I tirsdags startede vi vores valgfrie projekt i biologi. Jeg har valgt emnet LSD og CNS, og det skal jeg arbejde med fra nu af og indtil sommerferien, hvor jeg skal aflevere en større rapport (10-20 sider) over mine undersøgelser. Derefter får jeg opgaven bedømt, og skal muligvis op til eksamen i den. Så jeg opretter denne tråd i håb om at få hjælp og nogle gode råd til strukturen af rapporten, hvilke rammer jeg skal holde mig indenfor, etc.
Jeg havde en samtale med min lærer omkring nervesystemet, hvor han sagde at det var nødvendigt at få hele nervesystemet med, når jeg skrev om LSD. Han virkede dog en del usikker, og jeg sagde til ham at det nok ikke var nødvendigt at studere mere end CNS. Men det er det mit første spørgsmål går ud på: Er det nødvendigt at studere mere end CNS til denne opgave? Og spiller resten af nervesystemet en betydelig rolle, som er værd at få med i opgaven, udover CNS?
Indtil videre har jeg tænkt mig at dække følgende punkter i opgaven, som jeg gerne vil have gode råd til (ændringer, tilføjelser, etc):
Historie:
- Kort om Albert Hofmann
- Historien bag LSD (fra opdagelsen til i dag)
LSD:
- Kemiske struktur, smeltepunkt, tryptamin/phenethylamin, potens, etc
- Centralnervesystemet
- Serotoninsystemet
- Rus og metabolisering
- Toxicitet, afhængighed, etc
Desuden har jeg måske også tænkt mig at presse det her emne ind, som Astral startede:
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=9949Hvad siger I? Er der nogle andre punkter som er værd at hive med?
På forhånd tak.