Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 15:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Kan det passe at DXM ikke virker hvis man er på Citalopram?
Min ven spiser citalopramer hver dag, og har lige forsøgt sig med 10 30mg dexofaner, og nu 4½ time efter, ingen virkning...

Senest rettet af flex 09 sep 2005 13:53, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Citalopam er en SSRI.

Taget direkte fra Erowid (http://www.erowid.org/chemicals/dxm/faq ... info.shtml):

Never take DXM with the SSRI antidepressants Desyrel (trazodone) or Serzone (nefazodone); these combinations have resulted in liver damage.

Be very careful combining DXM with SSRI and tricyclic antidepressants (i.e., those in common use), and never use DXM when taking more than one drug at a time for depression, due to the potential for serotonin syndrome.

Fluoxetine and other SSRI antidepressants, as well as tricyclics and lithium (and of course MAOIs) may interact with DXM to cause serotonin syndrome (see Section 6.2.9). This condition, although rarely fatal, is not terribly pleasant. Vascular disease may increase the chance for serotonin syndrome with DXM + antidepressants (364), and other disease conditions may do so as well. Some DXM users who have taken DXM while on antidepressants have reported unpleasant reactions that sound a lot like serotonin syndrome, so you might want to watch out. Some of the symptoms of serotonin syndrome include muscle rigidity, confusion, diarrhea, incoordination, low-grade fever, sweating, muscle tremor, mania, agitation, exaggerated reflexes, and nausea.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hvorfor er det, at folk ikke kan forstå, at hvis de tager anti-deprseeive åiller på daglig basis, så er det en snotdum ide at tage psykedeliske stoffer oveni?

Du er syg, du har en depression, så skal du sgu ikke forvirre dit hovede mere end det er i forvejen!!!

Og drop nu det med din kat/mor/whatever, den holder jo ikke i retten alligevel og det er ikke sjovt.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
noname skrev:
Hvorfor er det, at folk ikke kan forstå, at hvis de tager anti-deprseeive åiller på daglig basis, så er det en snotdum ide at tage psykedeliske stoffer oveni?

Du er syg, du har en depression, så skal du sgu ikke forvirre dit hovede mere end det er i forvejen!!!

Og drop nu det med din kat/mor/whatever, den holder jo ikke i retten alligevel og det er ikke sjovt.

Synes jeg har læst det meste af det der er værd at læse... Min fejl...
Det kan sku godt blive uverskueligt på erowid når der står for meget om en ting...
Men en anden gang, kan du så ikke bare svare istedet for at disse mig...? Tror jeg er en af de ikke så mange herinde der har et nogenlunde iorden forhold til det jeg propper i knolden...

Kan godt fatte i nok er trætte af idioter der bare hælder ned uden at vide hvad det er, men det var virkelig en smutter...
Synes jeg havde læst det meste....

Edit: Og lige for at jeg får det hele med, citalopram er en TCA, aight?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

flex skrev:
Tror jeg er en af de ikke så mange herinde der har et nogenlunde iorden forhold til det jeg propper i knolden...

Hvis du vil leve op til den der, så burde du have læst lidt ekstra om bivirkninger ved DXM og brug af psykedelika sammen med SSRI'er eller andre antidepressiver.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Ærligt talt flex, så gider jeg ikke at værdige dig et "pænt" svar når du ikke selv kan regne ud, at en depressiv tilstand og narko ikke går godt i spænd!
Det har intet at gøre med, hvad der står på erowid, det er bare sund fornuft! Du er syg (depressiv), og så er du bare nødt til at lade være med at tage narko oveni, hvis ikke du vil risikere at forværre din situation!

Og umiddelbart virker du ikke som en, der har et fornuftigt forhold til de ting du propper i dit hovede...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Mars
Syntes desvære også vi fortiden ser _ALT_ for mange nye UNGE medlemer på SSRI som vil tage narko.

Forhelvede det hjælper jer ikke en meter tværtimod!
Ved godt det kan lyde som et surt opstød.
Men det er sku for jeres EGEN skyld at vi råber op!

/Karma

Titel:
Insane psychedelia user!

flex skrev:
Synes jeg har læst det meste af det der er værd at læse... Min fejl...
Det kan sku godt blive uverskueligt på erowid når der står for meget om en ting...
Men en anden gang, kan du så ikke bare svare istedet for at disse mig...? Tror jeg er en af de ikke så mange herinde der har et nogenlunde iorden forhold til det jeg propper i knolden...

Kan godt fatte i nok er trætte af idioter der bare hælder ned uden at vide hvad det er, men det var virkelig en smutter...
Synes jeg havde læst det meste....

Edit: Og lige for at jeg får det hele med, citalopram er en TCA, aight?

Du ændrer jo ikke på din sitation uanset hvor meget du så læser. Antidepressiva og stoffer i al almindelighed er en dårlig kombination, ikke mindst fordi der kan opstå synergisme, men også fordi, der som nævnt, kan opstå leverskader og nyreskader. Du aner intet om hvordan disse to stoffer du indtager sammen interagerer, og så længe du ikke aner en snus om nogen af delene, er det for dit eget bedste, at du holder dig fra at tage noget som helst oven i det du i forvejen får af din læge/psykiater.

Og nej Citalopram tilhører ikke gruppen af TCA (Tricykliske Antidepressiva). Det er en SSRI, ligesom de mange andre præparater, der er på markedet. De TCA bliver stort set ikke brugt længere pga. de væsentligt flere og større bivirkninger, ud over den kendsgerning, at man med TCA kan tage overdosis og dø af det. Måske ikke det bedste at give til en depressiv.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Dr. proX skrev:

Nu ved jeg godt, at der har været mange artikler om sager hvor SSRI ikke har hjulpet, eller evt. forværret forholdene for den pågældende patient. Tilgengæld synes jeg ikke du kan sidde og gøre dig til herre over hvad der virker og ikke virker! Og når du så slutter indlægget af med at skrive "karma", ja så er den troværdighed jo lige så undermineret som fundamenterne til husene i New Orleans.

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Mars
Psyko skrev:
Dr. proX skrev:

Nu ved jeg godt, at der har været mange artikler om sager hvor SSRI ikke har hjulpet, eller evt. forværret forholdene for den pågældende patient. Tilgengæld synes jeg ikke du kan sidde og gøre dig til herre over hvad der virker og ikke virker! Og når du så slutter indlægget af med at skrive "karma", ja så er den troværdighed jo lige så undermineret som fundamenterne til husene i New Orleans.

Mvh. Psyko

Nu mente jeg det der ikke hjælper dem er narko! Ikke SSRI.
Kan godt være jeg har formuleret mig forkert?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Dr. proX skrev:
Nu mente jeg det der ikke hjælper dem er narko! Ikke SSRI.
Kan godt være jeg har formuleret mig forkert?

Nej, det var mig der var for hurtig, og ikke fik læst dit indlæg igennem. Jeg beklager.

Mvh. Psyko

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]