TPL skrev:
Øh, det har jeg gjordt. Så vil jeg gerne vide hvor de står om det er receptpligtigt?!?!?
http://www.lmk.dk/(1a2aaumzbbp31zribdtips45)/show.aspxEDIT: Man kan åbenbart ik linke til det, så søg selv og fortæl mig hvor det står, for jeg kan ik finde det..
Så gerne.
Hvis du kigger under afsnittet "Tilskud, udlevering, pakninger og priser" står det "A§4" ud for alle pakningerne.
Hvis du klikker på linket ved "Udlevering", står der en pæn og pædagogisk gennemgang af udleveringsbestemmelserne, hvor alle signaturerne er forklaret:
Citat:
Udleveringsbestemmelser
Udleveringsbestemmelserne er angivet ved de sædvanligt anvendte forkortelser.
A - Må kun udleveres én gang efter samme recept, medmindre udleveringen sker i flere mindre portioner ad gangen.
A§4 - Angiver, at lægemidlet er omfattet af reglerne i bekendtgørelse om recepter, §4. Må kun udleveres én gang efter samme recept, jf. dog §14.
A§4BG - Må kun udleveres til sygehuse. Udlevering sker efter bestemmelser for lægemidler i udleveringsgruppe A§4.
B - Må kun udleveres én gang efter samme recept, medmindre receptudstederen har angivet på recepten, hvor mange gange og med hvilke tidsmellemrum yderligere udlevering må finde sted.
BEGR - Må kun udleveres til sygehuse. Udleveres efter bestemmelserne for lægemidler i gruppe "A".
HA - Håndkøb - apoteksforbeholdt.
HF - Håndkøb - ikke apoteksforbeholdt.
HX - Håndkøb - Ikke apoteksforbeholdt. Højst 1 pakning pr. kunde pr. dag.
Heraf kan du se at lægemidlet er under en af de absolut hårdeste receptbestemmelser.
Du KUNNE jo også have brugt lidt logik. Tror du selv at VOLDhårde sovepiller vil være tilgængelige uden recept i DK???