Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Facts ved THC
Medlem
Brugeravatar

Nu sidder jeg og holder 1 måneds pause fra hashen, den tid vil jeg så benytte til at få lidt mere viden omkring det. Okay here i comes:

Hash hæmmer væksten:
Hvor meget hæmmer hash væksten for teenagere? Hvor meget skal teenageren ryge for at væksten bliver hæmmet, og hvor meget bliver den hæmmet?
Når man nu snakker om vækst, så ændrer man sig jo hele tiden, selv efter teenager alderen. Folk får jo visdomstænder når de bliver ældre, kan man undgå at få dem ved et masivt hashforbrug?

Indlæringsevnen bliver reduceret:
Jeg kan da føle, at når jeg har røget i weekenden og skal ud og lære noget om mandagen, at jeg er ukoncentreret. Den ukoncentration jeg føler er, at mine tanker falder på nu min indlæringsevne er god nok. Ellers er jeg ikke ukoncentreret. Hvor meget bliver indlæringsevnen reduceret efter at have røget i weekenden? Hver dag? Noget mærkbart?

THC nedsætter imunforsvaret:
Jeg har ingen kilde på det her, mener bare at have læst det. Er der hold i det?

Hash/Pot er hårdere for lungerne end smøger:
Har nu flere gange læst at en joint med hash svarer til 4 smøger (bed mig ikke om at finde kilde, gider ikke). Tænkte lidt på om pot så også var hårdt for lungerne, der må jo komme noget tjære når det brænder.

Håber på at du gider (hvis du kan) svare bare på et par enkelte spørgsmål, på forhånd tak!

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg ved ikke om det med væksten er en skrøne, men det kan ikke være særlig meget ihvertfald. Men jeg kunne godt forestille mig at man psykisk bliver hæmmet i sin vækst, altså udvikler forskellige personlige og sociale færdigheder senere end andre, hvis man gennem et stykke tid ryger hash dagligt. Men altså da jeg røg hash for nogle år siden var det i gennemsnit en gang om ugen, nogle gange mindre, men jeg kunne da godt mærke at hovedet ikke var helt opsat på at skulle lære matematik eller biologi mandagen efter at man i weekenden havde røget sig selv i søvn. Man opdager ihvertfald først forskellen når man stopper. Hvis du ryger en gang om ugen eller blot en gang hver anden uge, kan man godt mærke forskel. Det kom ihvertfald bag på mig, hvor meget det egentlig påvirker, selv om man ikke lægger mærke til det hele tiden.

Ang. det med immunforsvaret, lyder det også som lidt af en skrøne, men jeg skal selvfølgelig ikke kunne afvise det. Og til det sidste om pot er hårdere for lungerne hash, den er god nok. Du kan jo også se hvor tæt røgen er fra en joint i forhold til en cigaret. Og selv om der ikke er en masse tilsætningsstoffer og nikotin i pot, er der stadig en masse kulilte, tjøre osv., som bliver frigivet når du ryger det, ligesom hvis det havde været enhver anden plante. Jeg ved ikke om man kan gøre det op i smøger pr. joint, for der er jo forskellige mængder hash i forskellige joints, men det slider ihvertfald en smule mere på lungerne end cigaretter.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tak for et godt svar!

Hmm, men hvis man nu røg hash/pot på en varipozer (?), så ville man vel spare lungerne en del?

Tænkte også lidt på ens sædkvalitet, så i serien "Syvende Himmel" (første oge eneste gang jeg så det), at en søn sagde: "Jeg ryger ikk pot, det gør sædkvaliteten dårligere".
Er der noget om det med sædkvalitetens forringelse? Kan man bliver impotent af THC? Altså man kan blive impotent af tobak fordi det får lukket blodkarene dernede, men jeg tænker udelukkende på thc.

God mandag :|

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg kan huske at jeg har læst en folder fra fri hash bevægelsen der nævnte en undersøgelse der tydede på at potrygere blev mere resistente over for de skadelige stoffer med generationerne. Altså sønnen til en potrygende far kan bedre klare det...
Nogen der kender noget til sundheden i forskellige rygemetoder?
Hvordan er det f.eks at ryge på vandgobler i forhold til en tjubang eller chillum med chillumklud?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Lyder spændende, hamp. Lad os håbe nogen kan komme med noget mere om det! Måske der også er noget om det med cigarretrtygere?

Tænkte lidt mere over det med væksten, kan det også hæmme ens musklers vækst?

Ang. rygeinstrumenter, så har man jo ikke noget filter på joint, men på bong har man jo "vandfilter".

Titel:
Okay det var en del sprøsmål som jeg vil forsøge at besvare så klart som muligt.

Hash rygning hæmmer væksten, den er go nok og det er mærkbart i det generale. Det vil sige at man kan se tydlige forskel på lad os sige 1000 unge og 300 af dem har røget siden de var 12-13 år, de vil have et "dårligere" gennemsnit i skelet/ben struktur m.m. Der er mange ting i din krop der påvirkes af at ryge og indtage cannabis, dog er det ikke noget merkant skadeligt og det er ikke sådan at du ikke udvikler dig "rigtig" det er bare mindre udviklet end dem der ikke ryger noget.

Nej man kan ikke undgå at få visdomstænder med et stort cannabis forbrug, det ved jeg massere om da jeg har et par mere der skal trækkes ud før eller siden.

Indlæring reduceres:

Helt sikkert, jeg kan heler ikke koncentrer mig hvs jeg er under uddanelse m.m. man kommer ikke uden om det er et rus midel og at hjernen køre et sløvere tempo på nogle punkter, det er ikke at man bliver dum af det men det er svære at blive klog. Når du så har erhvervet dig den viden er det ikke sådan at hash nemt brænder det væk heler, derimod korttids hukkomelsen kan nemt komme sig på en prøve efter mange år's rygning.

THC nedsætter imunforsvaret:

Det er tilgengæld noget crap og passer ingen steder, jeg ved ikke hvor du har det fra men det lyder som sigentoligy's anti hash kampange eller noget. De bruger altid sådan nogke total latterlige falske facts, så det lyder lidt sådan.

Tænk på at i en bedre del af verde, hvor de har medicinsk Cannabis, vi behøver bare tage til fucking England hvor de har fået øjne op for det + en snes andre EU og andre lande. Der giver man Cannabis til en række syge mennesker som medicin, kræft, Multi slcerose, AIDS patienter og glukoma +/- m. flere.

Kunne du forestille dig at give en AIDS patient noget der ville nedsætte hans emunforsvar? ........ resultatet er at han dør af det, da man ikke dør af AIDS men af influensa eller noget andet pgs ens imunforsvar svækkes af AIDS virusen.

Cannabis røg er langt mindre skadeligt end tobaks røg, dog kan mange af os ikke klasificere os som rene cannabis rygere da vi blander det op med tobak.
Der sker det at når du ryger nicotin så hæmmer det dine lunger i at regenerere, alle vores vitale dele har en mere eller mindre effectiv selvrensene effect. Vores lever, nyre og lunger renser sig selv hvis de kan, dog hæmmes denne effect af nicotin, men stopper man med at ryge smøger så tager det ca 10 pr så er dine lunger næsten som nye.

Ryger du kun Cannabis der imod, intet tobak blandet op med det. Så er det faktisk muligt at regenerer sine lunger på s,å 2.5 - 3 år og det forliger der godkente forsknings resultater der siger. Jeg har også hørt den der med 1 joint er = 4 smøger og kan kun sige "jaja ... Den sidste idiot er ikke født endnu"

Håber du kan bruge det til noget FUSK, hvis du vil ha mere konkrete beviser så må du nok igang med google osv. men personligt drøfter jeg ting som disse med canna forskere m.m. kloden over og får fra tid til anden adgang til nice videnskablig data om THC og cannabis. Desvære ikke noget jeg kan kopiere og give videre.

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det fik du skam svaret godt på piercer!!

Citat:
Ryger du kun Cannabis der imod, intet tobak blandet op med det. Så er det faktisk muligt at regenerer sine lunger på s,å 2.5 - 3 år og det forliger der godkente forsknings resultater der siger.

Forstod det sårn, at pot er "sundest" iforhold til hash og tobak, altså mod lungerne?

Jeg takker endnu en gang for det gode lange svar!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

En fed om dagen er sikkert mindre skadeligt for lungerne end 20 smøger..

Der er en side på erowid.org hvor tobaksrøg bliver samenlignet med pot:
http://www.erowid.org/plants/cannabis/c ... nfo3.shtml

Titel:
Hash og pot er ikke så skadeligt som tobak, det var enlig bare det og længer er den såmænd ikke.

Om man ryger det som pot eller hash tror jeg er et fedt, næsten sundere som hash vil jeg tro da der er mindre celoluse forbrænding osv.

MVH

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Wow, hvor blev jeg lige klog af at læse det her. Men efter som hash nu engang har en negativ effekt på indlæringsevnen, kan i så ikke gøre tråden sticky?

Hvad iøvrigt med at man skulle få vand i lungerne af at ryge bong? For mig lyder det virkelig som en gang ævl.

Og at man bliver steril, hvis man ryger på sølvpapirshoveder?

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Fafler skrev:
Hvad iøvrigt med at man skulle få vand i lungerne af at ryge bong? For mig lyder det virkelig som en gang ævl.

Jeg vil umiddelbart tro på det, for røgen ryger jo ligesom på vandpibe igennem vand. Røgen må så få nogle vandpartikler med op, hvis du så ryger en hel del så kan vandet blive ophobet og udvikle svamp i lungerne. Men det er kun min egen personlige forklaring..

Titel:
Moderator
Brugeravatar

FUSK skrev:
Jeg vil umiddelbart tro på det, for røgen ryger jo ligesom på vandpibe igennem vand. Røgen må så få nogle vandpartikler med op, hvis du så ryger en hel del så kan vandet blive ophobet og udvikle svamp i lungerne. Men det er kun min egen personlige forklaring..

Jeg køber den ikke. Prøv at tænke på hvor mange vandpartikler du får ned i lungerne, hvis du tager et brusebad eller går en tur i regnvejr. Bong er jo - så at sige - det rene vand i forhold til. Og hvorfor skulle vandet ikke enten fordampe gennem udåndingsluften eller blive absorberet af kroppen? Hvis lungerne kan regenerere efter at være blevet dyppet i tjere og rullet i nikotin, så burde de også kunne optage en mililiter vand eller to.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har sgu aldrig troet på den med vand og derved svamp i lungerne på grund af bongrygning. Hvis den skulle holde ville folk i regnskoven (luftfugtighedsprocent på 90% eller derover) rende rundt med svamp og vand i lungerne konstant.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det var også bare den eneste måde jeg kunne se det ville være rigtige. Men må give jer ret, kan ikke se at det måtte virke..

Titel:
Insane psychedelia user!

Du ud og indånder jo vanddamp hele tiden, så den med at få svamp i lungerne osv. det er en skrøne. Som Ashoka siger, så burde der også være mange indianere i regnskoven, der burde have svamp i lungerne pga. den høje luftfugtighed. Overvej også hvor farligt det så ville være at gå i dampbad ? :D

Piercer -> Jeg ved ikke helt om du er på rette spor med skadeligheden for lungerne med pot/hash vs. tobak. 1g hash vs. 1g tobak, der tror jeg altså hashen/potten er langt mere skadeligt. Der er jo også tjæreforbindelser osv. i hash, som sætter sig i lungerne. Og den med at nikotinen skulle nedsætte den selvrensende effekt, har jeg ikke hørt før. Jeg ved at blodkarrene trækker sig sammen, som gør at hudtemperaturen falder gennemsnitligt 10 grader, når man ryger en smøg, men jeg ved ikke om det også skulle medføre at lungerne ikke regenererer.

Titel:
Treashure tjaaa det kan da godt være du ikke køber den 100%, det må du også selv om og jeg kan ikke lige PT hoste op med de enlige papire på det. Men jeg vil derimod grene linke til dem når jeg støder på det igen, hvis det er muligt da mange af de data blade jeg "får adgang til" kan jeg ikke dele med hr. og fru. internet bruger da det er labretorie data der ska beregnes til alt mulig crap.

Har flere gange førsøgt at få ting som disse på hardcopy eller noget andet mere permanent da jeg kan bruge dem under mine egen Cannabis studier og det er dyrt at lave labretorie forsøg.

Dog vil jeg mene at 1 g Cannabis thrichomer (hash) indeholder langt mindre tjære end 1 g tobak, da der et eller andet sted må indeholde mere plante matriale i tobak.

Skrønen ang. Bong lunger. -YaY-

Selvfølig kan man få dårlige lunger af at ryge bong og andre vandpiber, det er ikke såmeget at man indånder vanddampe for det gør vi jo alle fra tid til anden. Det er nærmere hvad dine vanddampe indeholder når du indånder det, bare ta et eksemple fra badebværelset.

Hvis man der eks. vis skruger sin varmvands beholder ned under 60*C Grader, det giver leve vilkår for en bakterie der giver legionær syge som er en lunge betændelse foresaget af en bakterie der lever i lunkent vand under 60*C

Hvem her tør eller kan fortage en podning af deres bongvand eller mundstykke? - Jeg tør godt satse på at mange kan finde noget nasty crap i deres bong/vand.

Peace og håber i kan bruge disse info's, om i tror på dem eller ej, det er jo et fedt for mig.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Piercer skrev:
Peace og håber i kan bruge disse info's, om i tror på dem eller ej, det er jo et fedt for mig.

Jeg kan skam godt bruge info'en, om end den er dokumenteret eller ej. Jeg takker!

Titel:
Klart nok, men det kunne måske være cool for andre at få det i fact sheets, det kunne jo være der var nogen her der gik næsten lige så meget op i det som mig.

Problemet er bare som jeg skrev før, meget af det er "ejet" af labretorier og må ikke offenlig gøres. Jeg kunne selvfølig godt gøre det, men vil bare skyde mig selv i foden da de nok næppe vil sende mig mere hvis de fandt ud af det.

MVH

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2 km under år 2000
Lige en ting...

Jeg har astma, og kan mærke en væsentlig forskel i lungerne når jeg ryger hash frem for tobak, og hashen er meget hårdere for lungerne. (for mig ihvertfald)

Ud fra det, kan det nok ikke helt være rigtigt at nikotin er mere skadeligt for lungerne end hash, men det kan selvfølgelig godt være at hash fortager sig hurtigere..

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Man kan nemt få svamp i lungerne af at ryge bong...
Jeg har mødt et utal af egyptere der til daglig ryger vandpibe, og har fået en slem gang svamp i lungerne...
Ashoka - Der er TUSINDVIS af regnskovsbeboere der har svamp i lungerne, -og som dør af det!!!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]