Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 20:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Aske^POT^ skrev:
Min kat har fundet nogen citodon piller.. De indeholder 30 mg Kodein og 500 mg paracetamol.. Mit spørgsmål er så.. Kan man tage disse piller (for at få en gang Kodein i blodet) uden at paracetamol´en kommer i vej for rusen?

Jeg tror du skal passe på med det paracetamol. Det kan godt gå hen og smadre leveren ved høje doser... google evt. lidt på det..

Titel:
Har googlet lidt på det og er kommer frem til at oral LD50 er i mus målt til 465 mg/kg, 760 mg/kg i rotter og 870 mg/kg i kaniner.
Ud fra det kan jeg ihvertfald konstatere at jeg ikk dør.. Men hvordan vil det evt påvirke min lever at tage en enkelt tur (har 10 tabs på i alt 5000 mg paracetamol og kan regne ud at jeg kan æde 30000 mg før jeg dør (ca))

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Aske^POT^ skrev:
Har googlet lidt på det og er kommer frem til at oral LD50 er i mus målt til 465 mg/kg, 760 mg/kg i rotter og 870 mg/kg i kaniner.
Ud fra det kan jeg ihvertfald konstatere at jeg ikk dør.. Men hvordan vil det evt påvirke min lever at tage en enkelt tur (har 10 tabs på i alt 5000 mg paracetamol og kan regne ud at jeg kan æde 30000 mg før jeg dør (ca))

Du har misforstået LD50-ideén tror jeg

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
xh0r63 skrev:
Aske^POT^ skrev:

Du har misforstået LD50-ideén tror jeg

Ja, det kan man godt frygte udfra det du skriver. LD-50 er altså den dosis hvorved halvdelen af forsøgsdyrene kreperer. Det betyder altså, at 25% af dem sagtens kan være afgået ved døden allerede ved halvdelen af LD-50! Derudover er der den evige diskussion om hvorvidt dyreforsøg kan oversættes til mennesker. Jeg kan ikke anbefale, at du tager mere end max. 2000 mg. paracetamol (svarende til fire almindelige hovedpinepiller svjv)

Vent lige på at nogle af de lidt mere erfarne giver deres besyv med også, bare for en sikkerheds skyld.

Mvh. Psyko

Titel:
Citat:
Ja, det kan man godt frygte udfra det du skriver. LD-50 er altså den dosis hvorved halvdelen af forsøgsdyrene kreperer. Det betyder altså, at 25% af dem sagtens kan være afgået ved døden allerede ved halvdelen af LD-50! Derudover er der den evige diskussion om hvorvidt dyreforsøg kan oversættes til mennesker. Jeg kan ikke anbefale, at du tager mere end max. 2000 mg. paracetamol (svarende til fire almindelige hovedpinepiller svjv)

Vent lige på at nogle af de lidt mere erfarne giver deres besyv med også, bare for en sikkerheds skyld.

Mvh. Psyko

Nej.. Har forstået ideen med ld50.. Kunne aldrig drømme om at nå de doser overhovedet (det var bare sådan ca, hutigt udregnet og et slag på tasken) Men kan ihvertfald regne ud det bliver svært at blive høj uden problemer.. Når jo 2500 mg paracetamol hvis jeg skal op på bare 150 mg kodein.. Det pizz!

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
@sekstoi: Husk, at det vist er stort set umuligt at re-dosere på kodein!
Dvs. du skal ikke først tage f.ex. 100 mg, vente lidt tid og så tage mere. Du vil ikke få noget ud af doserne, som du tager efter den første. Så gem hellere kodeinen til næste gang og tag lidt mere dér.

Mener dette "problem" har noget at gøre med måden kodein omdannes på, men er ikke sikker - hvis du er interesseret i det, kan du sikkert få en forklaring fra en af kemi-nørderne herinde :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]