Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 18:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg har de seneste par gange haft mavesmereter mens jeg har trippet på svampe. De irrriterer mig noget så grusomt, da det til tider næsten ødelægger mit trip. Har prøvet at spise fordi jeg troede det var pga. min tomme mave, men det hjalp desværre ikke.
Nogen her der ved hvad det kunne skyldes :?:

Svampene har været tørre, og jeg har indtaget dem på tom mave hver gang.

På forhånd tak
mvh. passion

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Osteland
Kender udemærket det du snakker om og det gør flere af mine venner også... Jeg finder som regel at det hjælper at drikke stadset som te, sådan nogle små krabater må jo indeholde en del bakterier og at proppe dem i kogende vand tager nok lige det værste, det gør dem samtidig nemmere at få ned... Jeg ved at nogle lader dem ligge og simre i op til 30 min, jeg bruger bare elkedel, fylder min kop med nær kogende vand, knuser svampene så godt som muligt og fyrer dem i... man kan evt. tilsætte te-brev eller sukker. Jeg plejer bare at drikke trylledrikken ren, så snart den er kølet nok af til at skylle ned...

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Coca cola plejer at virke for mig, men smerten er dog heller aldrig så udbredt som flere kammerater udtaler.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg får det meget som hvis jeg skal skide helt vildt.. Får meget oppustet mave, der gør ondt..

Titel:
Admin
Brugeravatar

De første gange jeg tog svampe fik jeg også dårlig mave og svage smerter. Idag mærker jeg næsten intet, men hvis jeg eventuelt føler mig lidt oppustet eller har ubehag i maven plejer en pind for det meste at kunne tage det. Ellers er jogurt også udmærket til at få mavsen på ret køl igen :)

Mvh. Imp/Iodjini

-Jimmy Carter

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Maveuro er meget normalt ved indtag af svampe. Jeg tror dog næppe, at det er fordi der er bakterier på svampene. En sådan infektion ville ikke gå over på så kort tid igen.

Mit råd er, at du forsøger at bevæge dig lidt rundt, ikke sprællemænd eller lignende voldsom fysisk aktivitet, men bare gå lidt rundt og få dig rørt lidt. Ellers kan det nogle gange hjælpe at knække sig, hvis bare det er mere end en halv times tid efter indtag (på relativt tom mave) så burde det meste aktive stof være optaget.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
noname skrev:
Maveuro er meget normalt ved indtag af svampe. Jeg tror dog næppe, at det er fordi der er bakterier på svampene. En sådan infektion ville ikke gå over på så kort tid igen.

Mit råd er, at du forsøger at bevæge dig lidt rundt, ikke sprællemænd eller lignende voldsom fysisk aktivitet, men bare gå lidt rundt og få dig rørt lidt. Ellers kan det nogle gange hjælpe at knække sig, hvis bare det er mere end en halv times tid efter indtag (på relativt tom mave) så burde det meste aktive stof være optaget.

hehe har faktisk prøvet at knække mig. Det hjalp da også, men ikke noget jeg frivilligt vil gøre :P

Titel:
Flueknepper kongen

passion skrev:
noname skrev:

hehe har faktisk prøvet at knække mig. Det hjalp da også, men ikke noget jeg frivilligt vil gøre :P

I agree. Selv når jeg er helt væk, smager bræk så ulækkert at jeg knækker mig igen og igen...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
faktisk syntes jeg kun at kunne erindre dårlige erfaringer fra brækture på euforiserende stoffer hvis der har været indblandet alkohol..

Titel:
Junior medlem

Det er da klart man får mavesmerter når det jo faktisk er en salgs giftige svampe man æder :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
PsyLauL skrev:
Det er da klart man får mavesmerter når det jo faktisk er en salgs giftige svampe man æder :)

Hvordan definerer du giftigt?? Man kan ikke indtage psilocybinsvampe nok til at opnå en fysiologisk farlig forgiftning. Hvis du ikke ved nok om emnet, bedes du undlade at udtale dig.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
//Edit: Offtopic-indlæg slettet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]