Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 14:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers
Hey en del af dem jeg snakker med, siger at ecstasy er farligere end amfetamin, med hensyn til forgiftning osv. men der er også mange der siger at amfetamin er farligere, så ville bare lige høre om nogen af jer ved noget om det!?!

Tak

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
På hvilken måde farligere? Farmakologisk? Socialt?
Selv hvis man kunne sige overordnet hvad der var mest farligt, hvad vil du så bruge det til? Hvis vi antager amf er "mindst farligt", vil du så vælge at tage amf over mdma, og omvendt? Det er jo to forskellige stoffer, og giver to forskellige slags rus.

edit: nej hvor er jeg lam, jeg overså "mht. forgiftning"
edit2: men forgiftningsrisiko kommer jo blot an på dose, så er vi lige vidt.

Titel: ..
Medlem
Brugeravatar

Hvis vi nu jeg tager et G af den dårlige(amfetamin)
også nest dag tager jeg en E pille på ca 150 mdma

hvad er så farligst Mht forgiftning
Har en ven der er nervøs med ecstasy men han har prvøet amfetamin

Titel: Re: ..
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
shakaWkaW skrev:
Hvis vi nu jeg tager et G af den dårlige(amfetamin)
også nest dag tager jeg en E pille på ca 150 mdma

hvad er så farligst Mht forgiftning
Har en ven der er nervøs med ecstasy men han har prvøet amfetamin

Er ret sikker på du ikke finder en E-pille på 150 mg mdma.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
Citat:
Er ret sikker på du ikke finder en E-pille på 150 mg mdma.

Man skal aldrig sige aldrig, og for et par år siden da der var "dræber mitchubitchi(?))" i omløb, mener jeg at de var så farlige grundet en meget høj dosis MDMA..

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Mig bekendt var det MDA eller PMA, de overvejende bestod af.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
De grønne folkevogne lå et godt stykke over 150 mg, derfor var der også en del personer der fik MDMA-forgiftning fordi de startede ud med med at tage et par stykker af dem på en gang.

Stol aldrig på jeres ecstasy-tabletter men skaf jer noget rent MDMA istedet, så ved i hvad i indtager.

Mvh Jonas!

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
hulkamaniac skrev:
Citat:
Stol aldrig på jeres ecstasy-tabletter men skaf jer noget rent MDMA istedet, så ved i hvad i indtager.

Hørt og gentaget:

Hmmm.... Hvordan kan man være sikker på at man har fået fat på ren MDMA blot fordi man har det som pulver - med mindre man har adgang til avancerede analysemetoder? Man kan jo med god ret påstå at enhver idiot kan finde ud af at cutte forskellige ubehageligheder i MDMA solgt i løs vægt, mens det kræver en nogenlunde professionel produktion at presse tabletter.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Prometheus skrev:
hulkamaniac skrev:
Citat:

Hørt og gentaget:

Hmmm.... Hvordan kan man være sikker på at man har fået fat på ren MDMA blot fordi man har det som pulver - med mindre man har adgang til avancerede analysemetoder? Man kan jo med god ret påstå at enhver idiot kan finde ud af at cutte forskellige ubehageligheder i MDMA solgt i løs vægt, mens det kræver en nogenlunde professionel produktion at presse tabletter.

Sådan kan man selvfølgelig også argumentere, og med ganske god ret.
Jeg vil nu stadig mene at man er mere sikker på at få rene varer hvis man køber MDMA i pulverform istedet for på tabletter.
Det der blivers solgt som "ren" MDMA bliver typisk solgt til et mere kræsent publikum som har lidt mere viden om markedet og gerne vil betale/arbejde lidt mere for det - de er typisk også mere kritiske i forhold til hvem de køber dem fra istedet for dem der vælger at købe piller i byen eller fra tilfældige folk rundt omkring.
Naturligvis er der også mange der har EZ-testkits og tester deres piller inden de vælger om de vil indtage dem eller ej, thumbs up.

Mvh Jonas!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
desuden vil jeg indskyde at vis du indtager 1 gram amfetamin sulfat så gør du ret meget skade hehehe vis du derimod indtager 1 g af noget pulver der fyldt med alskens fyldstoffer så er er skaden nok mindre alt efter hvad det er cuttet med self.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Istedet for at diskutere om mg i E tabeletter, kunne i så ikke besvare mit emne?

Tak

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det kan man jo ikke umiddelbart svare på. Hvad vil du anyway bruge svaret til? :?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Der er ingen måde at besvare dit spørgsmål på.

Der kan være forskellige langvarige effekter som følge af misbrug.
Hvis vi snakker om én gang af hver, så vil jeg vove at påstå at risikoen er lige høj/lav.

Men som de andre er inde på, er der tusinder faktorer at tage højde for.
Det er ikke altid nemt at skaffe hverken amfetamin eller kex/MDMA af tilfredsstillende kvalitet, hvilket derfor vil øge risikoen.
Så er der harm reduction delen - MDMA-HR er lidt mere gennemarbejdet på det punkt.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
men kunne det ikke rent teoretisk være "sundest" at tage Amfetamin den første dag og MDMA den anden dag? Mener at have læst noget med at dine serotinin receptore begynder at "æde" dopamin når de er tomme, og dette er ikke sundt, og øger amfetamin ikke dopamin koncentrationen??

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Teoretisk så vil jeg mene nej, eftersom amfetamin har en betydelig længere effekt end MDMA...

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg ved godt, at jeg kommer til at fremstå som bedrevidende nu, men Shakawa, du er kun 15 år gammel - hvad med at vente et par år med at indtage amf og MDMA?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ja jeg er 15 år, og det er lidt forsent at sige jeg skal vente for det er min kammarat, der vil vide det, for han er nervøs med ecstasy.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
shakaWkaW skrev:
ja jeg er 15 år, og det er lidt forsent at sige jeg skal vente for det er min kammarat, der vil vide det, for han er nervøs med ecstasy.

Så sig til din kammerat at han skal vente med at tage E eller amfetamin... Som 15-årig er hverken hjerne, sind eller krop fuldt udviklet og div. stoffer skader endnu mere på en ung krop. Selvf. kan det være spændende at prøve stoffer, og mange de fleste eksperimenterer med stoffer i den alder. Men hvis i skal noget, så hold jer til hash og alkohol selvom alkohol også er ret skadeligt. Mit råd er: Ryg hash og lad alt andet være i nogle år :)

I har masser af tid til at få afprøvet de ting der skal afprøves, og jo senere jo bedre vil jeg sige. Jeg startede rimelig sent med stoffer, men startede ret tidligt med alkohol...

For at svare på dit spørgsmål så kan du ikke sammenligne E og amf på den måde. Amf belaster kredsløbet/hjertet i betydelig grad, forhøjet blodtryk, hjertebanken, arytmi (unormal hjerterytme) og andet...

Kroppen bliver udkørt pga for lidt søvn og manglene appetit får også mange til at spise mindre. Så kroppen bliver udpint og belastet af amf

E frigiver nogle stoffer i hjernen, og man er ikke helt sikker på hvad følgerne af MDMA forbrug er på kort eller lang sigt. Kommer også meget an på hvor meget og hvor tit man tager MDMA. Der er nogle teorier og undersøgelser der viser at MDMA er skadeligt på serotinreceptorerne i hjernen, som er et signalstof der styrer om vi er glade eller kede af det meget simpelt beskrevet. MDMA sætter også kropstermostaten udaf funktion, så den sikkerhedsgrænse der er i kroppen normalt der skal sørge for at du ikke bliver overophedet den forsvinder. Mange ecstasybrugere danser i timevis uden særlig meget væske, temperaturen stiger, og de får hedeslag. Sammen med belastningen er det livstruende, og det er grunden til de fleste dødsfald for personer der har taget E

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ok tak for det :D

Titel: ...
Junior medlem

Man skal ikke tro - man skal vide... og gerne underbygge det med saglige referencer her på psychedelia.dk

Mvh
Deres fascistoide moderator - Dex

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]