Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Har søgt herinde og på netdoktor men er ikke helt sikker.. må man trippe på dexofan hvis man er på anti-depressiva altså SSRI`er???

Der står noget om MAO et eller andet men fatter det ikke helt..

På forhånd tak...

Titel:
Insane psychedelia user!

MAO betyder Mono-Amino-Oxidase, og er et enzym, der nedbryder neurotransmittere i hjernen bl.a. serotonin. Hvis du tager et stof der hæmmer dette enzym, bliver det pågældende transmitterstof altså ikke nedbrudt og der kan, sammen med et SSRI præparat opstå forskellige symptomer på serotonin syndrom.

DXM virker også som en svag SSRI, men nok ikke så udbredt, så det vil ende i noget farligt. Men selv om det ikke gør, er det stadig en dum idé at tage et stof som DXM, når man får antidepressiv medicin. Det er generelt en dum idé at tage nogen som helst stoffer, når du bliver behandlet for depression.

Titel:
Medlem

Vil det sige at der er en fare ( jeg har ikke tænkt mig at prøve ) ved at tage det mere end for andre mennesker???...

Det med stoffer når man er på SSRI´er... der vil jeg sige at jeg synes det hjælper at tage rigtig meget SSRI og så MDMA... det kan godt være det ikke er godt sådan lægeligt set.. men det har hjulpet mig....

Tak for svaret

Titel:
Insane psychedelia user!

Altså der er naturligvis en lille risiko når man kombinerer en SSRI med et andet psykoaktivt stof, men jeg tror ikke der i denne situation, er nogen. Jeg ville dog stadig tage mine forholdsregler.

MDMA forstår jeg har en virkning mod depression, naturligvis hvis man ikke indtager det for hyppigt. Men der er også langt fra MDMA til DXM.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]