Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 18:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Trapped In A Black hole
[/quote]

Hvad mener du med det? Det bliver vel kun indberettet hvis du er så uforsigtig at dine forældre opdager det?

Tja, men hvis jeg skulle give dig nogle gode råd til hvad du kunne gøre for at blive lidt mindre deprimeret, så er det i hverfald ikke at fylde dig med diverse stoffer i din alder. Find nogle sunde interresser (f.eks. sport af en art - det bygger både krop og psyke op), og mediter over livets mening uden at blande sanseforstærkende stoffer ind i dit sind. Hvis du bliver ved med at finde psykedeliske stoffer spændende (hvad de virkelig også er!) kan meditation forberede dig til en senere psykedelisk oplevelse.

Hilsen Fanny[/quote]

Fanny: tænkte på hvis et bad trip udvikler sig og der skal psykiatrisk hjælp til (gud forbyde det). Men en ting vil jeg meget gerne vide, om man tager lsd,lsa,svampe eller et andet hallogen, vi har alle set matrix 1 der hvor neo for de der grønne koder for øjne. Ser det også ca sådan ud når man tripper hårdt, på eks. LSD?

Hamp: Ved ikk helt med det der meditation, min far miditere også, ser altså mystisk ud. Men lader man også bare tankerne flyde? For at lave lsa ekstrat, skal jeg knuse mine frø ca. hvor mange? derefter ned i kaffefilter "vaskes" med husholdnings sprit, et par gang og derefter skal jeg tører skallerne, så skal de bare spises??

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

speedfighter skrev:

Fanny: tænkte på hvis et bad trip udvikler sig og der skal psykiatrisk hjælp til (gud forbyde det). Men en ting vil jeg meget gerne vide, om man tager lsd,lsa,svampe eller et andet hallogen, vi har alle set matrix 1 der hvor neo for de der grønne koder for øjne. Ser det også ca sådan ud når man tripper hårdt, på eks. LSD?

Hamp: Ved ikk helt med det der meditation, min far miditere også, ser altså mystisk ud. Men lader man også bare tankerne flyde? For at lave lsa ekstrat, skal jeg knuse mine frø ca. hvor mange? derefter ned i kaffefilter "vaskes" med husholdnings sprit, et par gang og derefter skal jeg tører skallerne, så skal de bare spises??

Christ...! :o
Helt seriøst, har du overhovedet studéret pskedeliske stoffer før du har postet herinde? Og hvis du tror at det bare bliver rent farvegejl og mønstre for dine øjne, så bliver du enten meget skuffet eller meget forskrækket..

Tag et eksempel med en veninde af en af mine venner der åd LSA-frø.
Hun følte sig delt i 2 og forstod ikke hvem den anden person hun var delt i var. Hun vidste ikke hvem hun selv var og følte sig til tider forfulgt af sin anden halvdel. Hun troede der var folk på hendes loft der holdte stor fest, men hver gang hun gik op for at tjekke, var de væk. Hun kom åbenbart så langt væk at hun ikke var klar over at det var stoffet hun havde taget der havde årsaget hendes tilstand så hun var bange for at hun var blevet sindsyg. De mennesker omkring hende som hun kendte, føltes som komplet fremmede og hun følte sig pludselig meget alene og paranoid. - Kan du se chancerne for at det pludselig går galt hvis du i 12 timer er bragt i sådan en tilstand?

Titel:
Junior medlem

Gaia: :shock: Damn har fiktisk troet at det var tanke strømme og farve lir, har jo aldrig prøvet det så ved jo ikk hvordan det virker. Lyder neder med din veninde, hvordan går det med hende nu? Jo selvfølgelig har jeg læst på det, men der står jo ikk præcis at man kan få det jeg snakker om.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hmm et råd:

Vent og hvis du virkelig ikke har andet end psy.dk på hjernen så få en anden sjov hobby/sport som Fanny siger. Og når du bliver ældre så læs noget mere på stoffet hvis det stadig interesserer dig. Lige nu lyder det ikke som noget du burde overveje overhovedet (tænker specielt på din sammenligning med The Matrix!!! :shock: )

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Dem der lavede Matrix har måske fået deres ideer gennem psychedelika men at de efterligner et trip på noget somhelst tidspunkt kan jeg ikke helt se..

Helt ærligt speedfighter.. Vent!... Du griner måske af os når vi siger dette, men tro mig! hvis du ikke sætter dig ordentligt ind i tingene så vil du fortryde du nogensinde begyndte!

Du ved garanteret ikke hvad Set & Setting er.
Så går du ind og læser og siger "jo jeg gør". Og så er jeg allerede glad for at du ved hvad det er.. ikke at du lyver.. :wink:

Fordomme har jeg nok af, men det er kun for at hjælpe dig.

/Cope

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det behøver nu slet ikke udvikle sig i den grumme retning som Gaia beskriver - men det er godt at vide at der kan være ukendt psykisk materiale som kommer op i bevidstheden når man tripper.
Brug tid til at læse om psykedeliske stoffer, -gerne et år eller to. Læs specielt om brugen af mescalin, Ayahuasca og svampe blandt indianere, - de har mange års erfaring og har stor respekt for de hellige planter/svampe.

speedfighter skrev:
Fanny: tænkte på hvis et bad trip udvikler sig og der skal psykiatrisk hjælp til (gud forbyde det).

Sæt dig ind i set og setting. Det er klart at du ikke kan være hjemme med dine forældre når du tripper. De skal være ude af huset, eller også skal du tage væk. Du kan f.eks. planlægge at trippe i naturen en hel dag. Naturen er en dejlig setting. Med den omkring dig tror jeg ikke det kan gå helt galt.
Måske ville det også være godt, om du gjorde det med en kammerat den første gang (hvis du har venner som interesserer sig for det samme). Det er godt at dele oplevelsen og bearbejde den sammen.
Men FØRST: sæt dig godt ind i stoffet, og brug mindst et år på det!

Held og lykke!
Fanny

Titel:
Junior medlem

Infected Cope skrev:
Dem der lavede Matrix har måske fået deres ideer gennem psychedelika men at de efterligner et trip på noget somhelst tidspunkt kan jeg ikke helt se..

Helt ærligt speedfighter.. Vent!... Du griner måske af os når vi siger dette, men tro mig! hvis du ikke sætter dig ordentligt ind i tingene så vil du fortryde du nogensinde begyndte!

Du ved garanteret ikke hvad Set & Setting er.
Så går du ind og læser og siger "jo jeg gør". Og så er jeg allerede glad for at du ved hvad det er.. ikke at du lyver.. :wink:

Fordomme har jeg nok af, men det er kun for at hjælpe dig.

/Cope

Infected cope: Jeg er jo ikk helt dum, har selvfølgelig læst på sagerne men du må jo også give mig ret i at, jeg jo ikk kan vide det med de forskellige farver. Der står godt nok i forskellige trip rapporter at de ser mønstre og farver der kører rundt. Men hvor meget hjælper det mig.

Fanny: Så lige en trip rapport fra dig fra da du var 17, med noget engle-basun rod som er en natskygge, lyder da pænt syret. 1 ting til hvad er det jeg skal sætte mig ind i?

for at gå til noget helt andet, modtog mine frø i dag fuck de er jo meget store, havde troet at de var ligeså store som cannabis frø.

Titel:
Junior medlem

kan man evt. starte med et frø(ved ikk om det giver nogen psykoaktiv effekt) bare for at se om man kan lide det eller man bliver bange og forviret??

Fanny: Har iøvrig ingen venner der (tør) psychedelia, :x det er mest amf og cola. :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har opgivet dig nu.. Du VIL bare brænde nallerne selvom du bliver frarådet det..

Men vil du for guds skyld ik nok begynde at bruge http://www.google.com og begynde at søge på hvad du nu end har at lede efter. Du stiller spørgsmål som er 2 klik fra dig, men du tror åbentbart at der lige pludselig vil komme en og skrive at han støtter dig i at du skal gøre det osv osv.. Han/hun kommer ikke du!

Brænd dig hvis det er det du hungrer så meget efter..
Forstår ikke hvorfor du ikke også begyndte med at ryge hash da du var 4 år.. Eller LSD som 9-10 årig...
Gider ikke længere at bruge tid på det her pjat...

/Cope

Titel:
Junior medlem

Infected Cope skrev:
Jeg har opgivet dig nu.. Du VIL bare brænde nallerne selvom du bliver frarådet det..

Men vil du for guds skyld ik nok begynde at bruge http://www.google.com og begynde at søge på hvad du nu end har at lede efter. Du stiller spørgsmål som er 2 klik fra dig, men du tror åbentbart at der lige pludselig vil komme en og skrive at han støtter dig i at du skal gøre det osv osv.. Han/hun kommer ikke du!

Forstår ikke hvorfor du ikke også begyndte med at ryge hash da du var 4 år.. Eller LSD som 9-10 årig...

/Cope

Infected cope: Måske er det eneste der kan give mig respekt for stoffet(lidt sørgelig måde). Jeg sidder ikk og venter på at der er en som støtter mig i det, har taget min beslutning. Med hensyn til google er det nogle gange bedre at hører det fra nogen, som har prøvet det i praksis og det ikk bare er noget man læser på nettet, som der står på erowid (Reactions and experiences may vary dramatically from person to person), præcis derfor synes jeg det er bedst at hører det fra folk herinde.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hva så med at bruge søgeknappen til at finde de svar du leder efter i stedet for at lade os svare på det samme spørgsmål for 10'ende gang?

Jeg tror ikke du ved præsis hvad det indeholder at brænde nællerne på et stærkt psychedelisk stof :!:

Prøv evt. at læse min rapport fra et af mine stærkeste LSA trip.
Der brændte jeg nallerne, men jeg lærte også noget. Men forskellen på det trip og så dit kommende trip er at jeg var 18 år da jeg gjorde det!
Jeg hed Copelandia dengang og rapporten hedder "samtale med indianer"

Out!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

speedfighter skrev:
Infected Cope skrev:

/Cope

Infected cope: Måske er det eneste der kan give mig respekt for stoffet(lidt sørgelig måde). Jeg sidder ikk og venter på at der er en som støtter mig i det, har taget min beslutning. Med hensyn til google er det nogle gange bedre at hører det fra nogen, som har prøvet det i praksis og det ikk bare er noget man læser på nettet, som der står på erowid (Reactions and experiences may vary dramatically from person to person), præcis derfor synes jeg det er bedst at hører det fra folk herinde.

Ja nogen skal jo åbenbart lægge hånden på kogepladen før de finder ud af at den er varm.. :roll:

Titel:
Junior medlem

Infected Cope skrev:
Hva så med at bruge søgeknappen til at finde de svar du leder efter i stedet for at lade os svare på det samme spørgsmål for 10'ende gang?

Jeg tror ikke du ved præsis hvad det indeholder at brænde nællerne på et stærkt psychedelisk stof :!:

Prøv evt. at læse min rapport fra et af mine stærkeste LSA trip.
Der brændte jeg nallerne, men jeg lærte også noget. Men forskellen på det trip og så dit kommende trip er at jeg var 18 år da jeg gjorde det!
Jeg hed Copelandia dengang og rapporten hedder "samtale med indianer"

Out!

Infected cope: Nej det gør jeg ikk, men hensyn til din rapport er 12 frø vel også lige i overkanten, havde tænkt på ekstrak af 3-4 frø til at starte på. Hvor mange spiser du normalt når du tripper?

Senest rettet af speedfighter 29 aug 2005 00:33, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du sad ved siden af mig, så ville jeg svare dig.. Men lige nu kunne jeg lappe dig én!

FATTER DU INGENTING????

Jeg vil ikke hjælpe dig fordi jeg synes du er for ung!

Du skal ikke nævne forhandlere til ethnobotaniske urter oa. -> (det er noget du du burde ha forstået da du meldte dig ind som bruger her! Det står i diverse krav til opførsel eller noget i den retning..)

:roll: :roll: :roll: :?:

Titel:
Junior medlem

Infected Cope skrev:
Hvis du sad ved siden af mig, så ville jeg svare dig.. Men lige nu kunne jeg lappe dig én!

FATTER DU INGENTING????

Jeg vil ikke hjælpe dig fordi jeg synes du er for ung!

Du skal ikke nævne forhandlere til ethnobotaniske urter oa. -> (det er noget du du burde ha forstået da du meldte dig ind som bruger her! Det står i diverse krav til opførsel eller noget i den retning..)

:roll: :roll: :roll: :?:

Infected cope: Godt ord igen makker, det er fair nok du har den holdning
Hvad angår reglerne for indmeldning har jeg ikk lige fået kigget dem i gennem endnu( Har rettet fejlen sorry)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Så så, små slag drenge!
Jeg vil bestemt ikke fraråde dig noget som helst Speedfighter. Faktisk støtter jeg altid op omkring folks lyst til at eksperimentere med psykedeliske stoffer, og mange af os herinde var selv temmelig unge (og nogen af os temmelig uansvarlige!) da vi startede med at tripppe.
Jeg tror at de psykedeliske stoffer virker "opdragende" i sig selv, hvis man er lydhør over for dem, og ikke trodser alle advarsler (ikke de advarsler vi giver, men dem som kommer inde fra dig selv). Jeg synes ikke der er nogen grund til at male fanden på væggen og skræmme dig med alverdens skræmme-bad-trip-historier, for at få dig bort fra dine planer. Det er kun med til at støtte de almindelige fordomme mod psykedeliske stoffer, og kan endda i sidste ende være med til at sætte gang i en galoperende trip-paranoia som kan føre dig til et multidimensionelt helvedes loop, som du måske går til en psykiater med, og fortælle at det var stofferne som drev dig ud over kanten.

Vi kan alle have brug for at udfordre vores dæmoner for at komme videre, og jeg synes din lyst til psykedeliske stoffer lyder oprigtig og sund. Alligevel vil jeg råde dig til at starte forsigtigt. og måske vente ½ - 1 år.

Cope@>> Du skriver at det er farligt at brænde nallerne på trip. Alligevel har du selv lært meget af at opleve en krise på trip, og jeg tror at det nogen gange er det som skal til. Hvis man skal udvikles betyder det nødvendigvis at visse fordomme og uhensigtsmæssige handlingsmønstre skal brydes ned i en. Og det kan godt gøre ondt alt efter hvor stædig og stolt man er. Men hvis man holder sit sind åbent for udvikling og er villig til at erkende at man ikke nødvendigvis har tjek på alt, så kan man nå langt -også når man starter som 16 årig.

Speedfighter, jeg synes du skal læse min tråd: den udefinerbare angst. http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=6850
Den handler om den krise jeg kom ud i da jeg var 16-17 år og tog en del LSD og den er meget aktuel for dig at læse. Den fortæller også hvordan jeg vente situationen til at udvikle mig selv, og det blev i sidste ende min styrke. Det er grunden til at jeg ikke vil fraråde dig at bruge psykedeliske stoffer i din unge alder, men jeg vil meget gerne forberede dig og gøre dig klart hvad det er du står over for.
Hold hovedet koldt og respekter din krop og de signaler den sender. Sørg for at absorber de indtryk du får på trip før du tager det næste.

-og så lige en ting: Ja, jeg tog englebasun (natskygge plante som indeholder tropane alkaloider) da jeg var 17, men det trip kan på ingen måde sammenlignes med andre psykedeliske stoffer. Natskygger giver deciderede syner eller hallucinationer. Du oplever en drøm i vågen tilstand, og du kan være PISSE farlig for dine opgivelser og dig selv, fordi du "går i søvne" og kan finde på hvad som helst! Trippet var interessant, men ikke noget jeg nogensinde har haft lyst til at gentage.

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fanny skrev:
Så så, små slag drenge!
Jeg vil bestemt ikke fraråde dig noget som helst Speedfighter. Faktisk støtter jeg altid op omkring folks lyst til at eksperimentere med psykedeliske stoffer, og mange af os herinde var selv temmelig unge (og nogen af os temmelig uansvarlige!) da vi startede med at tripppe.
Jeg tror at de psykedeliske stoffer virker "opdragende" i sig selv, hvis man er lydhør over for dem, og ikke trodser alle advarsler (ikke de advarsler vi giver, men dem som kommer inde fra dig selv).

Jamen det kan godt ske du har fat i noget.. Ved bare at man som du siger skal tage det med respekten seriøst! Jeg dummede mig jo, og ja.. jeg lærte noget, men tilgengæld er der også nogle som ikke lærer noget, men derimod bliver ved med at dumme sig, for til sidst at gå i psykisk ned.. og jeg mener virkelig ned..
Mht. at det virker opdragende så vil jeg give dig 100% ret.. Det lærer én nogle ting som ingen andre kan!

Fanny skrev:
Cope@>> Du skriver at det er farligt at brænde nallerne på trip. Alligevel har du selv lært meget af at opleve en krise på trip, og jeg tror at det nogen gange er det som skal til.

Siger bare at det er smartest hvis man kan holde til det, hvilket teenagere sommetider kan have svært ved pga. den fase de befinder sig i psykisk..
Nogen kan andre ikke..

speedfighter skrev:
Infected cope: Godt ord igen makker, det er fair nok du har den holdning

Se ud til at du tollerer modstand jeg selv ville ha stået op imod.. Tegner godt :wink:

/Cope

Titel:
Junior medlem

Fanny skrev:
Så så, små slag drenge!
Jeg tror at de psykedeliske stoffer virker "opdragende" i sig selv, hvis man er lydhør over for dem, og ikke trodser alle advarsler (ikke de advarsler vi giver, men dem som kommer inde fra dig selv). Jeg synes ikke der er nogen grund til at male fanden på væggen og skræmme dig med alverdens skræmme-bad-trip-historier, for at få dig bort fra dine planer. Det er kun med til at støtte de almindelige fordomme mod psykedeliske stoffer, og kan endda i sidste ende være med til at sætte gang i en galoperende trip-paranoia som kan føre dig til et multidimensionelt helvedes loop, som du måske går til en psykiater med, og fortælle at det var stofferne som drev dig ud over kanten.

Vi kan alle have brug for at udfordre vores dæmoner for at komme videre, og jeg synes din lyst til psykedeliske stoffer lyder oprigtig og sund. Alligevel vil jeg råde dig til at starte forsigtigt. og måske vente ½ - 1 år.

Cope@>> Du skriver at det er farligt at brænde nallerne på trip. Alligevel har du selv lært meget af at opleve en krise på trip, og jeg tror at det nogen gange er det som skal til. Hvis man skal udvikles betyder det nødvendigvis at visse fordomme og uhensigtsmæssige handlingsmønstre skal brydes ned i en. Og det kan godt gøre ondt alt efter hvor stædig og stolt man er. Men hvis man holder sit sind åbent for udvikling og er villig til at erkende at man ikke nødvendigvis har tjek på alt, så kan man nå langt -også når man starter som 16 årig.

Speedfighter, jeg synes du skal læse min tråd: den udefinerbare angst. http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=6850
Den handler om den krise jeg kom ud i da jeg var 16-17 år og tog en del LSD og den er meget aktuel for dig at læse. Den fortæller også hvordan jeg vente situationen til at udvikle mig selv, og det blev i sidste ende min styrke. Det er grunden til at jeg ikke vil fraråde dig at bruge psykedeliske stoffer i din unge alder, men jeg vil meget gerne forberede dig og gøre dig klart hvad det er du står over for.
Hold hovedet koldt og respekter din krop og de signaler den sender. Sørg for at absorber de indtryk du får på trip før du tager det næste.

-og så lige en ting: Ja, jeg tog englebasun (natskygge plante som indeholder tropane alkaloider) da jeg var 17, men det trip kan på ingen måde sammenlignes med andre psykedeliske stoffer. Natskygger giver deciderede syner eller hallucinationer. Du oplever en drøm i vågen tilstand, og du kan være PISSE farlig for dine opgivelser og dig selv, fordi du "går i søvne" og kan finde på hvad som helst! Trippet var interessant, men ikke noget jeg nogensinde har haft lyst til at gentage.

Hilsen Fanny

Fanny: Jeg synes ikk jeg er uansvarlig selv om jeg er ung og vil da også tage små doser til at begynde med, for man kan jo ikk på forhånd sige hvad jeg kommer til at opleve på min psykedeliske rejse. Med hensyn til din henvisning har jeg før læst den mange gange, det lyder som om det var nogle MEGET traumatiske år for dig efterfølgene. Men til alt held så du frygten i øjne og klaret dine demoner heldigvis.

Citat:
="infected cope"]Se ud til at du tollerer modstand jeg selv ville ha stået op imod.. Tegner godt

Infected cope: Tror bare jeg er lidt smår stædig, men må indrømme jeg har lært MEGET af at hører på jer begge.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]