Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Fejl
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Hejsa, jeg er ny her på jeres side :)

Jeg har læst en del af det i skrevet her og der på jeres side..
Faldt dog over en ting..:

"Når dit hamp skal tørres, er det bare at pille topskuddene af og ligge dem et tørt og varmt sted" Fra jeres "Cannabis guide"..

Det er forkert.. De skal opbevares i et tørt, koldt og mørkt sted, eftersom lys og varme nedbryder THC'en i hampen.. :)

Well, det var det :)

-c0ne

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Ting tørrer hurtigere i varme.. Hvis du ligger det et koldt sted risikerer du at vandet forbliver i, og det begynder rådne.

(skal lige siges dette er på et rent teoretisk plan, da jeg aldrig selv har dyrket. Og for i øvrigt tror jeg egentlig det her mere hører til i cannabis forummet ;) )

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Du har helt ret. Hamp kan sagtens tørres et koldt sted, -så længe der er tørt.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

c0ne: du kan have ret i at pot helst skal tørres så langsomt som muligt, men husk på der er et utal af metoder til fermentering og tørring..
Ved dog ikke lige hvad det er for en "cannabis guide" du hentyder til..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
//Edit: Flyttet til "Cannabis Dyrkning".

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fra CF guiden:

Herefter er dine værste fjender lys, fugt og varme, der alle har det til fælles at de nedbryder THC.
Derfor hænges planterne til tørre i et mørkt rum ved stuetemperatur, og med nogenlunde gode udluftningsmuligheder, og her skal de så hænge i omkring en uges tid. Du kan teste hvor tørre de er, ved at prøve at knække en enkelt gren. Hvis den knækker ubesværet er planten klar til næste skridt, hvis den bøjer eller føles sej i det, skal planterne hænge i længere tid.
Nogle bruger en lille ventilator til at blæse lidt luft på planterne, for at forhindre mug mv.
Hvis luftfugtigheden er meget høj er det nok en god idé, men ellers mener jeg ikke at det er nødvendigt ved almindelig stuetemperatur i Danmark.

Når planterne har tørret i omkring en uge, kan du for at optimere smag og rygekvalitet yderligere, lade resten af tørringen foregå i en eller anden form for lufttæt eller delvist lufttæt beholder. Det kunne være et glas, en plasticboks eller lignende.
Planterne er så tørre nu at de nok ikke begynder at rådne, så du kan virkeligt gøre noget for smagen og røgens kvalitet ved at gøre dette.

Læg f. eks dine topskud i et glas i køleskabet, og tag det ud én gang om dagen for at lukke frisk luft ind.
Jeg har set folk gøre dette i op til 2-3 måneder, og resultatet, duften og smagen er virkeligt imponerende.

Der er selvfølgeligt masser af andre muligheder, og du kan for eksempel tørre topskuddene i en papirspose, en plastik pose, eller en mindre pap/plastik æske. Disse beholdere vil alle medvirke til at holde på fugtigheden i længere tid. Lige meget hvad du gør, så hold øje med dine planter, og sørg for at luften i beholderen skiftes ud mindst én gang om dagen.

Det er vigtigt at planterne/blomsterstandene under tørringen ikke udsættes for lys, da lys har en nedbrydende virkning på THC indholdet.

Når planterne er tørre, opbevares de bedst mørkt og koldt. Et ideelt opbevarings sted er i køleskab i en luft/lystæt beholder. F. eks plasticbokse til opbevaring af pålæg eller lignende.
Varme, lys og fugt ødelægger dit færdige produkt, så prøv hele tiden på at forhindre disse så godt som muligt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Sorry at jeg postede det forkerte sted, var ikke så meget for info'ens skyld, mere for at pointere at i havde en i jeres side.

På selve psychedelia hjemmesiden er der en slags "guide" der fortæller lidt forskelligt om bl.a. hash og pot dyrkning. :)

Magnus skrev:
Ting tørrer hurtigere i varme..

Det er sandt Magnus, men ikke et godt råd at give cannabis dyrkere!

THC nedbrydes af VARME og LYS, du kan selv slå det op, ellers skal jeg nok give dig et link til en valideret cannabis gronings guide.

Magnus skrev:
Hvis du ligger det et koldt sted risikerer du at vandet forbliver i, og det begynder rådne.

Det er forkert Magnus! For i processen med at tørre dit udbytte vil man som erfaren dryker åbne for poserne eller hvad man nu bruger MINDST en gang om dagen, og lade luften sive ud og lade udbyttet få lidt frisk luft. Hvilket så gør at der ikke er noget som helst der rådner..

Når jeg mener et koldt sted mener jeg altså en ca. 68-75 grader fahrenheit MAX! Det er 20-23 grader celcius.. Som MAX varme..

ALTID tør jeres yield i et KOLDT, TØRT og LYSTÆT sted, altså...
Moderat temperatur der ikke skal overstige 68-75 grader fahrenheit!!!
Stedet skal være tørt så der ikke ophobes vand, som kan danne mug og lign. nasty ting.
Lystæthed er det vigtigste!!!!! Lys nedbryder altså THC, og det gør det hurtigt!

-c0ne

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Malkavian skrev:
Fra CF guiden:

Herefter er dine værste fjender lys, fugt og varme, der alle har det til fælles at de nedbryder THC.

osv.

Præcis det jeg prøver på at få igennem... 8)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

c0ne skrev:
På selve psychedelia hjemmesiden er der en slags "guide" der fortæller lidt forskelligt om bl.a. hash og pot dyrkning.

Hvor?

Titel:
Medlem

*Link slettet* Der stod vidst ikke noget :oops:

Og der er også noget om hash her: http://psychedelia.dk/leksikon/?ent/cannabis/info

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Citat:
Små tricks:
Køb skunk frø, det giver stærkere pot. Når planten har udviklet sine 7 delte blade, kan du nippe nogle af dem af, da dette vil give to nye blade. Stop med at vande når planten blomstrer dette vil øge THC indholdet en lille smule.

Lidt pinligt at have det til at stå på psy, teksten bør skrives om..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det er jo PRÆCIS det jeg prøver på med denne thread, det som du nu os pointerer Stonex, at der er fejl i "guiden".. Prøver sådan set bare at få psychedelia folkene at gøre noget ved de fejl..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Ja det er en del fejl i den guide, men derfor tager du stadig fejl Cone! Man skal altså tørre sit pot/skunk før man begynder og fermentere/curre det! Hvis man begyndte og curre det lige efter man har trimmet det ville det hele gå op i mug! Har du overhovedet nogen praktisk erfaring i og tørre en høst? lyder ikke sådan... :roll:
Lad vær med og udtale dig så standhaftigt om noget du ikke aner noget om!

Mhv Zachyon

Titel:
In our memories
Brugeravatar

c0ne skrev:
Når jeg mener et koldt sted mener jeg altså en ca. 68-75 grader fahrenheit MAX! Det er 20-23 grader celcius.. Som MAX varme..

Er det koldt? Det er da ikke engang køligt?!

Jeg må give ZachyOn ret, du smider vel ikke dine buds i en lufttæt beholder, for derefter kun at lufte det én gang om dagen??

Jeg selv tørrer mine buds i et køligt lokale, temperaturen svinger fra 14-19 grader. Efter lang tids langsom tørring, bliver det pakket i tupperware. Tupperwaren opbevarer jeg et køligt sted og lufter mine buds et godt stykke tid hver dag..

Efter 2 måneder er både duft og smag suveræn..

Jeg vil meget gerne se billeder af hvordan du tørrer dit stash, da det ikke fremgår tydeligt i det du skriver..

Titel:
Vil lige drøfte det med TM og se at få gennemgået den gamle del af lexikonet om cannabis, det er en hel del år siden de første dele af lexikonet blev skrevet og det kan tydeligvis trænge til at blive gennem læst og rettet hist og her.

Ang Tørring er det fuldstændig lige meget om det er koldt eller varmt, selvfølig vil et varmt rum give en hurtigere tøring. Hvis man har tid til at cure det længere tid, så kan man tørre sit weed hurtig og cure det i 3-4 måneder. Hvor imod en langsomt tørret plante vil smage bedre efter en kortere curings periode, den langsome tørring giver en mere "seje" buds der ikke er crispy, men stadig helt tørre.

Varme nedbryder Thc, ja hvis det er varmt nok vil det selvfølig beskadige, nedbryde og fordampe det. Dog snakker man om en noget højere tempratur end du måske lige regner med, man varme fermitere faktisk hash nogen steder i verden eks. i morroco er der metoder hvor de graver hashen ned i bunkers i sandet eller sandjord. Disse bunkere bliver varme op af solen iløbet af dagen, der ligger hashen i et årstid og veksler mellem solrige varme dage og kolde nætter. Dette giver hashen en meget renere smag og nedbryder en del af de plante rester der er i hashen, så der sker en nedbrydning jo men ikke af THC'en

Så med mindre du tørrer din røg i en Sauna m. tun fra T-hansen, så behøver du ikke bekymre dig om at thc'en bliver nedbrudt. Sol lys bleger dine buds og giver dem en kedelig smag, så man bør beskyte sine planter mod UV stråler når de er høstet og tøret.

MVH
Piercer :twisted:

PS Hvad er din erfaringer Cone? Alene det du oplyser temprature i F og ikke C, kunne tyde på du citere ting du bare har læst og ikke dine egne erfaringer med tørring af weed.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

zachyon skrev:
Ja det er en del fejl i den guide, men derfor tager du stadig fejl Cone! Man skal altså tørre sit pot/skunk før man begynder og fermentere/curre det! Hvis man begyndte og curre det lige efter man har trimmet det ville det hele gå op i mug! Har du overhovedet nogen praktisk erfaring i og tørre en høst? lyder ikke sådan... :roll:
Lad vær med og udtale dig så standhaftigt om noget du ikke aner noget om!

Mhv Zachyon

Talefejl/misforståelse...

Jeg mente efter man har tørret frit så skal man huske at åbne poserne eller de beholdere man bruger for at weed'en ikke nedbrydes/tørrer totalt ud eller lign.

Regner med at alle der begynder at gro ved at man skal tørre ens shit ÅBENT med fri adgang til luft i et godt stykke tid (2 uger, eller hvor meget man nu går efter), men ikke alle kender "tricket" med lufttætte poser/beholdere.. Var bare det jeg gik ind på..

Ja jeg har, lad være med at angrib mig uden du ved en skid om mig, du skal ikke udtale dig om ting du ikke har en skid forstand på :roll: .. Jeg er 19, har groet i snart 4 år nu..

c0ne skrev:

Stonez skrev:
Er det koldt? Det er da ikke engang køligt?!

Kan du ikke læse??? Jeg siger MAX VARME!! 68-75 grader fahrenheit som MAX varme!!
Så varmt er det slet ikke der hvor jeg tørrer, der er nok omkring 56-65 grader fahrenheit.. Omkring 13-18 grader ca.

Jeg har ikke noget digital kamera eller en scanner, så det vil være svært for mig at tage billeder af det..

Piercer skrev:
PS Hvad er din erfaringer Cone? Alene det du oplyser temprature i F og ikke C, kunne tyde på du citere ting du bare har læst og ikke dine egne erfaringer med tørring af weed.

Øhh? Jeg har meget erfaring med cannabis dyrkning, eftersom jeg har en del år på bagen, er i hvert fald ikke nybegynder!!!
Jeg oplyser BÅDE temps i fahrenheit OG celcius!! Netop for at alle kan være med! Jeg bruger fahrenheit temps når jeg gror.. Sådan er vi forskellige...

-c0ne

Titel:
In our memories
Brugeravatar

c0ne skrev:
Jeg er 19, har groet i snart 4 år nu..

Jamen hurra! Jeg klapper i mine hænder, skal jeg bage dig en kage?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hvad er dit problem? Du tager fejl og basher mig uden grund, bare fordi du læste forkert!!

Prøv lige at styr dig lidt... :roll:

-c0ne

Titel:
weeee 4 år på bagen og så bruger du F temps, hvad gavn har vi af F når vi nu bor i en verdensdel hvor alle regner med Celsius grader, men fair nok hvis du gerne vil regne alt muligt om. Jeg kan så lette din dag en smule ved at sige du bare bør nøjes med C grader her, dette er en dansk side og amrikanere er ikke dem vi har flest af her.

HVor har folk ideen med at luft tætte beholdere er det absolut bedste at opbevare sin weed i? Det er da rigtig nok at dit weed er lufttæt opbevaret og ikke lugter ud af Tuberware og ligne, men jeg vil nu ikke strække mig så lant som til at sige det er det bedste eller nær ved.

Det bedste du ka benytte er klart natur matrialer, det vil sige en træ æske og evt med fugtiheds måler og regulator. Så du har en fair chance for at se hvor tørst dit weed er og så er det lige pludslig ikke strengt nødvendigt at lufte ud hver dag og man resikere ikke mug eller fugtig lugtne buds.

Og så lige en ting til, Cone du bør nok lægge din stil lidt om. Der er ikke nogen der har lavet angreb mod dig, folk har stillet spørsmålstegn ved de ting du siger. Det er ikke et angreb og du skriver ikke særlig troværdigt, jeg må nok sige at jeg har på fornemmelsen af at du nok er 19 og nok har dyrket lidt weed de sidste 4 sersoner, det er alt sammen super nice og en go begyndelse. Du har jo nok næppe brugt dine konfirmations penge på gro udstyr lille dreng, du er kun 19 det er begrænset hvad du har kunnet nå at få af praktisk erfaring med dyrkning og tørring vil jeg vove at påstå.

Personligt startede jeg også ud med at dyrke weed i mine forældres drivhus med min store bror da vi var 13 og 15 år, men at kalde os growers kunne man jo nok ikke nej.

ang din MAX varme LOL du ved da ikke en kæft om hvad du sider og siger, 13-18 graders opbevarings/tørrings temp som max???
Det er ikke for at angribe dig personligt, men det er godt nok lidt langt ude pomfrit, det har jo ikke noget hold nogen steder. Hvordan skulde man så lave alt den lækre røg i de varme lande, jeg var lige et smut i australien i sommers og lave hash. Det var vinter og ca 25-28 grader varmt, der imod er der 45 grader varmt i sommer perioden og der er det ikke noget problem at tørre og opbevare sin weed. Dette gælder også på jamaica, mellemøsten, africa og alle de andre "varme" steder, hvad i dit lille teenager hoved får dig til at tænke at Dansk weed er anderledes?

Så længe du ikke udsætter det for UV stråler og regulere luft fugtigheden, kan omgivelses tempraturen være rimelig under ordnet da du skal noget over alm. temprature før du beskadiger din weed.
Der er flere metoder hvor man "damper" sit hash pulver/krystaler før man presser det, ved at varme det op i et pyrex glas låg eller noget lign. over kogene vand. Det tager fra 95-228 min at nedbryde op til 50% af THC ved disse temprature, så der er ikke den store risiko ved at lade det ligge i en mørk skuffe selv en varm sommer dag.

Når jeg laver cannabutter simre jeg gerne mit weed i 2 timer og 45 min efter smøren er tilsat, det virker ellers rimelig potent skal jeg hilse og sige!

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Piercer skrev:
ang din MAX varme LOL du ved da ikke en kæft om hvad du sider og siger, 13-18 graders opbevarings/tørrings temp som max???
Det er ikke for at angribe dig personligt, men det er godt nok lidt langt ude pomfrit, det har jo ikke noget hold nogen steder. Hvordan skulde man så lave alt den lækre røg i de varme lande, jeg var lige et smut i australien i sommers og lave hash. Det var vinter og ca 25-28 grader varmt, der imod er der 45 grader varmt i sommer perioden og der er det ikke noget problem at tørre og opbevare sin weed. Dette gælder også på jamaica, mellemøsten, africa og alle de andre "varme" steder, hvad i dit lille teenager hoved får dig til at tænke at Dansk weed er anderledes?

Hvad fanden sker der for dig????

c0ne skrev:
Kan du ikke læse??? Jeg siger MAX VARME!! 68-75 grader fahrenheit som MAX varme!!
Så varmt er det slet ikke der hvor jeg tørrer, der er nok omkring 56-65 grader fahrenheit.. Omkring 13-18 grader ca.

Jeg siger 20-23 som MAX VARME og 13-18 er det jeg ca. kører efter!!!
Kan du ikke læse Piercer???

Igen læser en forkert og basher mig, hvad fanden sker der for jer????

Det er jo totalt lige gyldigt hvilken temp man bruger, de beregner præcis det samme? :roll:

Piercer skrev:
Der er ikke nogen der har lavet angreb mod dig, folk har stillet spørsmålstegn ved de ting du siger.

Der er måske en eller to spørgsmål, alt det andet i skriver er jo bashing af mig...

Du skriver selv "lille dreng"... Prøv da lige at fald ned, skal du hakke ned på mig for at få din mening igennem?? Du kan sq da opføre dig ordentligt??

Piercer skrev:
hvad i dit lille teenager hoved får dig til at tænke at Dansk weed er anderledes?

Hvad er det for en måde at behandle mig på? Føles pænt meget som et angreb.. :?

Du kan tro lige hvad du vil.. Care lvl: 0

Piercer skrev:
HVor har folk ideen med at luft tætte beholdere er det absolut bedste at opbevare sin weed i? Det er da rigtig nok at dit weed er lufttæt opbevaret og ikke lugter ud af Tuberware og ligne, men jeg vil nu ikke strække mig så lant som til at sige det er det bedste eller nær ved.

Det har jeg heller aldrig sagt, sagde bare at det er en god ide at gøre det, og det er den metode jeg bruger, og det er os en metode mange andre growers bruger...

-c0ne

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]