Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:59


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Narkolepsi
Indlæg: 01 jun 2005 13:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jun 2005 13:27
Indlæg: 60
Geografisk sted: Århus N
Jeg er en ung madame som lider af narkolepsi. Narkolepsi er kendetegnet ved en række tegn på forstyrrelser i de områder af hjernen, der styrer overgangen mellem vågen tilstand og forskellige typer af søvn.
Som narkoleptiker er man konstant i en søvnfase. Det kan til tider være svært at registrere om man er i vågen tilstand eller om man drømmer, da man også tit drømmer i vågen tilstand.
Jeg ville spørge om der nogen herinde ved om der er nogen indvirkning på narkolepsi, altså om det kan være svært at vende tilbage til "virkeligheden" efter et DMT-trip etc?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jun 2005 14:07 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
In a tea daze skrev:
Jeg er en ung madame som lider af narkolepsi. Narkolepsi er kendetegnet ved en række tegn på forstyrrelser i de områder af hjernen, der styrer overgangen mellem vågen tilstand og forskellige typer af søvn.
Som narkoleptiker er man konstant i en søvnfase. Det kan til tider være svært at registrere om man er i vågen tilstand eller om man drømmer, da man også tit drømmer i vågen tilstand.
Jeg ville spørge om der nogen herinde ved om der er nogen indvirkning på narkolepsi, altså om det kan være svært at vende tilbage til "virkeligheden" efter et DMT-trip etc?


Sover du i kuld sort mørke?
Det fremmer produktion af MElatonin og hvis du ikke får nok om det om natten så er mit gæt at du kan rende rundt og halvsove fordi at hvad enten du ligger ned eller er vågen så kræver kroppen så og så meget søvn

Hvis man holder sig vågen i mange dage så opnår man også at komme ind i en slags "vågen" drømmetilstand......

Har du prøvet at købe melatonin?

Jeg tror ikke at det er mere farligt at tag DMT måske tværtimod eftersom det kan give dig det som skal til for at være frisk

DMT menes udløst om natten og at have forbindelse til drøm om natten, hvis du af en eller anden grund ikke har nok af dette stof så kan det muligvis gøre at det ikke er nok for dig blot at drømme om natten men skabe det at man dagdrømmer, som sagt kan kroppen presses rimelig heftigt hvis man mangler visse substanser af en hvis mængde

Desuden så kan elektromagnetiske felter også forstyre søvnen sådan at man begynder at dagrømme om dagen istedet for om natten fordi den bliver forsinket

Har du nogen klokradion i nærheden af sengen eller lignende?

Alt det her er selvfølgelig kun gisninger

MEn ikke desto mindre er det et problem at flere og flere får det skidt

Vil gerne hjælpe dig, men tror ik amfetamin er løsningen

Hvis du spørger din læge så kan du måske få recept på Sodium Oxybate
Xyrem hedder salgsnavnet og faktisk er det intet desto mindre end GHB! og det bruges til narkolepsi

Her er mere information (dog meget ringe!)
MEn kan tilføje at GHB er derivat af Gabba og at den påvirker niveauet af Dopamin og HGH væksthormon det som reparere kroppen for skader bliver udløst

http://www.rxlist.com/cgi/generic3/xyrem.htm

Så FUCK dem som kalder fantasy et narko stof!!
Det er lægemiddel, også anerkendt som smertestillende, imod benzo afhængighed, alkoafhængighed og skizofreni

Fortæl din læge om dette

Alt i alt et wonderdrug

Men prøv lige at find ud af hva du vil selv
Giver dig et hint, i teorien skulle det være muligt at få på recept
Så sq du selv ku klare resten, ellers pink en PM afsted så skal jeg besvare dine spørgsmål så godt jeg kan

Mvh. Astral


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jun 2005 14:18 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jun 2005 13:27
Indlæg: 60
Geografisk sted: Århus N
Der er intet problem i at sove om natten. Tværtimod sover man tit som en sten, og drømmer rigeligt om natten. Meget livlige drømme, så livlige at man tit tvivler på om det var en drøm eller om det er virkelig sket.
Hvad mener du med at sove i kuldsort mørke? Men ja det plejer jeg altid. Ingen klokradio. Jeg fik amf, ritalin og modiodal på recept men blev alt for afhængig af det, og det hjalp ikk en skid, så droppede det.
Sodium Oxybate Xyrem lyder interessant det vil jeg snakke med lægen om.
Tak for dine informationer.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jun 2005 14:50 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
In a tea daze skrev:
Der er intet problem i at sove om natten. Tværtimod sover man tit som en sten, og drømmer rigeligt om natten. Meget livlige drømme, så livlige at man tit tvivler på om det var en drøm eller om det er virkelig sket.
Hvad mener du med at sove i kuldsort mørke? Men ja det plejer jeg altid. Ingen klokradio. Jeg fik amf, ritalin og modiodal på recept men blev alt for afhængig af det, og det hjalp ikk en skid, så droppede det.
Sodium Oxybate Xyrem lyder interessant det vil jeg snakke med lægen om.
Tak for dine informationer.


Ok

Skal bare lige sikre mig inden jeg plapre for meget ud

Vil bare prøve at gøre mig et overblik over din situation, så jeg bedst mulig kan komme med råd

Men hvor længe har du haft narkolepsi?

Prøver altid at lære

Mvh. Astral


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jun 2005 15:01 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 05 aug 2001 01:01
Indlæg: 3279
Geografisk sted: Provinsen
Hvorfor tror I, det er muligt at få Sodium Oxybate på recept af en DANSK læge? Bare fordi det bruges i USA, er det altså ikke ensbetydende med, at man også kan få det herhjemme. Personligt har jeg mine tvivl.

Jeg har desværre ingen bud til, hvad der kan løse dine problemer In a tea daze, men jeg ønsker dig held og lykke (skriv endelig hvis du mod forventning får en recept på Xyrem!)

Mvh. Psyko


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jun 2005 15:12 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Psyko skrev:
Hvorfor tror I, det er muligt at få Sodium Oxybate på recept af en DANSK læge? Bare fordi det bruges i USA, er det altså ikke ensbetydende med, at man også kan få det herhjemme. Personligt har jeg mine tvivl.

Jeg har desværre ingen bud til, hvad der kan løse dine problemer In a tea daze, men jeg ønsker dig held og lykke (skriv endelig hvis du mod forventning får en recept på Xyrem!)

Mvh. Psyko


Fordi at Danmark måske ikke ØNSKER at sakke bagud iforhold til resten af verden!

Og BESTEMT da ikke USA

The land of the giants

Altså helt ærligt, hvor tror du egentlig overhoved hvores narko lovgivning kommer fra?

Tror du Danmark sådan helt isoleret TØR gøre andet end det de andre gør?

Er det ikke også sådan ofte med mennesker, skiller tingene sig så meget ud bare fordi de bliver støre, måske i kvantitet men hvad med kvalitet?

Hva om lægen nu SELV kan tænke, hva så?

Enten går lægen med på råd eller også gør han ikke, det er lægens beslutning og ikke andre, har man en god læge så kan man få alt det dope man ønsker sig...

Hvordan tror du lægerne selv klare sig ? ;)

Husk på hvor stresset det kan være

Jaaa... Sådan ligger landet nu engang, vi kan sq ik rigtig komme ud af det

Dobbeltmoralen må vige for sund fornuft

Mvh. AStral


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jun 2005 15:34 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2001 02:01
Indlæg: 3348
Geografisk sted: Danmark
Citat:
Har du prøvet at købe melatonin?

Jeg tror ikke at det er mere farligt at tag DMT måske tværtimod eftersom det kan give dig det som skal til for at være frisk

DMT menes udløst om natten og at have forbindelse til drøm om natten, hvis du af en eller anden grund ikke har nok af dette stof så kan det muligvis gøre at det ikke er nok for dig blot at drømme om natten men skabe det at man dagdrømmer, som sagt kan kroppen presses rimelig heftigt hvis man mangler visse substanser af en hvis mængde

Desuden så kan elektromagnetiske felter også forstyre søvnen sådan at man begynder at dagrømme om dagen istedet for om natten fordi den bliver forsinket

Har du nogen klokradion i nærheden af sengen eller lignende?

Alt det her er selvfølgelig kun gisninger


Nej hvor jeg savner noget med indhold istedet for Astrals wonderkur for alt.. DMT og Melatonin... no offence Astral, men er der noget det ikke kan kurere?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jun 2005 15:42 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Hmmm.....

Godt spørgsmål

Jeg vil svare på det når jeg lige har fået mig en lille skævert på, så kan jeg måske tænke lidt mere klart ;)

Damn... Der må sq være noget her, derivater fra signalstoffer og hormoner tror jeg man kommer ret langt med...

Dvs. udnyttelse af kroppens egne helbredelsessystem

Men jeg er vel nok lidt idealistisk sommetider

Tror bare på at vi har brug for at vise hvor meget vi kan bruge DMT til, måske terapeutisk det vil kurrere mange sygdomme en dag

Ligesom det blir gjort af Shamaner i Sydamerika


Senest rettet af Astral 01 jun 2005 16:00, rettet i alt 3 gange.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jun 2005 15:45 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2001 02:01
Indlæg: 3348
Geografisk sted: Danmark
Jeg ville bestemt være lidt mere forsigtig med at foreslå substanser som ikke har en fuldt dokumenteret effekt til en person med fysiske sindslidelser, no offence In a tea daze!

Dette er et HR site, glem ikke det!

et eller andet sted må der jo være en grund til at ingen af delene er godkendt til indtagelse og da slet ikke som kur på Narkolepsi... (og hold din rant med sundhedsvæsnenet og medicinalindustrien væk tak...)

Jeg syntes at det er utroligt at du med en meget lille medicinsk viden begynder at foreslå den slags.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jun 2005 15:49 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Fantasy er fantastisk :D


Senest rettet af Astral 01 jun 2005 15:56, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jun 2005 15:50 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
DR-D skrev:
Jeg ville bestemt være lidt mere forsigtig med at foreslå substanser som ikke har en fuldt dokumenteret effekt til en person med fysiske sindslidelser, no offence In a tea daze!

Dette er et HR site, glem ikke det!

et eller andet sted må der jo være en grund til at ingen af delene er godkendt til indtagelse og da slet ikke som kur på Narkolepsi... (og hold din rant med sundhedsvæsnenet og medicinalindustrien væk tak...)

Jeg syntes at det er utroligt at du med en meget lille medicinsk viden begynder at foreslå den slags.


Sorry er selv lidt irritabel og et eller andet sted har du jo egentlig ret

Men jeg VIL jo så gerne hjælpe ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jun 2005 15:51 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2001 02:01
Indlæg: 3348
Geografisk sted: Danmark
Jeg har skam læst hvad du har skrevet og fandt det aldeles uansvarligt..

Og hvor bliver Melatonin og DMT brugt til Narkolepsi?

men ja ok, bare du selv kan se lidt henad hvad jeg mener :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jun 2005 15:54 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
DR-D skrev:
Jeg har skam læst hvad du har skrevet og fandt det aldeles uansvarligt..

Og hvor bliver Melatonin og DMT brugt til Narkolepsi?

men ja ok, bare du selv kan se lidt henad hvad jeg mener :)


Jeg mente nu primært GHB

Der blev spurgt om et DMT trip ville gøre at hun ik kom tilbage igen

Og kom så med DMT som en mulighed, en meget forsigtig
Men måske jeg er overmodig, det har jeg det sommetider med at være
Men det gælder om at finde balancen.....
Alt muligt kan gå galt hvis man eksperimentere lidt for meget

Jeg skal prøve at udtrykke mig mere klart næste gang

MEn mange brugere ved mere om stoffer end lægerne så jeg har altså også tillid til at vi selv kan komme med selvstændige ting selv om det vedrøre fysiologiske emner af mere eller mindre problematisk karakter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jun 2005 17:22 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
Jeg tror nu at hun mente om der var nogle stoffer der ville blive forstærket eller danne komplikationer i forbindelse med hendes narkolepsi.
Kan huske at du sagde at MDMA nærmest gjorde at din narkolepsi forsvandt, In a Tea Daze..
Vi kom bare til at diskutére at et stof som f.eks. DMT muligvis ville kunne sende en længere ud end ved normale trippere når man har narkolepsi.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jun 2005 18:57 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 05 aug 2001 01:01
Indlæg: 3279
Geografisk sted: Provinsen
Astral > Jeg finder det bekymrende, at du altid skal skrive lange svar. Kan du ikke prøve at begrænse dig lidt?

Nu skriver jeg på intet tidspunkt i min post, at jeg tror Sodium Oxybate er ulovligt her til lands, derimod er det slet ikke sikkert apotekerne fører midlet. Hvis du f.eks ser på USA, så sælger de en del præperater der ikke er til at få i Danmark. Et eksempel herpå er Unisom - sovepiller i håndkøb.

Mvh. Psyko


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jun 2005 21:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Komplikationer er der vel kun ved at du tager narko der sløver dig (alkohol inklusiv) og så falder i søvn.

Det med DMT vil jeg umiddelbart ikke tro der kunne ske noget ved, som du siger er du måske allerede i en drømmelignende tilstand, og jeg tror ikke det er sværere at komme tilbage til virkligheden EFTER DMT'en har forladt kroppen.

Der er nogen der argumenterer for at der bliver dannet DMT i koglekirtlen som bliver udløst mens vi sover, og at det er det der skaber drømmene, men det er (og Astral jeg gider ikke læse en milliard kilder imod det) RENT gætværk. Du kan læse DMT - The Spirit Molecule hvis du er interesseret... Hvis du vil låne den kan jeg lige give Daniel den en dag. HVIS det nu var sådan at du havde mere DMT i hjernen end en normal person pga. narkolepsi, så ville det nok være en god ide at starte ud med en svag dosis, men når det er ude af kroppen er du tilbage ved normaltilstanden igen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jun 2005 22:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 jan 2004 22:51
Indlæg: 175
Citat:
men når det er ude af kroppen er du tilbage ved normaltilstanden igen.


Jeg prøver ikke at starte en skræmmekampagne eller noget, og ja, normalt burde det da være sådan. Jeg tror bare vi skal være forsigtige (Især dig Astral, har set dig foreslå nogen jævnt vilde ting), ISÆR når det kommer til at rådgive folk med diverse lidelser.
Jeg er sikker på at i alle mener det godt, men som der er sagt herinde så mange gange før : Hellere ingen råd, end forkerte råd (eller noget i den dur' ;P)
Det skal lige siges, at jeg ikke ved om i har ret eller ej, mener bare det er vigtigt at vi tænker os om (i HR øjemed) i denne situation. Er trods alt rimelig begrænset hvor meget der er forsket i narkoindtag hos folk med narkolepsi, og derfor er det alt for nemt at komme med en masse gætværk.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2005 00:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jun 2005 13:27
Indlæg: 60
Geografisk sted: Århus N
Altså, alt i alt, har jeg haft narkolepsi i hele mit liv...det er en kromosomfejl, og det bliver forstærket i puberteten pga hypofysens udvikling.
Anyway, som Gaia genkalder, kan jeg tydelig huske, at MDMA "fjernede" min narkolepsi i nogen timer....i den forstand, at jeg ikke følte nogen overdreven søvn. Faktisk ingen form for træthed. Hvilket var en fantastisk oplevelse, grundet også til så meget andet :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2005 16:44 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Stingray > Læs hvad jeg skriver... Det er påstanden om at hun skulle være særlig følsom overfor DMT der er baseret på gætværk. Men du har ret i at det er bedre at sige for lidt end for meget, men jeg har personligt aldrig hørt om og kan ikke forestille mig nogen komplikationer ved det. Men self. bedst at tjekke andre sites osv. først.

In A Tea Daze > Kan du beskrive præcist hvad det er der sker i hjernen under narkolepsi? Eller har du et link til en side om det?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2005 18:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jun 2005 13:27
Indlæg: 60
Geografisk sted: Århus N
Fenriz skrev:
Stingray > Læs hvad jeg skriver... Det er påstanden om at hun skulle være særlig følsom overfor DMT der er baseret på gætværk. Men du har ret i at det er bedre at sige for lidt end for meget, men jeg har personligt aldrig hørt om og kan ikke forestille mig nogen komplikationer ved det. Men self. bedst at tjekke andre sites osv. først.

In A Tea Daze > Kan du beskrive præcist hvad det er der sker i hjernen under narkolepsi? Eller har du et link til en side om det?


Her er en god side der beskriver om narkolepsi:
http://www.narkolepsi.dk/

Man kan altid finde information om sygdommen, under diverse søgemaskiner.
Fandt ud af idag, at ephedra og gotu kola skulle være hjælpende hænder for narkolepsi...det må jeg hellere lige få fat i..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bandit420 og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team