Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 23:02


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2005 12:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jun 2005 13:27
Indlæg: 60
Geografisk sted: Århus N
Astral skrev:
Jensus din lille bøsserøv hold venligst dine billeder for dig selv ;)


Enig!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2005 12:44 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jan 2004 22:36
Indlæg: 193
Geografisk sted: Fandens Ferieparadis...
Det er da et smukt billede :D
Ingen grund til at lade sig skræmme af den menneskelige anatomi 8)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2005 13:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jun 2005 13:27
Indlæg: 60
Geografisk sted: Århus N
Indigo Spinx skrev:
Det er da et smukt billede :D
Ingen grund til at lade sig skræmme af den menneskelige anatomi 8)


Jamen er du så med på at vise din anus? :oops:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2005 13:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jan 2004 22:36
Indlæg: 193
Geografisk sted: Fandens Ferieparadis...
Helt sikkert! Bare ikke til Jer! :P


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2005 13:58 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
In a tea daze skrev:
Jeg har tidligere som barn, lidt af at gå i søvne...men det er fuldstændig ophørt. Jeg sover tungt som et lille spædbarn nu :wink:

Jeg har ikke prøvet andet end amf, ritalin, hash og mdma. Under mdma trippet, havde jeg følelsen af at gå "hinsides". Som om jeg skulle til at dø, og det var vildt behageligt. Jeg ved ikk om andre her inde har haft den samme følelse af mdma?
Anyway, jeg skal om ikke så længe prøve svampe for første gang. Det bliver interessant, og er meget spændt.


Så må du endelig skrive en lang rapport tilbage, er ret spændt på at høre din reaktion på svampe

Mvh. AStral


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2005 13:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jun 2005 13:27
Indlæg: 60
Geografisk sted: Århus N
Astral skrev:
In a tea daze skrev:
Jeg har tidligere som barn, lidt af at gå i søvne...men det er fuldstændig ophørt. Jeg sover tungt som et lille spædbarn nu :wink:

Jeg har ikke prøvet andet end amf, ritalin, hash og mdma. Under mdma trippet, havde jeg følelsen af at gå "hinsides". Som om jeg skulle til at dø, og det var vildt behageligt. Jeg ved ikk om andre her inde har haft den samme følelse af mdma?
Anyway, jeg skal om ikke så længe prøve svampe for første gang. Det bliver interessant, og er meget spændt.


Så må du endelig skrive en lang rapport tilbage, er ret spændt på at høre din reaktion på svampe

Mvh. AStral


I will.. :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jun 2005 14:18 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
In a tea daze skrev:
Da jeg tog hash, blev jeg bogstavelig talt, til en ren zombie! Fik endda øgenavnet; Zombie-Sarah! Ikk spor tiltrækkende hehe :wink:
Jeg tror ikke at jeg producerer meget melatonin. Grunden til narkolepsi, er at narkoleptikere har kun 10% orexin, et stof i hjernen som vedligeholder balancen for søvn og opvågnen.
I andre (måske) har hele 95/100% orexin, så jeres hjerne kan godt finde ud af at gøre én ting ad gangen. Jég derimod, kan være hele to ting ad gangen! Jeg kan både være vågen og sove på én gang, tag den! :roll:


Jeg tror jeg har fundet noget som måske kan hjælpe dig!

Citat:
Drug Based on Brain Chemical Could End Narcolepsy and Insomnia
Medical Research News
Published: Monday, 15-Mar-2004
Printer Friendly

Email to a Friend


Researchers at UT Southwestern Medical Center at Dallas have discovered a potentially new avenue for treating human narcolepsy, and the work may also lead to more effective ways for insomniacs to boost their wakefulness during the daytime.

Artificially reintroducing a brain chemical called orexin into mice that lack the ability to produce the chemical on their own rids the mice of their narcolepsy symptoms, UT Southwestern researchers have discovered. Their work appears in an upcoming issue of the Proceedings of the National Academy of Sciences and is currently available online.

Dr. Masashi Yanagisawa, professor of molecular genetics at UT Southwestern, has discovered a potentially new avenue for curing human narcolepsy.

The genetically engineered mice used lacked a particular type of nerve cell in the brain that produces orexin. Most researchers believe that in humans, a lack of or deficiency in orexin causes narcolepsy, a rare disease in which people uncontrollably fall asleep, have excessive daytime sleepiness, and experience sudden muscle weakness called cataplexy.

"Assuming that narcoleptic humans are like these mice, which is a very plausible assumption, our experiments provide a strong proof of concept that introducing into the brain a molecule that mimics the effect of orexin will be the fundamental cure for human narcolepsy," said Dr. Masashi Yanagisawa, professor of molecular genetics and the paper's senior author.

Orexins are small chains of molecules made by nerve cells, or neurons, in the region of the brain called the hypothalamus. In 2001 Dr. Yanagisawa, an investigator in the Howard Hughes Medical Institute at UT Southwestern, and his research group were the first to genetically engineer knockout mice that lacked orexin-producing brain cells. Without these neurons, the mice did not wake up to feed as normal mice did, and they also experienced cataplectic arrests. "We believe these mice represent the closest model of human narcolepsy," Dr. Yanagisawa said.

In their latest research, Dr. Yanagisawa and his colleagues "rescued" the orexin knockout mice from their orexin deficiency - and relieved their narcoleptic symptoms - in two different ways. One method involved genetics, the other, injections.

In the genetic rescue, the researchers made transgenic, or genetically engineered, mice that not only lacked the orexin-producing neuron, but also continuously and diffusely expressed orexin everywhere in their brains. The mice did not experience any sleep abnormalities or cataplectic arrests, and they were able to maintain wakefulness.

Dr. Yanagisawa noted, however, that the transgenic mice never really experienced the orexin deficiency state because, even though they had no orexin-producing neurons, they had orexin in their brains from birth. That prompted a second experiment, in which the brains of orexin neuron-ablated mice were injected with orexin peptides.

"No one had done this before," Dr. Yanagisawa said. "In order to strengthen our argument, and also looking toward possible future medical treatments, we tried to pharmacologically rescue the mice."

The researchers found that the orexin injections increased wakefulness and suppressed cataplectic arrests. Also, there was no "rebound sleep" after the orexin effect wore off.

"This is extremely important because it shows that these mice retain the ability to respond to orexin," Dr. Yanagisawa said. "The downstream pathways, including the orexin receptors, are normal even in the absence of orexin-producing neurons. Also, the mice wake up, but do not try to regain that lost sleep, which is important with respect to therapeutic applications."

Wild-type mice that received the injection also woke up, but the waking up effect was more pronounced in the orexin neuron-ablated mice.

Dr. Yanagisawa said any new drug therapies for narcolepsy would be based on developing molecules, called orexin receptor agonists, that mimic the effect of orexin and that are small enough to cross the blood-brain barrier. Such drugs might also be effective for insomniacs.

"Things like orexin receptor agonists might also be applied in the treatment of insomnia, boosting energy and wakefulness during the daytime," he said.

Other UT Southwestern researchers contributing to the orexin study were Dr. Christopher Sinton, assistant professor of internal medicine, and first authors Dr. Michihiro Mieda, a postdoctoral research fellow in molecular genetics, and M.D./Ph.D. student Jon Willie. Also contributing were researchers from the University of Tsukuba in Japan. The research was funded in part by the Perot Foundation and Exploratory Research for Advanced Technology/Japan Science and Technology Agency.



Would you like to register for our week


Her er lidt mere

http://www.pnas.org/cgi/content/full/101/13/4649

http://www.modafinil.com/komouse.html

Håber du kan bruge noget af det!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2005 13:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jun 2005 13:27
Indlæg: 60
Geografisk sted: Århus N
Undskyld jeg ikke har skrevet her inde i et stykke tid, men mit net fuckede op, men nu er jeg tilbage.
Indsprøjtning af stoffet orexin i mus har et positivt resultat, men det er grundet til at mus består af kun rene nerver. Menneskets hjerne er langt mere kompliceret dog. Og derfor har man altså stadig ikke fundet en mulighed til at indsprøjte det ind i mennesket og få positive resultater ud af det.
Jeg er begyndt at få zoneterapi, hvilket har givet fantastiske resultater hver gang. Man masserer et bestemt område, såsom storetåen på højre fod, hvilket er "hypofysen", da der går meridianer fra nervesystemet og ned til fødderne, og derfor gavner det at få masseret de områder, og det derfor bliver stimuleret, og senere hen bliver permanent gavnligt for vedkommende (altså mig). Da zoneterapeuten kan mærke at der er noget hel galt med min hypofyse, og jeg efter at få masseret storetåen på højre fod, har jeg fået det meget bedre med min narkolepsi og har så fået den teori at det må være omkring det område op i hjernen at orexin "holder til".
Nu siger jeg ikke, at zoneterapi vil producerer flere orexin nerveceller, men siger bare at det kan gavne mig i længden.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2005 17:29 
Offline
Psychedelia Sponsor

Tilmeldt: 07 okt 2002 01:01
Indlæg: 167
Geografisk sted: Vejle
Hejsa In a tea daze..
Jeg ryddede lige lidt op i mit stash, og fandt en gammel seddel fra Maya, hvorpå der var en liste over tilstande som 5-HTP kunne hjælpe på, narkolepsi var en af dem..
5-HTP er en amino syre som ved næste trin bliver omdannet til serotonin..
Det passer også godt sammen med at du skrev at ecstasy gøre dig helt klar, eftersom der jo bliver udløst en masse serotonin ved indtagelse af MDMA..
Du kan prøve at google lidt rund for at finde ekstra info, eller tjekke erowid..
5-HTP kan desuden købes lovligt på nettet, så hvis du ikke har prøvet det før, er det muligvis værd at overveje..
Håber det kan hjælpe..

Mvh spacey..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2005 18:10 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 05 aug 2001 01:01
Indlæg: 3279
Geografisk sted: Provinsen
Astral > Endelig taler du fornuft! Nu har jeg kun læst lidt om "Modafinil", men det skulle ihvertfald være effektivt til at holde sig vågen på.
Amr. jægerpiloter har kunne flyve missioner på 2 * 40 timer, med et 8 timers søvn imellem på modafinil. Hvorvidt det In a tea daze siger med musene ved jeg ikke, men dér hvor jeg læste om det, lød det som om det også var effektivt mod narkolepsi.

Det er godt du kan andet end at ramble, Astral! :D

Mvh. Psyko


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2005 23:06 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
spacey skrev:
Hejsa In a tea daze..
Jeg ryddede lige lidt op i mit stash, og fandt en gammel seddel fra Maya, hvorpå der var en liste over tilstande som 5-HTP kunne hjælpe på, narkolepsi var en af dem..
5-HTP er en amino syre som ved næste trin bliver omdannet til serotonin..
Det passer også godt sammen med at du skrev at ecstasy gøre dig helt klar, eftersom der jo bliver udløst en masse serotonin ved indtagelse af MDMA..
Du kan prøve at google lidt rund for at finde ekstra info, eller tjekke erowid..
5-HTP kan desuden købes lovligt på nettet, så hvis du ikke har prøvet det før, er det muligvis værd at overveje..
Håber det kan hjælpe..

Mvh spacey..


Er 5-HTP ikke det der er i antidepressive? Er der ikk en del bivirkninger ved det?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2005 03:22 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Gaia skrev:
Er 5-HTP ikke det der er i antidepressive? Er der ikk en del bivirkninger ved det?


Nej, 5-HTP er ikke "det der er i antidepressive". Antidepressive midler er en stor gruppe af midler, som ofte inddeles efter deres virkningsmekanismer, f.eks SSRI'er, MAO-hæmmere, SNRI'er, tricycliske, etc.

Men hvad er 5-HTP så, vil du vel vide? Det er en aminosyre som kroppen danner ved oxidation af aminosyren tryptophan, som findes i en lang række fødevarer. 5-HTP, eller 5-Hydroxy-Tryptophan, er det direkte forstadie til serotonin, som har den kemiske betegnelse 5-Hydroxy-Tryptamin. Dette betyder at man på en effektiv måde kan øge mængden af serotonin i kroppen ved indtagelse af 5-HTP, svjh er det omkring 70% af den 5-HTP man indtager der omdannes til serotonin. Til sammenligning er det kun i omegnen af 4% af alt tryptophan man indtager, som ender med at blive til serotonin. Af denne grund bruger mange 5-HTP som en måde at genopbygge serotonin-niveauet efter at have indtaget MDMA, som jo virker ved at bruge løs af serotoninen i hjernen. Der er så vidt jeg ved ingen godkendte lægemidler der indeholder 5-HTP, men der er mange der beretter at 5-HTP har en positiv indflydelse på humøret, så i nogle tilfælde kan det godt bruges som et antidepressivt middel, evt. sammen med perikon.

Om 5-HTP virker imod narkolepsi, er IMO bestemt værd at undersøge. Personligt har jeg oplevet at lidt 5-HTP inden sengetid giver mærkbart forøget drømmeaktivitet, og ofte en fornemmelse af at have sovet dybere eller mere "effektivt", om jeg så må sige. Ved indtagelse i løbet af dagen har jeg bemærket at mit humør ofte bliver lidt bedre, og at jeg kan være nogenlunde frisk selvom jeg har sovet for lidt om natten. Jeg kan nemt forestille mig at en person med narkolepsi ville kunne have gavn af det, men lad det som sagt komme an på en prøve.

Bivirkninger har jeg kun mærket hvis jeg har taget for meget, det har vist sig i form af en let trykken i hovedet, og i de værste tilfælde en decideret hovedpine, som kan vare i nogle timer.

Jeg vil foreslå at starte med 50 mg dagligt i et par dage, blot for at se hvordan kroppen reagerer på det. Hvis ikke der er nogen problemer, kan man herefter roligt forøge dosen til 100 mg dagligt, og så fremdeles. Det skal tilføjes at man de første par gange godt kan få symptomer som dem jeg har beskrevet ovenfor som værende et resultat af at tage for meget. Dette ophører som regel så snart kroppen har vænnet sig til den ekstra mængde serotonin.

In A Tea Daze: Hvis du beslutter at prøve 5-HTP, så meld endelig tilbage om resultaterne! :)

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2005 12:21 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
yeti skrev:
Personligt har jeg oplevet at lidt 5-HTP inden sengetid giver mærkbart forøget drømmeaktivitet, og ofte en fornemmelse af at have sovet dybere eller mere "effektivt", om jeg så må sige.


Dette hænger sammen med den øgede mængde af serotonin's videre-metabolisme til melatonin.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 aug 2005 18:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jun 2005 13:27
Indlæg: 60
Geografisk sted: Århus N
Sidste gang jeg var på mdma, var mine narkolepsi-symptomer væk i ca 2 dage. Jeg var rimelig forbavset, for det er ikke sket for mig før efter et trip. Skal snart begynde at tage 5-htp. Det har gavnet min lillesøster ekstremt meget, siden hun har lidt af svær depression de seneste 5 år, men nu er hun fuldstændig stabil, og har stort set aldrig nedture længere.
Og jeg har selv tit nedture på pga min narkolepsi. Så glæder mig til at blive "stabil" ;)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team