Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 23:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Sjælland, Stevns
Hey..

Jeg tog i weekend LSD for første gang, i starten var det meget fedt og sådan, men til sidst fuckede mine tanker helt op, var sikker på jeg skulle dø og hvis jeg ik gjorde det ville jeg blive sindsyg for evigt, så en af mine kammerater som en ond del af min egen hjerne, som en fiktiv skizofreni? (gir det her overhovedet mening), alt virkede som om det gentog sig selv, og når det ik gjorde det, så føltes det som om jeg skulle gå bagud i tiden, mens tiden stadig gik normalt..

mit spørgsmål er så bare..

hvis jeg har haft det sådan der første gang, vil det så altid være sådan, eller kan jeg sagtens få fede ture uden at få det skidt til sidst?

ved ik om jeg har sat tråden i forkert forum.. men prøver lykken.

på forhånd tak..

Daniel..

Titel:
Medlem

Geografisk sted: the K hole
tager du nogen form for medecin eller noget ?.., det værd at huske på LSD ik er for sjov eller for alle.. vis man har tendens til depretion mm så vil jeg råde dig til at lad det ligge og være..iøvrigt ander stoffer os..,.nu ved jeg ik hvor erfaren en tripper du er med psychedelika men vis du har haft såen en oplevelse med det så ville jeg sku lad vær.. det bare min PERSONLIGE mening :wink: ....LSD er en af minne ynlings substanser men jeg har da os haft trips jeg kunne ha været for uden..men kend dit stof.. :)

Titel:
Medlem

Hey igen

Nej tager ik medicin.. var påvirket af amf fra selve dagen og havde ik sovet om natten, og har ædt 1½ k3x om morgenen.. har haft depressioner før.. men det har slet ik været der det sidste halve år.. og har aldrig haft det så godt som nu..

kan det være amf og k3x der har gjort det slemt.. for det var jo det fedeste de første par timer.. og så havde jeg ik rigtig spist noget hele dagen?

Titel:
Dedikeret medlem

Det er et ret dumt grundlag at give sig i kast med LSD på. Ingen søvn, ingen mad og kroppen fuld af stimulanser. Lad være med det en anden gang.

Du kan sikkert godt få et fedt trip men tag lige og sæt dig ind i set og setting først. Det kan du gøre her - og tag det alvorlig, så får du mest ud af dine kommende trip:

http://www.psychedelia.dk/leksikon/?art ... nd_setting

Men sæt dig mere ind i det, inden du kaster dig ud i mere, ellers fucker det dig bare op.

Titel:
Medlem

har læst den der.. bagefter... har også tænkt mig at følge det næste gang..

mange tak for svaret :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Set & setting er MEGET vigtig! Hvis disse "regler" brydes er der stor sansynlighed for at trippet bliver dårligt.

Men jeg kender godt det med at tingene looper. Jeg har haft et bad trip der var tæt på at ende i selvmord, så jeg taler af erfaring, men på den anden side, så vil jeg modsat *ARK* sige at jeg ikke kan undvære den oplevelse nu. Jeg tror bad trips lærer en laaangt mere end et normalt dejligt trip. Men det er ikke rart når man er i det!

Jeg trodsede også set & setting dagen hvor jeg fik mit bad trip, så jeg ka kun skylde skylden på mig selv..

Men husk.. Det er ikke LSD'en der gør dig dårligt tilpas. Det er din egen frygt! LSD'en kan bare tvinge frygten frem selvom du prøver at kontrollere den.
Det er et modspil som kan ende rigtig skidt!

Men ja.. Styr dine doser og overhold set & setting, så har du et godt trip, næsten uanset hvad.

/Cope

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
@NatteSkygge: Det handler om at give slip og forstå det, selvom det er pisse ubehageligt og svært.

Jeg har haft mange oplevelser på psykedelika, som folk ville betegne som badtrip (ærlig talt, så har jeg ikke særlig meget tilovers for det ord). Jeg har haft fantastiske oplevelser på psykedelika siden, men der er en tendens til at jeg får tanker og følelser fra de oplevelser tilbage i mig. Dette gælder også positive oplevelser. Tænk på det, for hele livet består af flashbacks - du tænker altid tilbage på tidligere oplevelser og ting der har påvirket dig, positivt som negativt. Det er hele essensen i at leve og huske.

Det er som man ser på det. Selvom jeg tit bliver grebet af panik og frygt, så er jeg glad for at jeg oplever det igen - det er en slags ekstra chance for at kigge tilbage og forstå hvad der skete. Hvis du spørger mig, så skal man være ekstremt glad for det.

Et stof er på ingen måde ude efter at straffe dig eller give dig en dårlig oplevelse. Der er en grund til alt hvad du oplever under et trip, og hvis du ikke er parat til at tage det gode med det dårlige, så er psykedeliske stoffer ikke din liga.

Det du beskriver er meget karakteristisk for egodødsoplevelser, hvor tid og rum mister deres mening, man føler man er ved at blive sindssyg og miste forstanden. Har selv været udefor samme oplevelse på svampe - du kan læse rapporten her:
http://www.psychedelia.dk/trips/trips.p ... iew&id=839

Mit råd er, at du skal se dine psykedeliske oplevelser som et værktøj. En oplevelse der er 100% neutral - dvs, om det opfattes godt eller skidt, er faktisk pga. dig selv. Det er dig der danner dig en holdning omkring oplevelsen. Som nybegynder kan man ikke kræve af dig at forholde dig 100% til sådanne ting... det kommer som regel med erfaringen i den psykedeliske verden.

Fremover, så prøv dig lidt frem... og når noget dårligt opstår, så accepter at det sker. Forstå hvorfor du er bange for det, for der er jo ikke noget at være bange for. Se det som om at du sidder i en biografsal og ser en gyserfilm - det er skræmmende, selvom der ikke er nogen grund til at være skræmt. Og før eller siden vil det være slut. Nyd det mens det varer. Accept it, merge with it, enjoy it.

Jeg er lidt småstresset, så måske er det en lidt dårlig formulering. Men jeg håber du forstår min pointe :)

Brug evt. søgemaskinen, dårlige oplevelser er blevet diskuteret i hoved og røv, så du kan helt sikkert finde noget. Et godt råd er, at du virkelig gennemlæser psykedeliske oplevelser til du brækker dig af det. Viden er enorm vigtigt før man begiver sig ud på et trip. Du skriver ikke om du overhovedet lavede research inden trippet? Tog du det bare sådan uden videre?

Og afslutningsvist vil jeg gøre opmærksom på, at dette topic nok hører hjemme i Fannys territorium: Medaljens bagside.

Titel:
Medlem

hey mange tak for det ret så uddybede svar.. ja.. tog det bare uden at have læst om det.. set i bakspejlet var det jo nok en ret dum ting.. har jeg forstået nu.. har også tænkt meget over det der skete.. og har da tænkt mig at prøve igen.. nu ved jeg jo hvordan det kan hænge sammen det hele.. plus at jeg har fået læs set and settings plus en masse trip rapporter... der kom jo bare et tilbud.. og kunne ik få nogen kiks den dag.. så tænkte det var et meget godt alternativ... og klart en af de smukkeste oplevelser jeg har prøvet.. :)

men inden næste gang.. så læser jeg trip rapporten nogen timer før.. så jeg kan følge de fleste af de ting der står :)

igen.. mange tak

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]