Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 17:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
http://www.tv2fyn.dk/article/30232

To unge døde efter overdosis

Af Henriette Ditlefsen
To unge fra Odense blev lørdag aften fundet døde efter en overdosis. Ligene blev fundet i en lejlighed i Odense. De to unge er formentlig døde efter at have sniffet amfetamin.

Stoffer og hård sprut
De to døde - en kvinde på 20 og en mand på 22 år - blev fundet livløse i en seng i en lejlighed på Kragsbjergvej i det centrale Odense lørdag aften.

Ifølge vidner havde de to været i byen fredag nat og lørdag morgen, hvor de havde taget stoffer og indtaget hård sprut.

Lørdag morgen havde de så sniffet enten amfetamin eller ecstasy. En sambo troede at de lå og sov, men da samboen senere kom ind for at tale med dem var de døde.

Ifølge vicekriminalkommissær Jack Liedecke fra Odense Politi var ingen af de to kendt som narkomaner.

Titel:
Dedikeret medlem

Det går rigtigt godt for tiden :(

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er ganske tragisk :(

Jeg synes dog det lyder underligt at de skulle være døde af at tage amfetamin, men det er nok det sædvanlige med politiets og pressens fornemmelse for den slags... det skal nok vise sig at det er noget helt andet. Desværre er det lige forfærdeligt uanset hvad det viser sig at være, men man skulle sguda tro at de var klogere end bare sådan at slynge en tilfældig teori ud, som der højst sandsynligt ikke er hold i...

Der har været alt for meget af den slags på det seneste, synes jeg. Hvor mange lig skal der på bordet før det går op for folk hvor vigtigt det er at vide hvad man laver? Kan det virkeligt passe at den brede befolkning hellere vil have en masse døde skrækeksempler til at bekræfte dem i at stoffer er onde og derfor ikke kan bruges konstruktivt og iøvrigt slet ikke burde findes, i stedet for en masse folk der tager stoffer jævnligt uden at komme alvorligt til skade, fordi de ved hvad de laver? Det ser desværre sådan ud...

Titel:
Medlem

ja, det er dybt tragisk. hvad sker der med folk lige for tiden? er det en eller anden form for drug-induced-pre-vinter-depressionsdød?

/Mod edit: funk_of_the_punk, tag dig lige sammen, tak! -aliaarhus

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Jeg synes det er utroligt at der er så mange, som tror de kan gøre hvad der passer dem, uden at der sker noget.
Det er dybt tragisk og meget ærgeligt at det sker, men folk må snart lære at tænke sig bare en smule om...
Man må tænke over hvad man putter i sig, og under hvilke omstændigheder. Det er vel ikke så svært for en over 15 år...???

Titel:
Junior medlem

må de hvile i fred... sikkert en tragisk ulykke igen igen..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Min teori er alkoholforgiftning.. Så vidt jeg husker fra mine ture på amf, har man meget svært ved at vide hvor beruset man bliver af alkoholen..

Men ja det er meget tragisk..

Titel:
ehm..... det er godt nok fucked up - de har jo sandsynligvis været kærester aight! ikke at der er noget fucked up i at dø i en seng med sin kæreste, det må jo nærmest være ønskedøden, men fuck hvor er det fucked up.

Tror squ at der er en masse lort i omløb for tiden - enten er det stoffer som der er ikke er hvad folk tror det er eller osse er der noget ekstremt godt narko i omløb - jeg bliver squ helt ked når jeg læser sådan noget, de har jo for fanden siddet og hygget sig der om morgenen, sagt til hinanden hvor meget de elskede hinanden, siddet og nusset og har været overkærlige, og så skal de bare dø, altså hvor fanden hænger det sammen henne, det er fuldstændig fuckedup at vi skal have sådan nogle tragiske dødsfald bare fordi vi lever i en fucking verden hvor det er skide forbudt at gøre noget som nogle mennesker der har været døde i lang har bestemt skulle være forkert! Hvordan kan vi basere vores samfund på nogle forlængst døde ideologier? Hvordan kan vi lade unge mennesker dø pågrund af manglende oplysning om et emne der engang var Tabu og nok osse er det lidt endnu - jeg kan simpelthen ikke se det fornuftige eller logiske i at forbyde noget som der er så dejligt og samtidigt farligt brugt forkert, hvis vi levede i et helt frit samfund hvor oplysningen var iorden og folk vidste lidt mere om forskellige stoffers virkning kunne vi nok undgå de fleste af disse tragiske unødvendige dødsfald, selvfølgelig ville der være nogle som døde, men så kunne man sige at de vidste hvad de lavede og de nok selv havde lidt af skylden - jeg kender ikke engang de to mennesker som der er døde, men på en eller anden fuckedup måde så føler jeg mig squ rørt indeni og det er fandme ikke særlig fedt, især fordi at ingen af os reelt er istand til at gøre en skid ved det.

Og så kommer der latterligt comment som at de kneppede sig selv ihjel, altså for fanden, prøv lige at åbne øjnene og tænk lidt, det er squ da ikke alle der kan være så ligeglad med to døde at det ligefrem skulle være iorden at joke med det, tidligere i år mistede en af mine venner hans lillebror fordi han skulle æde noget damp-amf, tror squ ikke hans kæreste syntes at det var særlig fedt at se hendes fyr falde sammen på dansegulvet og dø instant, tænk lidt inden i fyrer lorte comments af i sådan et vigtigt og seriøst emne som dette.

Vi er her på boardet i et håb om at kunne hjælpe til med at disse ting bare ikke sker, og så bliver der joke't om det, hurra hvor må folk, der læser sådan noget, tage os meget seriøst og virkelig få indtrykket af at vi prøver på at være fornuftige, ja hurra............

Fuck en lang post og P.L.U.R der

/me tænder et lys for vores faldne medmennesker

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Psyborg jeg er så enig med dig at jeg ikke kan finde ord for det...
Prøvede selv at skrive noget lignende, men gik kløjs i det...

R.I.P. Fynboer (Ikke noget hate -Ved jo ikke hvad de hedder..)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bliver jo næsten helt rørt over dit indlæg Psyborg...

Well said

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Yeti > Det værste er jo næsten, at de ikke engang er bare tilnærmelsesvis sikre på, at der er amfetamin. De skriver jo "amfetamin eller ecstasy."

Desværre tror jeg, at mange mennesker her i landet går og bilder sig selv ind, at hvis bare man strammer lovgivningen nok, hvis blot pusherne ryger i fængsel, så stopper problemet. Hvad de ikke forstår er at for hver gang der ryger 10 mand ind, står der 20 nye klar til at overtage forretningen. Det er skruen uden ende, men det vil politikerne ikke kapere. Se bare hende politikeren der på de radikales landsmøde udtalte at: "De unge skal ikke beruses - de skal afruses"
Det viser formentlig ret godt politikernes og befolkningens holdning, som den ser ud her i år 2005.

Hvil i fred...

Mvh. Psyko

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]