Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 20:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg har fået en lille håndfuld Rivotril 2mg (clonazepam?) og vil vide om jeg kan bruge dem til at falde i søvn på efter en god tur på f.eks. amfetamin? I så fald hvor stor dosis vil i foreslå?

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Ja, det kan man godt...0,5 mg. er nok passende til at falde i søvn på, men det er ikke tilrådeligt hvis du har drukket - og det gør de fleste jo på amf.

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Paris +
0.5 mg lyder ikke af meget. 2 mg er efter min mening mere passende + du får et lille buzz.

Jim

Titel:
In our memories

Jim M. skrev:
0.5 mg lyder ikke af meget. 2 mg er efter min mening mere passende + du får et lille buzz.

0,5 mg. er ækvivalent til 10 mg. diazepam, hvilket jeg regner for den laveste dosis, der giver en signifikant træthedsfornemmelse. At tage en dosis ækvivalent til 40 mg. diazepam er efter min mening voldsomt overkill!

-Psyko

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tak for svarene, tror jeg nøjes med 0,5mg og prøver mig frem derfra.

Men hvis jeg har drukket, og jeg alligevel er taget hjem i min seng og gerne vil sove, kan jeg så ikke bare snuppe den kvarte pille og ligge mig til at sove, så er det vel begrænset hvor stor skade jeg kan forvolde mig selv og andre? Med mindre det ligefrem er farligt for kroppen at blande de to?

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
thafreak skrev:
Tak for svarene, tror jeg nøjes med 0,5mg og prøver mig frem derfra.

Men hvis jeg har drukket, og jeg alligevel er taget hjem i min seng og gerne vil sove, kan jeg så ikke bare snuppe den kvarte pille og ligge mig til at sove, så er det vel begrænset hvor stor skade jeg kan forvolde mig selv og andre? Med mindre det ligefrem er farligt for kroppen at blande de to?

Det ER ret risikabelt at blande benzodiazepiner som Rivotril med alkohol. De har en synergistisk virkning på hinanden, hvilket vil sige at de forstærker effekten af hinanden. Umiddelbart lyder det måske meget godt, men det kan gå ganske galt; den største risiko ligger i at man bliver kvalt i sit eget bræk. Så jeg vil mene at man bør undgå benzo'er og alkohol sammen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Okay, det med kvalt i sit eget bræk mens man sover, der fik du mig.

Jeg dropper alko-komboen, men hvad vil i foreslå at bruge hvis man har drukket og taget amf? Lære at leve med det? ;)

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
thafreak skrev:
Okay, det med kvalt i sit eget bræk mens man sover, der fik du mig.

Jeg dropper alko-komboen, men hvad vil i foreslå at bruge hvis man har drukket og taget amf? Lære at leve med det? ;)

Hæhæ, det vil nok være det bedste hvis du bare kan lære at leve med det. Jeg kender mange som sværger til at ryge en pind eller to når de kommer hjem fra en amf/druktur. Der er i hvert fald ikke den samme risiko som ved anvendelse af egentlige sovemidler.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Måske noget humle+baldrian ekstrakt kunne gøre det, men jeg tvivler på at det kan hive dig ned, hvis amf'en stadig er mærkbar. Måske skal der stærkere sager til, men den type milde naturmediciner har dog den fordel, at de ikke indebærer nogen risiko for dødsfald eller lign. Det er nærmere sundt for kroppen i moderate mængder.

-Nashet

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tak for svarene, hvis jeg har forstået det rigtigt kan jeg godt bruge rivotrilerne hvis jeg kun har taget amf, ikke drukket samtidig. Yeah, like thats gonna happen ;)

Er der ellers nogen lamme-værdi i rivotril, bare for sig selv? Kunne forestille mig det var noget i retning af rohybnol?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det her haster lidt, håber der er nogen der er vågne!

Jeg har drukket max 4 genstande siden klokken 23, og så har jeg taget amf for resten. Er det forsvarligt at spise 0,5mg rivotril så jeg kan falde i søvn, eller vil i fraråde det? håber der er nogle vågne kloge hovedet der kan hjælpe :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det vil jeg ikke mene der er noget problem i. Sov godt :)

(ved godt det er lidt sent at svare, håber du kan bruge det)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

søvn.. den søde søvn.. ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

thafreak skrev:
søvn.. den søde søvn.. ;)

Må du nok sige. Damn, man sover godt :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

HAHA ja du sov næsten i to dage din bong :D

Titel:
In our memories

thafreak skrev:
HAHA ja du sov næsten i to dage din bong :D

Ifølge Treasure sover man faktisk "dårligt" på benzodiazepiner forstået på den måde, at kvaliteten af den søvn man får er inferiør ifhld. til "normalt" (upåvirket tilstand.) Det reducerer vist det antal timer, hvori man sover REM søvn, som er den dybe og mest effektive søvn.
Det er formentlig også en del af grunden til at man sover så længe; man er simpelthen ikke udhvilet før.

Beklager, hvis jeg udtrykker mig lidt forkert, indlægget er skrevet efter hukommelsen.

Mvh. Psyko

Senest rettet af Psyko 28 dec 2005 18:39, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]