Xtreme skrev:
Kunne vildt godt tænke mig at prøve noget hallucinerende, fordi har læst en masse om det og fået blod på tanden, der er bare det, det skal kun prøves 1 - 2 gange, og ved det bliver svært at holde sig fra det igen, ikke fordi man bliver fysisk afhængig, men fordi hverdagen kommer til at virke lidt trist, og man savner trippet.
Psykedeliske stoffer har ikke noget afhængighedspotentiale (pånær ketamin) det er dog ganske ganske få der bliver psykisk afhængige, hvorfor nogen bliver det kan jeg kun gisne om, men enten et forsøg på virkelighedsflugt som med garanti vil give bagslag på et tidspunkt, eller fordi de tager meget lave doser så oplevelsen er reduceret til en go griner der kan sammenlignes med de første fede man ryger.
Men for langt de flestes vedkommende, er psykedeliske stoffer noget man gør sjældent, og ved særlige lejligheder, da der efter et trip ofte er en del tanker der skal bearbejdes og integreres i ens normale hverdag.
Og denne hverdag kommer for de færreste til at blive grå og trist uden psykedelika, tværtimod, mange (inkl. mig selv) sætter meget større pris på den verden vi lever i ovenpå et trip, Moder Natur er en vidunderlig skabning og den bliver ikke mindre vidunderlig af at have været betragtet gennem psykedeliske briller. Jeg tror hovedårsagen til at nogle søger tilbage i den psykedeliske tilstand er at et tidligere trip måske har sat gang i nogle metafysiske overvejelser om verdens beskaffenhed, og evigt gyldige filosofiske spørgsmål som f.eks. hvorfor vi overhovedet eksisterer, og hvad der startede det hele (hvis der da var en begyndelse) og søger at finde et tilfredstillende svar på disse med psykedelia som hjælpemiddel. Men mange andre prøver det et par gange og finder ud af at denne tankegang ikke er i deres interesse og derfor ganske naturligt fravælger psykedelika.
In short: du har ingen grund til at frygte at blive afhængig af psykedelika