Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 22:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Sparepære
Junior medlem

Hej alle

Hm, kan ikke logge på mit gl. brugernavn!

Anyways... Jeg overvejede at bruge sparepærer til de første ca. to - tre ugers vegetative vækst....

Her kan jeg forstå at der helst skal bruges lys der er blåt/hvidt, altså ca. 5000 - 7000 kelvin.

Nogen der ved hvor jeg finder sådan nogle sparepærer henne. De har nogen i harald-nyborg (link) men jeg har ikke noget mening om hvilket farvespektrum de ligger i???

Mvh Farmeren

(http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp ... 06&n=30100)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Paris +
Du skal nok ikke regne med at finde alm. sparepærer med så mange kelvin. :wink: 2700 kelvin cool-white, kan du sagtens vegge med, men du skal nok bruge mindst 150 w ialt (10 x 15w pærer)
En CFL lampe ku måske også være en ide, de fås med det lys-spectrum du taler om :wink:

Titel:
Junior medlem

De der cool-white sparepærer 2700 kelvin, du snakker om - er de specielle set i forhold til de billige man kan købe i fx. silvan til en 20 stykket?

Jeg regner med at smide en 15 W lige over hovedet på hver eneste plante, med en skærm der fokusere lyset så godt som overhovedet muligt... Der efter blomstring med min 600 W HPS, sweet...

Mvh Farmeren

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Hej!
Jeg har selv prøvet at dyrke et par planter med den stærkeste sparrepære fra Harald Nyborg, og det virkede fint. Intetionen med mit projekt var dog blot at få lidt indsigt i det at dyrke cannabis, og ikke at få noget super potent grow. Så hvis det er det, du går efter, skal du nok have fingrene i en HPS.
Men anyway, der er nu ikke noget som at ryge en blunt af det hjemmedyrkede, der er krydret med en god portion affektionsværdi :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]