sekstoi skrev:
jeg har før hørt om det der med at LSD på en måde og til en hvis grad kan kontrolleres, men er der nogle der vil forklare mig lidt mere om hvordan man gør det?. Vil gerne hvis jeg kan komme til det have et noget spirituelt trip uden det hele går ind i et kæmpe virvar af spøgelser og skeletter der kommer frem
Igen er sproget mangelfuldt, men det jeg mente med at kontrollere det, er at IME kan man noget nemmere gå fra at være på udflugt til den mørke side af månen til en relativ normal tilstand hvis en sådan er påkrævet. Eks. hvis pludselig Moster Gerda banker på døren midt under trippet, hvilket ville være pisse hamrende træls og risikoen skulle gerne være udelukket på forhånd mens man planlægger setting. Men i sådan et worst case scenario, er det lettere at agere 'normal' på syre end hvis man er dybt fårked på svampe.
Noget andet er at trække trippet i en mere spirituel retning, det kan man selv indfluere på de fleste psykedelika IMO, jeg kan kun sige hvad der virker for mig, men kunne være interessant at høre flere bud på. Men for at få de dybe oplevelser kræver det at jeg tripper alene, og er i en set & setting jeg føler mig helt tryg ved (typisk i mit eget hjem, eller et sted i naturen hvor jeg med sikkerhed ved jeg ikke bliver forstyrret), jeg mediterer som regel under onsettet og gerne så langt ind i trippet som muligt også, sætter noget psychedelisk ambient/chillout på anlægget og dæmper belysningen (eller tager mine Mindfold-'briller' på) og forsøger så ellers at slippe kontrollen så vidt muligt og lade stoffet bringe mig hen hvor det vil. Et åbent sind og viljen til at tage imod oplevelsen uanset hvilken retning den går i og hvad den hiver frem er nok essensen IMO. Altså vær indstillet på at suge oplevelsen til dig, uden at forsøge at vurdere eller analysere den mens den står på (det har du dagene og ugerne efterfølgenge til

) og hav tiltro til at hvor det psykedeliske stof end bringer dig hen er det til dit eget bedste (giver sandsynligvis først mening i retrospekt)
Edit: og hmm ja burde måske ryge i en tråd for sig selv