@NatteSkygge: Det handler om at give slip og forstå det, selvom det er pisse ubehageligt og svært.
Jeg har haft mange oplevelser på psykedelika, som folk ville betegne som badtrip (ærlig talt, så har jeg ikke særlig meget tilovers for det ord). Jeg har haft fantastiske oplevelser på psykedelika siden, men der er en tendens til at jeg får tanker og følelser fra de oplevelser tilbage i mig. Dette gælder også positive oplevelser. Tænk på det, for hele livet består af flashbacks - du tænker altid tilbage på tidligere oplevelser og ting der har påvirket dig, positivt som negativt. Det er hele essensen i at leve og huske.
Det er som man ser på det. Selvom jeg tit bliver grebet af panik og frygt, så er jeg glad for at jeg oplever det igen - det er en slags ekstra chance for at kigge tilbage og forstå hvad der skete. Hvis du spørger mig, så skal man være ekstremt glad for det.
Et stof er på ingen måde ude efter at straffe dig eller give dig en dårlig oplevelse. Der er en grund til alt hvad du oplever under et trip, og hvis du ikke er parat til at tage det gode med det dårlige, så er psykedeliske stoffer ikke din liga.
Det du beskriver er meget karakteristisk for egodødsoplevelser, hvor tid og rum mister deres mening, man føler man er ved at blive sindssyg og miste forstanden. Har selv været udefor samme oplevelse på svampe - du kan læse rapporten her:
http://www.psychedelia.dk/trips/trips.p ... iew&id=839Mit råd er, at du skal se dine psykedeliske oplevelser som et værktøj. En oplevelse der er 100% neutral - dvs, om det opfattes godt eller skidt, er faktisk pga. dig selv. Det er dig der danner dig en holdning omkring oplevelsen. Som nybegynder kan man ikke kræve af dig at forholde dig 100% til sådanne ting... det kommer som regel med erfaringen i den psykedeliske verden.
Fremover, så prøv dig lidt frem... og når noget dårligt opstår, så accepter at det sker. Forstå hvorfor du er bange for det, for der er jo ikke noget at være bange for. Se det som om at du sidder i en biografsal og ser en gyserfilm - det er skræmmende, selvom der ikke er nogen grund til at være skræmt. Og før eller siden vil det være slut. Nyd det mens det varer. Accept it, merge with it, enjoy it.
Jeg er lidt småstresset, så måske er det en lidt dårlig formulering. Men jeg håber du forstår min pointe

Brug evt. søgemaskinen, dårlige oplevelser er blevet diskuteret i hoved og røv, så du kan helt sikkert finde noget. Et godt råd er, at du virkelig gennemlæser psykedeliske oplevelser til du brækker dig af det. Viden er enorm vigtigt før man begiver sig ud på et trip. Du skriver ikke om du overhovedet lavede research inden trippet? Tog du det bare sådan uden videre?
Og afslutningsvist vil jeg gøre opmærksom på, at dette topic nok hører hjemme i Fannys territorium: Medaljens bagside.