Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 18:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
................

Senest rettet af Troll 10 okt 2007 12:44, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Psykedeliske stoffer er bl.a. kendt for at kunne katalysere oplevelser som ændrer menneskers oplevelse af og syn og sig selv. Dette kan være i både positiv og negativ retning, i dit tilfælde lyder det ganske positivt.

Ligeledes er de kendt for at de netop IKKE skader hjernen, og de andre ting du nævner er heller ikke skadelige i de doser du nævner. Så jeg tror ikke du har grund til at være nervøs, tværtimod bør du glæde dig over den dejlige efterglød du synes at have fra trippet. Måske den fader ud med tiden, måske den er varig, det vil vise sig efterhånden... Nyd den i hvert fald!

Jeg tror du kunne få meget glæde af at læse noget litteratur om psykedeliske stoffer. Jeg vil personligt anbefale bøgerne PIHKAL og TIHKAL af Alexander & Ann Shulgin, og The Adventure of Selfdiscovery af Stanislav Grof.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Der er absolut intet i den kombo der kunne give evt. neurotoksisitet, allerhøjest en god krydstolerance mellem div. downers.

Men eftersom du er kommet (fysisk) helskindet igennem, vil jeg mene at dit "uro" er rent psykisk, og som yeti er inde på, kan kræve noget bearbejdning.

It's all in your head! ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Men eftersom du er kommet (fysisk) helskindet igennem, vil jeg mene at dit "uro" er rent psykisk, og som yeti er inde på, kan kræve noget bearbejdning.

Det er jeg overhovedet ikke inde på. Tværtimod siger jeg at det der sker muligvis er resultatet af at der allerede ER sket en bearbejdning, og derfor kan den nye og bedre tilstand godt tænkes at være vedvarende, og det er der absolut ingen grund til at være nervøs over.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

yeti skrev:
...og det er der absolut ingen grund til at være nervøs over.

- Det var det jeg mente! :)

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
................

Senest rettet af Troll 10 okt 2007 12:45, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Jeg tror at Dexrtose mente synergisme og ikke krydstolerance.
Krydstolerance er hvis man f.eks. har drukket GHB over en længere periode og har udvilket en tolerance heraf, vil denne tolerance f.eks. også gælde for alkohol.
Synergisme, som jeg tror var hvad dex mente, er når to stoffer forstærker hinandens virkning hvilket kan være farligt i nogle tilfælde. Men siden du stadig er i live er det nok ikke noget du behøver at bekymre dig over..

Titel:
Quarrelsome sponser

................

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Troll skrev:
Dextrose - ”neurotoksisitet” betyder vist skader i nervesystemet. Så her er jeg også lettet. Men ’kryds’tolerance mellem Nitrazepamum og Zolpidemtartrat (downers) kan jeg ikke rigtig forstå hvad betyder?

Nitrazepam er det korrekte navn, og det er ligesom Zolpidem en benzodiazepin-receptoragonist, og kan derfor forstærke hinandens virkning. Det samme er gældende for Kratom, godt nok trigger det opiat-receptorerne, men respirations-faren er der stadig.

Titel:
Quarrelsome sponser

................

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Trip ædru uden downers næste gang... bare et lille tip! ;)

Hvis dit sind bliver revet lidt rundt undervejs - så er der sgu nok en mening med det!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]