Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 23:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: downers
Junior medlem

Er der noge der kender noget godt at sove på efter en amf tur ? Har prøvet noget der hedder tafil og den hjælper med at lukke øjnene. Men kan man købe noget "lovligt" apoteks tilgængeligt? Hvad med baldrian - de der natur sovepiller ? Nogle råd/erfaringer ?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg kan ikke anbefale baldrian. De gange jeg har forsøgt mig med det, har jeg fået hvad der mest af alt minder om elektriske stød i hjernen. Lyder lidt whack, men det føles virkeligt som der løber en elektrisk strøm fra den ene side af min hjerne til den anden. Helt ubeskriveligt ubehageligt... Har dog aldrig hørt om den virkning hos andre, så det kan være du er heldig...

P.S. Og jeg blev ikke søvnig af dem :evil:

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Dehades - Der er andre der har været ude for det, der er faktisk en lang post om det her et eller andet sted... Men det var svjh mest omkring k3x og sådan...

Har selv prøvet baldrian mange gange... Både 1, 2, 3, 5, 10 og 13 piller ad gangen... Har aldrig mærket den mindste effekt... Hverken afslappende, eller stød i hjernen... Så fra min side er det (heller) ikke anbefalelsesværdigt...

Jeg kan ikke huske om de er receptpligtige, men hvis ikke, er imovane/zopiclon en god ting... Evt et par stykker, så går man KOLD!

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Flex> JO, Imovane er i højeste grad receptpligtigt. Alle egentlige farmaceutiske sovemidler/hypnotika er receptpligtige på grund af misbrugspotentialet. Det er en særdeles dårlig idé at blive vænnet til at man skal ha' noget for at falde i søvn allerede som ung - søvnproblemerne skal tids nok komme når man bliver ældre.
Der er forskelligt hvordan folk reagerer på ting som baldrian. Det hjælper ikke mig til søvn, men f.eks. melatonin (håndkøb i MANGE andre lande end DK) har en subtil men effektiv virkning der kan hjælpe mig til søvn - og uden misbrugspotentiale.

Titel:
Dedikeret medlem

Prometheus skrev:
Det er en særdeles dårlig idé at blive vænnet til at man skal ha' noget for at falde i søvn

Det er jo også kun til søndag tidligt om morgenen, når elnegro har tømt snortekanalen og skal putte lidt...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prometheus skrev:
Det er en særdeles dårlig idé at blive vænnet til at man skal ha' noget for at falde i søvn allerede som ung - søvnproblemerne skal tids nok komme når man bliver ældre.

Hvad er det for en gang sludder? Mener du dermed at det er uundgåeligt at få søvnproblemer med alderen?

Jeg mener generelt at sovemidler kun bør bruges i korte perioder eller enkeltstående tilfælde hvor de virkelig er nødvendige. Hvis man generelt sover dårligt eller ikke kan falde i søvn, er der i 99,99% af tilfældene noget andet der er skyld i det, og som man kunne/burde gøre noget ved i stedet for bare at medicinere sig ud af det. Og så er det sgu ligemeget om man er 20 eller 75 år gammel.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
yeti skrev:
Prometheus skrev:
Det er en særdeles dårlig idé at blive vænnet til at man skal ha' noget for at falde i søvn allerede som ung - søvnproblemerne skal tids nok komme når man bliver ældre.

Hvad er det for en gang sludder? Mener du dermed at det er uundgåeligt at få søvnproblemer med alderen?

Jeg giver dig helt ret i at det er dumt at ældre næsten per automatik bliver medicineret for en masse ting - men statistikkerne viser nu engang at ældre har en meget højere incidens af søvnløshed end yngre personer. Jeg hælder selv mest til at det hovedsageligt er et livsstilsproblem, men som tingene er nu, er der en meget stor del af folk over 65 som får hypnotika. Jeg skal prøve at se om jeg kan finde nogen tal.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Greve
Jeg bruger GHB når jeg skal sove på speed, så går jeg ud som et lyn og sover rigtig dejligt

Titel:
Dedikeret medlem

elnegro skrev:
kan man købe noget "lovligt" apoteks tilgængeligt?

Desuden er det da tit tilfældet at man drikker meget (alkoh0l) når man snorter.... Ikke godt med gamma...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prometheus skrev:
yeti skrev:
Prometheus skrev:

Jeg giver dig helt ret i at det er dumt at ældre næsten per automatik bliver medicineret for en masse ting - men statistikkerne viser nu engang at ældre har en meget højere incidens af søvnløshed end yngre personer. Jeg hælder selv mest til at det hovedsageligt er et livsstilsproblem, men som tingene er nu, er der en meget stor del af folk over 65 som får hypnotika. Jeg skal prøve at se om jeg kan finde nogen tal.

Ok, så er vi jo enige. Din første formulering kunne forstås som om at man næsten utvivlsomt får søvnproblemer når man bliver ældre, uafhængigt af livsstil, og det var det jeg protesterede imod.

Hvis du finder nogle tal(du behøver btw ikke at gøre det for min skyld, jeg stoler skam på rigtigheden af din påstand), kunne det være interessant om du også kunne finde nogle tal for hvor ofte folk bruger medicinen, der er jo ret stor forskel på om man bruger det dagligt eller blot en gang eller to om måneden.

Titel: Re: downers
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
elnegro skrev:
Er der noge der kender noget godt at sove på efter en amf tur ? Har prøvet noget der hedder tafil og den hjælper med at lukke øjnene. Men kan man købe noget "lovligt" apoteks tilgængeligt? Hvad med baldrian - de der natur sovepiller ? Nogle råd/erfaringer ?

De fleste her kender vel til benxoer, men det er ikke noget du kan få i håndkøb. Mmit råd er, at du afpasser dit amfetamin-brug til et evt. dagligt virke.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvorfor tage amfetamin hvis man har taenkt sig at sove "inden virkningen ophoerer"?

Hvis man ikke kan taale lugten i bageriet..........

Titel:
Junior medlem

Tak for de mange svar. må kikke om jeg kan opspore noget. 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]