Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 08:12


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 430 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 07 feb 2006 01:48 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 maj 2004 05:25
Indlæg: 90
Der er tilsyneladende mange som mangler en brugbar og sikker metode til ekstraktion af kodeinen fra kodimagnyler. Mange melder om susen for ørerne, opkast m.m, tydelige tegn på at der er alt for meget acetylsalicylsyre(ASA) tilbage i det ekstrakt de har indtaget. Det skyldes sandsynligvis at der ikke er taget højde for at pillerne også indeholder en base, magnesiumhydroxid, som reagerer med ASA'en og ændrer den til dens meget vandopløselige saltform.

Den følgende metode tager højde for dette, idet den bruger en stærkere syre, citronsyre, til at uddrive ASA fra dets salt, hvorved udfældning sikres.

Tilføjelse: Efter at have erfaret at folk næsten altid får diarre af de ikke-stoppende kodimagnyler, har jeg ændret beskrivelsen så den passer til udgaven med 70 mg magnesiumoxid istedet. Desuden har jeg ændret lidt i fremgangsmåden så den forløber mere smooth, og fjernet køleskabstrinnet, da det har vist sig ikke at være nødvendigt.

Man skal bruge:

  • Kodimagnyler, dem med 70 mg magnesiumoxid(ikke de ikke-stoppende).
  • Citronsyre.
  • 2 glas.
  • En ske eller andet at røre rundt med.
  • En vægt med 1 grams intervaller eller mindre.
  • Et måleglas, engangssprøjte, eller en anden måde at måle vand rimeligt præcist op med. Ovennævnte vægt kan også bruges, en mL vand vejer nøjagtigt et gram.
  • En måde at måle pH på, pH-sticks fra apoteket er udmærkede.
  • En morter(kan undværes, men jeg vil anbefale den)
  • En tragt og noget filterpapir - et kaffefilter er sandsynligvis udmærket til formålet.

Fremgangsmåde:
  • Knus først pillerne i morteren, eller knus/findel dem så godt som muligt på anden vis, hvis ikke du har en morter.
  • Mål ca. 3 mL vand op for hver pille du bruger, og opløs så 0,55 gram citronsyre for hver pille i vandet. Det vil sige at hvis du eksempelvis bruger 30 piller, så skal du bruger 30x0,55 = 16,5 gram citronsyre. Et halvt gram ekstra gør ingen skade. VIGTIGT! Hvis du på trods af faren for diarré alligevel bruger de ikkestoppende piller, skal du bruge 0,75 gram citronsyre pr. pille! I eksemplet med de 30 piller svarer det til 22,5 gram citronsyre.
  • Hæld opløsningen af citronsyre ned i morteren til de knuste piller, eller hæld evt. pillerne ned i glasset med løst citronsyre. Omrør grundigt i 5-10 minutter.
  • Mål pH på væsken, hvis ikke den er 3,5 eller derunder tilsættes mere citronsyre, men pH'en burde passe hvis mængden af tilsat citronsyre er korrekt. Hvis pH er under 2,5 bør man hæve den ved at tilsætte f.eks. tvekulsurt natron.
  • Derefter filtreres blandingen. Væsken indeholder nu næsten al kodeinen fra pillerne, men praktisk talt intet ASA, da dette er udfældet og dermed filtreret fra.

Et godt tip til at afkorte filtreringstiden er at hælde forsigtigt for at få så lidt som muligt af bundfaldet med i starten, og så først tømme bundfaldet over i filteret når det meste af den klare væske er løbet igennem, og lade det dryppe af i noget tid.

Husk, det er væsken der skal indtages, IKKE bundfaldet!

God fornøjelse, og husk at dosere korrekt!

http://www.erowid.org/pharms/codeine/codeine.shtml


Kommenter gerne metoden, kom med tilføjelser, videreudviklinger, rettelser, opklarende spørgsmål.

Håber det kan bruges! :)

_________________
http://dansk-russisk-forum.dk


Senest rettet af Ionium 06 maj 2009 00:49, rettet i alt 6 gange.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2006 01:51 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2005 20:20
Indlæg: 399
Geografisk sted: DK
Det ser godt ud!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2006 11:50 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 03 jul 2004 15:39
Indlæg: 744
Geografisk sted: in fantasyland
det ser super ud, men kan jeg godt bruge 1g citronsyre per pille? da jeg ikke kan måle ned til 75mg


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2006 11:56 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2005 20:20
Indlæg: 399
Geografisk sted: DK
sekstoi skrev:
det ser super ud, men kan jeg godt bruge 1g citronsyre per pille? da jeg ikke kan måle ned til 75mg

Du har vel et målebæger? Ellers mål og opdel - det er ikke så svært :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2006 12:43 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 20 maj 2002 01:01
Indlæg: 1410
Geografisk sted: Wiggie
for det første er 0.75g = 750mg
2. du behøver jo ikke lave et ekstrakt for hver pille - hvis du nå knuser 100 piller, putter den i vand, skal du tilsætte 75g - det kan de fleste vægte finde ud af.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2006 13:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 maj 2004 05:25
Indlæg: 90
sekstoi skrev:
det ser super ud, men kan jeg godt bruge 1g citronsyre per pille? da jeg ikke kan måle ned til 75mg


Hvad fabler du om? Jeg vil anbefale at du holder dig LANGT væk fra alt hvad der hedder kemi, selv når det er så simpelt som dette, når du stiller denne type spørgsmål. Der er simpelthen for stor risiko for at du kommer galt afsted.

TT har ret i det han siger. Regnestykket er antal piller gange 0,75, fx 25*0,75 = 18,75. Kan din vægt kun vise 1-grams intervaller, runder du af til nærmeste tal den kan vise, fx er det fint at bruge 19 gram til 25 piller.


xh0r63: Hvad skulle han bruge et målebæger til? Citronsyre er et fast stof ved normale temperaturer. Og hvis ikke han kan skaffe en vægt med 1 grams intervaller, så kan han sgu sikkert heller ikke skaffe citronsyre eller kodimagnyler...

_________________
http://dansk-russisk-forum.dk


Senest rettet af Ionium 07 feb 2006 14:53, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2006 13:51 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2005 20:20
Indlæg: 399
Geografisk sted: DK
Ionium, jeg så sådantset kun på spørgsmålet, ikke på konteksten; var en smule hurtig :) Og så mislæste jeg mg og ml :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2006 14:43 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 03 jul 2004 15:39
Indlæg: 744
Geografisk sted: in fantasyland
nårh ja d'oh hehe det havde jeg sku da ikke lige tænkt over det var lige en tanketorsk sorry, men ellers super lækkert arbejde håber der er flere der vil gøre noget i samme stil


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2006 16:24 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 dec 2005 05:45
Indlæg: 30
Geografisk sted: Skejby, Århus
Hvis du ikke har en vægt kan du være heldig at finde citronsyre i breve. Der står hvor mange gram der er i (måske 10-20 g), og så kan du bare regne baglæns med pillerne.
Det er lidt voldsomt hvis du har en bøtte med 200g i :P

Kan det ikke også passe at 1 tsk (5 ml) citronsyre vejer 5g?
Så kan man jo bare måle efter det.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2006 17:25 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Ionium > Hvad med at lave et reaktionsskema for kemi-nørderne, så folk kan se hvad der præcist sker? :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2006 18:08 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 maj 2004 05:25
Indlæg: 90
Dextrose skrev:
Ionium > Hvad med at lave et reaktionsskema for kemi-nørderne, så folk kan se hvad der præcist sker? :)


God ide. Jeg kigger lige på det senere på dagen, så tager jeg mig nok tid til at skrive et lille teoriafsnit med reaktionsligninger.

_________________
http://dansk-russisk-forum.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2006 20:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 feb 2006 00:45
Indlæg: 7
Efter at have været aktiv læser på dette board i noget tid, har jeg besluttet mig for at registrere mig.

Jeg har efterprøvet din metode, Ionium - og jeg er ikke tilfreds!

200 Kodimagnyler blev pulveriseret i en elektrisk kværn, 150 gr. citronsyre tilsat, og yderligere pulveriseret.

Et 1 lt. bægerglas blev fyldt med ~600 ml. halvkoldt vand fra hanen (lidt unøjagtigt, da jeg brugte inddelingen på bægerglasset, og derefter blev pulverblandingen tilsat.
Dette kunne lige akkurat være i bægerglasset, så det var godt at jeg ikke brugte de sidste 50.

(pH blev testet til en 2-3 stykker, så det var tilfredsstillende)

Efter 10-15 minutters mekanisk omrøring, blev glasset sat i køleskabet og fik lov til at stå i ca. 3 timer.

På bunden lå et kæmpe lag udfældet pulver, en svag gullig klar mellem fase, og øverst et dejligt lag skum, som jeg vil betegne som en emulsion, på trods af at dette ikke er noget syre/base-ekstrakt.

Jeg gik ud fra at det var uopløselige tablethjælpestoffer, så det blev fjernet med en ske (så meget som muligt), og blandingen blev forsigtigt filtreret ved brug af vakuum + sugekolbe.

Udbyttet var ca. 625 ml. klar, svagt gullig væske, med samme pH som tidligere.

Jeg indtog først 100 ml. (ca. basificeret til ~pH 5 med noget soda.), svarende til omkring 300 mg. af det oprindelige kodein-salt.
Da jeg er meget opiat-tolerant, indtog jeg yderligere 100 ml. efter en lille time, og igen sidste 100 ml. efter yderligere 1½ time. - folk uden samme tolerance, bør absolut ikke indtage ~900 mg. kodein!
(Jeg skal normalt have omkring 50 mg. morfin oralt på én gang, før jeg overhovedet kan mærke en lille smule, og cirka det dobbelte hvis jeg skal være noget nær euforisk af det)

Jeg blev godt lam, havde absolut ingen fysiske bivirkninger, andet end lidt opiat-kvalme, med tilhørende opkast. Så ASA er der helt sikkert ikke noget af, for jeg havde faktisk lidt hovedpine om morgenen! :lol:

MEN...

Jeg vågnede fra tid til anden om natten pga. tørke, og drak nok knap en liter vand.
Da det blev næste morgen, var jeg stadig lidt småpåvirket...
Da jeg skulle lave stort, men ikke kunne få noget ud, så jeg tog en mindre dosis GHB (da det plejer at virke afførende på mig), og til min rædsels kom alle kropsvæsker der burde komme ud af pikken, ud af mit stakkels anus!

Efter at have pisset en del ud af røven, kom jeg i tanker om at større mængder Mg[sup]+[/sup] virker laksativt (afførende), og det var først om aftenen at der overhovedet kom noget der mindede om noget fast ud igen.
Desuden kunne jeg hverken vådt eller tørt holde i maven, da det hele blev akut brækket op. Det har muligvis været pga. jeg stadig var lidt påvirket, men det var allerhøjst muligt for mig at drikke vand - og vand drak jeg, for jeg var meget tørstig den dag!

Jeg vil tro at opløsningen, udover kodeinen, også indeholder en del magnesium citrat, og da 1-1.5 g. Mg(OH)[sub]2[/sub] iflg. LMK virker afførende (søg på "Magnesia DAK"), men at biotilgængeligheden kun er 15-30% har jeg en fæl mistanke om at et organisk Mg-salt har endnu højere biotilgængelighed, og derfor har kickstartet min grovskider!
Kan ikke anbefales!

Lad os regne ud hvad der er sket i processen:

Det næsten tørre pulver blev lagt til side, og er nu et par døgn efter blevet vejet til 134,63 g.
Der har været et lille mekanisk spild, og noget af det er sikkert dekomponeret til salicylsyre og eddikesyre, at dømme på lugten.
Enten har der været et stort overskud af ASA i tabletterne, eller også er der fældet noget magnesium citrat ud.

Lad os prøve at afstemme hvad jeg egentligt har gjort:

Kodimagnyler:

ASA: 500 mg. * 200 = 100 g. eller 0,55506 mol.
MgO (iflg. LMK på hydroxid-form), altså Mg(OH)[sub]2[/sub]: 150 mg. * 200 = 30 g. eller 0,5144 mol.
Kodein: 9,6 mg. * 200 = 1920 mg. kodein phosphat-hemihydrat

Citronsyre: 150,00 g. = 0,78076 mol.

0,5144 mol Mg[sup]2+[/sup] + 0,78076 mol HOC(COO[sup]-[/sup])[sub]3[/sub] kan danne magnesium citrat i forholdet 3:2, så mit maximale udbytte ville have været 0,2572 mol = 116,02 g.

Da magnesium citrat ikke er særlig vandopløseligt, er det højst sandsynligt det der er fældet ud, udover ASA.
Lad os regne med 100% udfældning af ASA, det er så 34,63 g. udfældet magnesium citrat - men 81,39 g. i den resterende opløsning !!! :shock:

Hvis jeg har regnet helt rigtigt, så svarer dette præcist 30 g. Mg(OH)[sub]2[/sub], dvs. 60 afføringstabletter !!! :x
Da jeg indtog 300 ml. svarer dette til 14,4 g. - altså en 10-dobbelt laksativ dosis magnesium-salt, som muligvis er endnu mere effektivt pga. højere biotilgængelighed.

Til gengæld, så burde man kunne optimere metoden, ved først at pulverisere pillerne, hælde dem i koldt vand, fjerne skum og filtrere det meget lidt vandopløselige Mg(OH)[sub]2[/sub] fra, før man forsøger at fælde resten af ASA'en ud med citronsyre.
Dette vil forhåbentligt kræve lidt mindre citronsyre, som man måske til sidst kan neutralisere til et mere "mildt" salt, f.eks. Na-, K- eller Ca-saltet.

Jeg ved ikke hvor (u)sunde citrat-ioner og det overskydende citronsyre er, men nok ikke så meget, da de jo som bekendt er hyppigt forekommende i diverse citrusfrugter.

Ellers top notch arbejde med at gennemtænke udfældningen, og det ellers flot udarbejdede post! :)
Der er bare for fucking meget salt i opløsningen! :(

Men før metoden er optimeret, vil jeg ikke anbefale den til nogen - især ikke til dem, der ligesom jeg, er høj-tolerante og ikke kan lide at pisse ud af røven...

- Europium!

P.S. Jeg er ikke så kreativ til brugernavne, så lidt inspireret af dig, valgte jeg blot mit yndlingsgrundstof fra det periodiske system! :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 feb 2006 13:12 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Damn, det var da en dosis der ville noget, hva? Det lyder ikke helt optimalt med den afførende effekt... Umiddelbart skulle man tro at kodeinen ville modvirke det, men det lyder jo ikke til at være tilfældet.

Du tager btw fejl mht. at højere biotilgængelighed øger den afførende effekt, det forholder sig lige omvendt. Fra lmk.dk:

lægemiddelkataloget skrev:
Farmakokinetik
15-30% magnesium absorberes fra mave-tarmkanalen. Det uabsorberede magnesium virker osmotisk og dermed lakserende. Laksativ virkning indtræder 6-8 timer efter indtagelsen. Udskilles væsentligst gennem nyrerne.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 feb 2006 14:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 maj 2004 05:25
Indlæg: 90
Europium: Det var satme noget af en tur du fik dig der! Personligt fik jeg en fin oplevelse ud af 25 piller, da jeg testede metoden i forgårs, ingen afførende effekt, så jeg vil tro at det har været den store mængde du indtog der gjorde udfaldet. Under alle omstændigheder en god ting at høre om den slags erfaringer, vi kan nu konkludere at i så store mængder skal det nok gribes anderledes an, da mængden af magnesium bliver for stor ved så høj en dosis.

Mht. dit forslag om at filtrere magnesiumhydroxiden fra først, så har jeg mine tvivl om hvorvidt det vil virke. Problemet med ASA består jo i at det reagerer med magnesiumhydroxid og danner magnesiumacetylsalicylat, som er meget opløseligt i vand. Reaktionsligningen ser således ud:

Mg(OH)[sub]2[/sub] + 2C[sub]6[/sub]H[sub]4[/sub](AcO)COOH -> Mg(C[sub]6[/sub]H[sub]4[/sub](AcO)COO)[sub]2[/sub] + 2H[sub]2[/sub]O

Pointen med at gøre opløsningen sur fra starten er netop at undgå dannelsen af magnesiumsaltet af ASA, for at sikre størst mulig udfældning. Hvis du starter med blot at tilsætte vand til pillerne uden iblandet citronsyre, vil resultatet blive en opløsning af kodeinphosphat og magnesiumacetylsalicylat. Muligvis vil man kunne slippe af med en del af magnesiumhydroxiden hvis man filtrerer med det det samme efter tilsætning af vand, så en del af ASA og Mg(OH)[sub]2[/sub] ikke når at reagere, men så tror jeg også udbyttet af kodein vil blive reduceret. Det vil sandsynligvis også trække i den rigtige retning at reducere mængden af vand, men det vil igen forringe udbyttet, især hvis ikke man har udstyr til vakuumfiltrering. Måske det ville være tilstrækkeligt hvis man dropper at lade det trække i køleskab, men blot filtrerer efter et par minutters omrøring. En anden og muligvis bedre løsning kunne være at knuse pillemassen for sig selv, og opløse citronsyren i vandet, og derefter tilsætte citronsyreopløsningen og filtrere efter kort tids omrøring. Mg(OH)[sub]2[/sub] reagerer jo kun med citronsyren når begge er opløst, så hvis man er hurtigt nok kan man sikkert frasortere en god del af det ved hurtig filtrering. Det vil sandsynligvis påvirke kodeinudbyttet også, men hvis tabet ikke viser sig at være for stort, er det til at leve med, hvis det kan fjerne den afførende effekt.

Hvis ingen af de ovennævnte forslag er tilstrækkelige, kan det blive nødvendigt med et A/B-ekstrakt, men så er vi ovre i en lidt højere sværhedsgrad, og det er nok ikke alle der skal kaste sig ud i den slags uden videre.

_________________
http://dansk-russisk-forum.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2006 17:44 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 21 mar 2001 02:01
Indlæg: 666
Yøp, intet nyt at tilføje... Ville bare lige sikre mig at jeg forstod det rigtigt. Der skal tilsættes 0,7 gram citronsyre pr. pille til de knuste tabletter?
Nu findes der 2 slags kodymagnyler, med 150 mg magnesium pr pille (Ikke stoppende), og 75 mg magnesium pr. pille.

Er det i den forbindelse lige meget hvor meget citronsyre man bruger?

Citronsyre er vel heller ikke for sundt, jeg går ud fra at der bliver bundet til magnesium-acetylsyren, så det ikke bliver drukket med kodeinen?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2006 18:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 maj 2004 05:25
Indlæg: 90
1: Det er 0,75 gram for hver pille.

2: Du skal brug mindre citronsyre hvis der er mindre MgO. De 0,75 gram er for piller med 150 mg magnesiumoxid, hvis der kun er det halve vil jeg tro du skal bruge omkring 200 mg mindre pr pille. Din rettesnor bør være pH-målingen, 2,5 til 3,5 er målet. Måske pillerne med lavt indhold af magnesiumoxid er løsningen på dit problem, Europium?

3: Citronsyre er ikke specielt usundt. Det meste af det er i opløsningen man drikker, i form af magnesiumcitrat. Der er citronsyre i en masse forskellige fødevarer, som konserveringsmiddel, og det er der vist ikke nogen der har taget skade af.

_________________
http://dansk-russisk-forum.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2006 19:05 
Offline
Tidligere holdmedlem

Tilmeldt: 24 apr 2002 01:01
Indlæg: 949
jeg har eksperimenteret en del med kodein ekstrakt, og min erfaring er at det der udskiller sig fra ph.4 til ph. 2.5 er minimalt, derfor stoppede jeg ved ph 4.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2006 00:48 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 21 mar 2001 02:01
Indlæg: 666
Ehm, er det meningen at det skal smage af super-sur citron, istedet for den almindelige hæslige kodein smag?

Spørger lige...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2006 00:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 maj 2004 05:25
Indlæg: 90
Eleusis skrev:
Ehm, er det meningen at det skal smage af super-sur citron, istedet for den almindelige hæslige kodein smag?

Spørger lige...


Det er ikke decideret meningen, men det er sådan det kommer til at smage med så meget citronsyre i.

_________________
http://dansk-russisk-forum.dk


Top
 Profil  
 
 Titel: Yield...
Indlæg: 22 feb 2006 01:16 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 21 mar 2001 02:01
Indlæg: 666
Hvad vil folk skyde yielden til at være ved koldtvands-metoden?

240 mg plejer at gøre mig rigtigt godt lam, men ved koldtvands filtrering er som regel nødt til at drikke halvdelen af en 100 pilles opløsning for at opnå en lidt svagere (Men hurtigere) effekt.

I teorien ville jeg have indtaget 400-500 mg, men hvad vil i andre skyde yieldet til at være?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 430 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team