evt. inden 5 timers punktet noget kanna (ssri) og måske hash(sri) til at afbøde slaget på vej ned og undgå evt. bivirkninger

Mvh. Astral

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg vil absolut anbefale Methylon i stedet for.

Efter at have gennemtestet substanset en god håndfuld gange, er jeg overbevist om dets potentiale.

Det har mindst lige så højt terapeutisk værdi som MDMA, men det har ikke den overvældende effekt, som for førstegangsbrugere kan være meget ængsteligt når det kicker ind.
Desuden har det ligesom en slags "sikkerhedsbarriere", som gør at man ikke kan blive "for blæst" af det (Hvilket nok ikke gør substanset så favorabelt for MDMA-hardheads).
Ud over det, så virker det også som SSRI, så neurotoksisiteten er højst sandsynligt også meget lavere - desuden giver det ikke tudefjæs på dagen efter, så 5-HTP kan undværes (men er self. anbefalelsesværdigt).

Astral, jeg vil stadig gerne se en reference på at THC virker som SRI.

Titel:
Insane psychedelia user!

Astral, prøv at vær en smule mere useriøs. Tror du nogensinde du får en muslimsk mor til at proppe sig med antioxidanter, vitaminer, urteekstrakter og senere ryge kanna og hash? Du er da for dum at høre på. Og ja, ligesom Dex siger, jeg vil meget gerne se nogle referencer på at THC skulle virke som SSRI.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the globik atmosphere. or around there?.
MDMA har hjulpet mig ud af en depression, men der er lang vej at gå stadig efter MDMA terapi.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
aliaarhus skrev:
Da jeg var i islam drejde det sig også kun om mennesker, og da jeg begyndte at tænke på naturen, dyrene og verden omkring mig, og se hvor smuk den rent faktisk er, og at verden ikke kun består af problemer, fik jeg det ekstremt godt med mig selv. Det hele var bare harmonisk, jeg kunne bedre forstå mig selv og mine følelser, og lettere at sætte mig ind i folks tanker og handlinger. Giver det mening?

Er det mig, der er helt galt på den, eller handler Islam ikke lige præcis om at forstå naturen, da Allah er indbegrebet af natur?
Det er bla derfor, der findes så mange højtuddannede muslimer indefor naturvidenskab. Viden om og forståelse for naturen er viden om og forståelse af Allah.

Hvis du nu har tænkt dig at lave en MDMA-session med din mor, så tager du også selv en dosis? I så fald, hvad nu, hvis din mor pludselig viser sig at have nogle hulens gode argumenter for Islam som hun ikke har kunne sætte ord på tidligere. Går du så tilbage til Islam, eller er du så sikker på den kurs du nu har valgt, at det er den ultimative sandhed?

Jeg tror som Odden siger, at du skal passe en del på og bare snakke med din mor. Komme frem til erkendelsen af problemerne ved at tale om dem i upåvirket tilstand. Sandsynligheden for, at det går galt er jo til stede. Og en kvinde, der hele sit liv har levet i Islam er formodentligt pænt indspist med det og er måske ret svær at overbevise om det modsatte.

Go for it, hvis du virkelig føler for det, men så erfaren er du jo egentligt heller ikke på det terapeutiske eller psykedeliske område. Hvornår indtog du svampe for første gang? For halvanden år siden?

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

-

Senest rettet af syreperlen 04 jun 2011 08:44, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]