Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Shulgin anbefaler næsten at redosere med 33-50% efter en time, for at forlænge plateauet, uden at gøre rusen kraftigere.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Shulgin anbefaler næsten at redosere med 33-50% efter en time, for at forlænge plateauet, uden at gøre rusen kraftigere.

Jeg kan ikke se hvordan det kan opfattes som en anbefaling. Jeg vil selv anbefale at man lader være, det ekstra tid er på INGEN måde den ekstra nedtur værd!

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
yeti skrev:
Dextrose skrev:

Jeg kan ikke se hvordan det kan opfattes som en anbefaling. Jeg vil selv anbefale at man lader være, det ekstra tid er på INGEN måde den ekstra nedtur værd!

Derudover kan man vel argumentere for at det udfra et neurotoksisk perspektiv heller ikke er anbefalelsesværdigt?

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Dextrose skrev:

Jep, i know, synes bare ikke det fungerer særligt godt for mig. Han skriver at det kun giver en minimal forøgning af bivirkningerne. Den ene gang jeg gjorde det tog jeg 120mg og supplerende 40mg efter 1½ time.Første del af trippet havde jeg kun minimale bivirkninger, men efter redoseringen fik jeg ret kraftige kæbespændinger og nystagmus, og rusen blev mere overfladisk og mindre dyb. Jeg følte mig også helt drænet og tom i hovedet resten af aftenen, noget jeg slet ikke oplevede første gang hvor jeg blot tog 100mg.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Syd for universet
I snakker alle om 100-200mg. ved min første (og indtil videre eneste) tur med MDMA rundede jeg 600mg (ca 200 sniffet og resten spist og taget over 3 gange i løbet af aftenen) og jeg følte mig ikke særlig ramt.
Jo jeg kunne da få ting til at ligne noget andet og var i generelt løftet humør men jeg kunne uden problemer føre en almindelig samtale og opføre mig ganske normalt. Jeg var faktisk lidt skuffet over det. jeg følte ikke på noget tidspunkt at det enten var ved at tage overhånd eller at jeg var rablene lalleglad som jeg har set andre være det.
tilgængæld var nedturen at sammenligne med den efter en 3 dages amf tur. :/

er det bare mig der er sær / hardhead / eller kan man osse få for meget af det gode og derved nærmest slå det ihjel ved fødselen?
Det skal siges at at jeg inden mdma turen havde spist E-piller i 2 weekender før så de har helt sikkert osse spillet ind.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
BeLLe skrev:
er det bare mig der er sær / hardhead / eller kan man osse få for meget af det gode og derved nærmest slå det ihjel ved fødselen?
Det skal siges at at jeg inden mdma turen havde spist E-piller i 2 weekender før så de har helt sikkert osse spillet ind.

Jeg tror altså, det er dig, der er "sær." Den dosis du har været oppe på er ekstremt høj, og jeg har aldrig hørt om at man skulle kunne "slå rusen ihjel ved at tage for meget." Tværtimod burde det bare blive vildere og vildere, des længere man kommer op (muligvis indtil et punkt hvor det ikke kan blive meget vildere og at yderligere dosisforøgelse er rent spild.)
Inden jeg går videre, vil jeg lige påpege hvor ekstremt usundt det er, at redosere tre gange, og så endda med så enorme doser.
Selvom du ikke er blevet ramt, tror jeg du har betalt en ret høj pris rent neurokemisk og som følge deraf også psykisk, hvilket jeg mener afspejler sig tydeligt i den flere dage lange nedtur du oplevede.
Ligeledes vil jeg advare imod at "være på ecstasypiller hele weekender," da det ligeledes er usundt. Mange mener desuden at man bør holde pauser på fire-fem uger mellem hver gang man tager MDMA (altså også ecstasypiller) for at bevare "magien."

Angående en plausibel forklaring, er der jo flere muligheder:

1) Kræver du normalt en høj dosis MDMA, dvs. mange ecstasypiller, for at blive lam? Hvor mange E-piller tager du på en normal festaften?

2) Er du sikker på at det MDMA du fik den pågældende aften har været nogenlunde rent? Endsige at det overhoved var MDMA? Er der andre, der har prøvet det samme og skal de også have høje doser?

3) Hvordan vil du beskrive den rus, du får fra E-piller? Nogle folk synes ecstasypiller (populært kaldet "kiks") er sjovere end ren MDMA, fordi de bliver "blæste" på en helt anden og mere voldsom måde. Det kan måske skyldes forekomst af andre aktive stoffer end bare MDMA.

Besvar de ovenstående spørgsmål, så bliver det måske lettere at finde ud af det. Du kan evt. anskaffe dig en EZ-test, så du kan finde ud af, om det overhoved er "Molly" du har fået.

Mvh. Psyko

/edit: Dumme fejl!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Syd for universet
Psyko skrev:
BeLLe skrev:

Jeg tror altså, det er dig, der er "sær." Den dosis du har været oppe på er ekstremt høj, og jeg har aldrig hørt om at man skulle kunne "slå rusen ihjel ved at tage for meget." Tværtimod burde det bare blive vildere og vildere, des længere man kommer op (muligvis indtil et punkt hvor det ikke kan blive meget vildere og at yderligere dosisforøgelse er rent spild.)
Inden jeg går videre, vil jeg lige påpege hvor ekstremt usundt det er, at redosere tre gange, og så endda med så enorme doser.
Selvom du ikke er blevet ramt, tror jeg du har betalt en ret høj pris rent neurokemisk og som følge deraf også psykisk, hvilket jeg mener afspejler sig tydeligt i den flere dage lange nedtur du oplevede.

Det var bare en enkelt dag men den var til gængæld heller ikke sjov. efter en nats urolig søvn var jeg tilbage som normalt.
men det er nok meget muligt at jeg var ude i rent spild for jeg oplevede ikke nogen næveværdig ændring efter sidste dosis. min serotonin har jo med sikkerhed været skudt af på daværende tidspunkt. man gør desværre ikke altid lige velovervejede ting.

Psyko skrev:
Ligeledes vil jeg advare imod at "være på ecstasypiller hele weekender,"

Og det vil jeg naturligvis give dig ret i. Når jeg skriver weekend så er det enten en fredag eller lørdag og aldrig noget med morgenfester til langt ud på søndag. men hvor skulle du vide det fra :)

Angående en plausibel forklaring, er der jo flere muligheder:

1) Kræver du normalt en høj dosis MDMA, dvs. mange ecstasypiller, for at blive lam? Hvor mange E-piller tager du på en normal festaften?

det handler jo meget af styrken men normalt 2-3 stykker og det er meget sjældent jeg tager dem. 3-4 gange om året. højest. at der så ikke altid lige går 3 måneder imellem er en anden sag. det er jo ikke mig der lægger alle de fede fester om sommeren :p

2) Er du sikker på at det MDMA du fik den pågældende aften har været nogenlunde rent? Endsige at det overhoved var MDMA? Er der andre, der har prøvet det samme og skal de også have høje doser?

jeg er ret sikker på at det var god kvalitet. der var flere der fik fra samme pose og oplevede virikning ved allerede 50 mg

3) Hvordan vil du beskrive den rus, du får fra E-piller? Nogle folk synes ecstasypiller (populært kaldet "kiks") er sjovere end ren MDMA, fordi de bliver "blæste" på en helt anden og mere voldsom måde. Det kan måske skyldes forekomst af andre aktive stoffer end bare MDMA.

Det kan selvfølgelig have noget med det at gøre. jeg prøvde engang en pille der efter sigende kun indeholdte MDMA. jeg fandt den ret mellow. det var mere en samtale-pille end en hoppe-pille. uden at have forsket dybere i det mener jeg at huske at jeg syntes bedst om dem der indeholdte både MDMA og MDE og de to ting er der jo en væsentlig forskel på rent virkningsmæssigt

Besvar de ovenstående spørgsmål, så bliver det måske lettere at finde ud af det. Du kan evt. anskaffe dig en EZ-test, så du kan finde ud af, om det overhoved er "Molly" du har fået.

Den skulle være god nok men man kan jo aldrig være 100% sikker. Ham der havde det, havde selv ez-testet og sagde god for det men det er selvfølgelig nemt nok at sige. men det virkede jo fint for alle andre og min kammerat der fik ca samme mængde som mig var helt væk. Selve virkningen oplevede jeg osse som meget mellow, hyggeagtig. jeg brugte det meste af aftenen på at sidde i chill'en og småsnakke lidt med folk der kom forbi. måske snakkede jeg lidt mere men ikke noget der ikke lige så godt kunne være blevet forklaret som en håndfuld øl og almindeligt godt humør. måske jeg bare havde nogen andre forventninger end hvad MDMA'en kunne byde på og så automatisk lukkede af (hvis det da overhovedet er muligt). Kan det måske have noget at gøre med at jeg normalt har meget styr på mig selv og ikke er meget for at give slip på selvkontrollen. selv ved store mængder alkohol (det jeg gør mig mest i) ved jeg altid hvad jeg har gang i og hvordan jeg kommer hjem. Det var netop en af grundene til at jeg ville så højt op første gang for netop at være sikker på at jeg ikke kunne holde styr på det. skal man rives med skal det gøres ordenligt

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]