Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Hey,

Ville bare lige høre om folks erfaringer med at få nogle gode recepter udskrevet af lægen. Hvad enten det er for imaginære eller reele smerter.
Så vidt jeg har set, kommer det meget an på lægen. Der findes en del benzo-opiat nazier, men hvad er jeres erfaring?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Jeg har indtryk af at de "rigtig sjove" opioider og benzodiazepiner er riimeligt restriktive. Sidst jeg klagede over smerter var der i al fald kun Codein, lige meget hvor av det gjorde (det værste var jo næsten at jeg ikke prøvede at fuppe vedkommende).

Derudover synes jeg ikke man kan tale om at en læge er flink fordi han udskriver benzoer/opioider når der ikke er terapeutisk grundlag herfor. Jeg vil nærmere kalde det meget u-flinkt at fastholde patienten i et sådant forbrug.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Slettet af mig........ selv

Senest rettet af Xpert 27 feb 2006 13:51, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg ved skam udmærket godt hvad psychedelia ikke er ment til, men nu spørger jeg jo om folks erfaringer med læger, ikke om de kender en korrupt læge der selv er lidt for glad for ketoganer :)

Det virker bare som om der er stor forskel på læger... Min egen har for eksempel ikke noget imod at udskrive kodein (og det der er stærkere), og giver gerne en (lille) recept på nogle benzoer, hvis jeg har brug for det.
Omvendt, kender jeg en der ikke kunne sove i flere dage, men som fik besked på at "få noget frisk luft"...

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Lige præcis med benzoer som soveting, er de jo også kun indikeret når søvnløsheden er meget slem, så for mig er det naturligt at man selvfølgelig forsøger alt muligt andet først.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Da jeg havde 3-4 brud i min højre hånd og var stærkt plaget af smerter, var min læge så flink at give mig et par recepter på Ipren. Jojo, fed nok, jeg kunne derefter vade ned på apoteket og hente håndkøbsmedicin på recept :s
Det synes jeg i øvrigt var ret dumt, jeg skulle max dosis Ipren + supplere op med panodiler, ikke skide smart mht. til lever/nyrer når man skal tage det over en længere periode. Jeg har på fornemmelsen at lidt kodein kunne have taget smerterne uden at belaste min krop i samme grad.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Alle de læger jeg nogensinde har været i kontakt med har været ultra strenge. Jeg tror nogle gange, man kan være heldig at få opiums hostesaft, hvis man har en god læge og man lider af slem tør hoste (så man f.eks ikke kan sove om natten.)

Ellers er de blevet meget nazi, særlig fordi det er kommet frem at de tit glemmer at stoppe udskrivningen igen.

Mvh. Psyko

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Mine erfaringer er at det kommer meget an på lægen. Men også hvor godt han kender dig og hvor gammel du er.. hvis lægen har kendt dig i mange år er de somtider mere "flinke". Men ja de fleste læger har ikke særlig meget løst til at skrive afhængighedskabene medicin ud til unge mennesker, hvilket jeg engenligt også godt kan forstå..

Senest rettet af Morpheus 09 feb 2006 03:32, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Huh? Glemt at stoppe udskrivningen? En slags permanent recept eller hur? Forklar nærmere...

I min erfaring, og jeg bryder mig ikke om smerter, plejer de altid at stille det samme spørgsmål... (Ikke at jeg render fra læge til læge efter recepter, men jeg rejser jo en del, så jeg har mødt en del læger)

Eleusis: Forklarer om hvor det gør ondt, etc...

Læge: Og hvad vil du så have jeg skal gøre ved det? :roll:

Kors, bare giv mig noget der tager smerten! :evil:
Og ikke et eller andet håndkøbs-pis...

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Eleusis skrev:
Huh? Glemt at stoppe udskrivningen? En slags permanent recept eller hur? Forklar nærmere...

Som du nok ved, anbefales det at man kun tager benzodiazepiner i ca. 14 dage, men nogle læger har altså fortsat med at udskrive dem til visse patienter (en hel del faktisk) i adskillige år. Det var oppe i et par store danske dagblade for nyligt, og Sundhedsminister Lars Løkke Rasmussen var nødt til at reagere på det. Tror ikke det førte til egentlige lovændringer, men de fleste læger er nok ekstra påpasselige med at udskrive den slags nu.

Hvorvidt opioder også blev udskrevet i "uforsvarligt" (læs dejligt) lang tid, ved jeg ikke.

Mvh. Psyko

Dedikeret medlem

En undersøgelse jeg læste fornyligt, påviste at en stor procentdel af folk der tager (Så vidt jeg husker var det Bromazepam, men det var vist nok også gældende for andre benzoer), jeg mener det var 40% IKKE oplever en øget tolerance...

Og de folk der i årevis har taget sig en enkelt benzo eller to til at falde i søvn på, hvorfor nu tage det fra dem... Jeg er forarget!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Jeg kan let få fat i hostesaft med Opium i. Eller det er vidst nok bryst
dråber og det er til en slimmede hoste. det dæmper hosten når man skal sove men du kan også blive sjov af det :P
Har vidst noget stående i skabbet.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Eleusis skrev:
Og de folk der i årevis har taget sig en enkelt benzo eller to til at falde i søvn på, hvorfor nu tage det fra dem... Jeg er forarget!

Hvis man hver aften skal have "en enkelt eller to" benzoer, så er der jo noget grundlæggende galt, som man ikek afhjælper ved at blive ved at give vedkommende benzoer. Det er altid at foretrække at finde roden - selvøflgelig kan benzoer så være nødvendige i en (kort) periode, for at man kan arbejde med det.

Junior medlem

hey vil bare lige sige at hæres læger er geniale.

Kom til skade under en øvelse, blev sendt op på inf(infermeri) og fik et super dejligt skud morfin^^.. det slår alting. man flyder bare afsted.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Eleusis skrev:

Kors, bare giv mig noget der tager smerten! :evil:
Og ikke et eller andet håndkøbs-pis...

Tag det som et tegn på, at de har gennemskuet at du bare vil have noget med røde advarselstrekanter på, som du kan lamme dig med...

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Room 420
Stonez skrev:
Da jeg havde 3-4 brud i min højre hånd og var stærkt plaget af smerter, var min læge så flink at give mig et par recepter på Ipren. Jojo, fed nok, jeg kunne derefter vade ned på apoteket og hente håndkøbsmedicin på recept :s
Det synes jeg i øvrigt var ret dumt, jeg skulle max dosis Ipren + supplere op med panodiler, ikke skide smart mht. til lever/nyrer når man skal tage det over en længere periode. Jeg har på fornemmelsen at lidt kodein kunne have taget smerterne uden at belaste min krop i samme grad.

Uden recept kan Ipren vistnok kun købes i ret små pakker.

Hverken Ipren eller Panodil er vel specielt sundt for lever eller nyrer over længere perioder. Men eftersom, det ikke er de samme aktive stoffer der er i Ipren og Panodil, er både virkning og bivirkninger også forskellige.
Nu er jeg ikke farmaceut, men hvis man har stærke smerter tror jeg klart, det er bedre at supplere mellem de to end at overskride den anbefalede dosis på det ene af dem. Under alle omstændigheder tror jeg også at Kodein i er ret belastende, hvis du tager det over længere perioder, i hvert fald hvis det er meget stærkere end Kodimagnyler.
Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: ret langt ude
jeg ved ikke men hvis i vil være hoock på læger og folkes stemningen så ok for mig.
BARE I HOLDER JER FRA MIN STATS JUNK.
n.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nihilius skrev:
jeg ved ikke men hvis i vil være hoock på læger og folkes stemningen så ok for mig.
BARE I HOLDER JER FRA MIN STATS JUNK.
n.

Dit geografiske sted siger vidst alt.. :wink:

Titel:
Junior medlem

Eleusis skrev:

Det rigtige svar er: Hvad kan du gøre ved det?, så uskyldigt som muligt.

Titel:
Dedikeret medlem

Ja, eller "Jeg vil have at du gør noget ved det!" (Lettere forurettet)

Iøvrigt er kodein vist rimeligt ufarligt. Panodil kan være belastende for nyrer/lever, mens kodein på den anden side ikke skulle være specielt skadeligt for organerne...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]