Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
God aften :)

Jeg har trippet på LSD to gange, og det har været en utrolig god oplevelse begge gange. Men det har også været hårdt arbejde - afsætte en hel dag, sørge for uforstyrrethed osv.... og så er der tiden efter comedown! :|

Selvom det ikke har været decideret ubehageligt, har jeg været træt af at ligge i seks timer efter effekten er stilnet af, og ikke kunne sove. På det tidspunkt er jeg meget udmattet i min krop og i min hjerne, og så ønsker jeg, at jeg bare kunne falde i søvn og vågne frisk op næste dag. :|

Jeg ved godt, man skal tage det sure med det søde, og det er også godt med en tænkepause, men jeg tror alligevel, jeg vil forsøge mig med en form for medikament, og jeg har brug for råd. :idea:

Jeg har nogle diazepam på 25 mg, men jeg har ikke prøvet at tage dem, da jeg synes det virker lidt radikalt. Jeg har også mulighed for at få nogle mirtazapiner, som jeg har fået at vide, kan få mig til at falde i søvn. Er der nogle her på boardet, der har erfaringer med sidstnævnte piller? Og har I ellers nogle gode råd til hvad jeg skal gøre efter mit trip? :?:

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Østjylland
Jeg har ofte brugt diazepam sidst på trippet for at falde ned og i søvn, så det kan klart anbefales, men synes ikke altid de er helt stærke nok. Truxal har jeg også brugt et par gange, de er kanon, men sover bare alt for lang tid efter.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Ingen grund til at fylde sig med diverse andre stoffer.

LSD virker som det skal virke. Hvis længden af trippet er et problem (det kan jeg godt forstå), så skal de måske starte med at trippe tidligere end planlagt. Det er synd at ødelægge et komplet syretrip med redosering, downere eller uppers af nogen art. Det har en perfekt og hårfin længde.

Et komplet LSD-trip varer i ca. 12 timer. Hvis det ikke passer ind i min hverdag særlig godt, så må jeg lægge en dag af til det hvor jeg tager LSD tidligere end jeg plejer. F.eks. kl 6 om morgenen, for så er jeg mere eller mindre helt ædru henad eftermiddagen. Så kan jeg nå at komme ind i min rytme igen og falde i søvn henad aftenen/natten, som jeg plejer hver dag.

Det handler bare om timing :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: the K hole
hvad med at ryge en god fed som "downer" istedet for de piller der ? :P ..MIN erfaring siger mig at dette er meget bedere end eks diazepam vis man vil sove..men det jo igen hver sin mening :wink:

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg bruger bruger tit diazepam eller GHB efter et LSD-trip, det sover jeg ihvertfald godt på og plejer godt at kunne sove efter at have trippet i 5-10 timer. Jeg har tit oplevet at cannabis fik det til at blive mere psykedelisk og jeg derfor ikke kunne falde i søvn alligevel. Jeg ville anbefale et benzodiazepin eller en anden downer der ikke er psykedelisk ligesom cannabis.

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
@Frito

hvilken dosis Truxal bruger du ?

Titel:
In our memories

At bruge Truxal, er sq da at modarbejde, det stykke arbejde man har sat igang. Truxal er et middel mod psykose,... kan da kun anbefales, hvis man er helt ude og skide, og må bruge det som nødløsningslandingsbane, og ingen til at hjælpe sig med at rette trippet ind.

http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/truxal.htm

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Jeg har selv erfaring med at Diazempam er et udemærket middel, hvis man bare SKAL sove. Jeg er selv enig med de fleste andre om at man skal leve trippet ud, men kender også situationen, hvor man har trippet så længe at man nu bare ikke kan klare mere.

Jeg har en god ven, som ikke længere tør at ryge fede, for at falde til ro, fordi det får ham ud i et sandt helvede af uhyggelige tanker om død og selvmord pga sindssyge... Derfor er Diazepam det perfekte. Det tager toppen af det hele, uden at det er et alt for hårdt middel...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Archibald Alexander Leach skrev:
At bruge Truxal, er sq da at modarbejde, det stykke arbejde man har sat igang. Truxal er et middel mod psykose,... kan da kun anbefales, hvis man er helt ude og skide, og må bruge det som nødløsningslandebane, og ingen til at hjælpe sig med at rette trippet ind.

http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/truxal.htm

Kan ikke sove før examener, så gik til lægen som gav mig en recept på Truxal... må da gå ud fra at lægen har givet mig noget fornuftigt :?:

Titel:
Tidligere holdmedlem

nu tvivler jeg på at din læge udskriver medicin til dig efter hvad der går godt sammen med psycheliske oplevelser........men uanset hvad syntes jeg at truxal ikke er optimalt inden en eksamen, medmindre man afsætter 14 timer på at sove

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Thujoin skrev:
..men uanset hvad syntes jeg at truxal ikke er optimalt inden en eksamen, medmindre man afsætter 14 timer på at sove

Næ, men sidst gav man mig diazepam :roll: ...virkede fint, men har en alt for lang halverings tid

...nå men tilbage til mit spørgsål, hvor meget Truxal tager du for at sove efter et LSD trip ?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Verden
Mirtazapin er så vidt jeg husker et SSRI der også går ind og fusker med noradrenalin balancen. Det er korrekt at det virker søvndyssende, men da de fleste lykkepiller tager noget tid om at virke på kroppen tror jeg du skulle op i en usund dosis for at kunne mærke det, hvis ikke du tager det regelmæssigt.

Som de andre siger, dzp, tjald, ghb, eller lign. er gode til at få en ned på jorden igen. Ellers, hvis trippet er stilnet af men du bare ikke kan sove, kan du jo bare kyle et par guldøl i dunken, så skulle den søvn vist være sikret?

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Østjylland
Hmm første gang jeg prøvede dem var efter et svampetrip der spiste jeg 100mg, hvilket var alt for meget man sover jo næsten 30 timer efter sådan en.
Anden gang var efter et lsd trip, der spiste 50mg og blev godt træt, var så så dum at spise en halv senere igen så endte på 100mg igen og endnu en lur på 30 timer. Så træls at vågne op søndag morgen og ikke ane hvad man har lavet lørdag. Men der havde man jo faktisk bare sovet.

Men vil nu tro en 30mg er nok til at falde i søvn efter et lsd trip og så sover man ikke så vold lang tid.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

@Avanti: Jeg vil anbefale, at du tager et andet stof, der i sin effekt svarer til LSD, men er lidt kortere.

Psilocybin (svampe) og LSA (morgenglorier) varer begge ca. halvt så lang tid, men kan meget nemt nå op på samme intensitet - om der er subtile forskelle imellem dem alle 3 stoffers "feel".

Jeg vil støtte Ali's opfordring om at have respekt for stoffet, og som hovedregel ikke at prøve at modde på den med downers, der er hensigtet på en upåvirket hjerne.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]