shakaWkaW skrev:
ja jeg er 15 år, og det er lidt forsent at sige jeg skal vente for det er min kammarat, der vil vide det, for han er nervøs med ecstasy.
Så sig til din kammerat at han skal vente med at tage E eller amfetamin... Som 15-årig er hverken hjerne, sind eller krop fuldt udviklet og div. stoffer skader endnu mere på en ung krop. Selvf. kan det være spændende at prøve stoffer, og mange de fleste eksperimenterer med stoffer i den alder. Men hvis i skal noget, så hold jer til hash og alkohol selvom alkohol også er ret skadeligt. Mit råd er: Ryg hash og lad alt andet være i nogle år

I har masser af tid til at få afprøvet de ting der skal afprøves, og jo senere jo bedre vil jeg sige. Jeg startede rimelig sent med stoffer, men startede ret tidligt med alkohol...
For at svare på dit spørgsmål så kan du ikke sammenligne E og amf på den måde. Amf belaster kredsløbet/hjertet i betydelig grad, forhøjet blodtryk, hjertebanken, arytmi (unormal hjerterytme) og andet...
Kroppen bliver udkørt pga for lidt søvn og manglene appetit får også mange til at spise mindre. Så kroppen bliver udpint og belastet af amf
E frigiver nogle stoffer i hjernen, og man er ikke helt sikker på hvad følgerne af MDMA forbrug er på kort eller lang sigt. Kommer også meget an på hvor meget og hvor tit man tager MDMA. Der er nogle teorier og undersøgelser der viser at MDMA er skadeligt på serotinreceptorerne i hjernen, som er et signalstof der styrer om vi er glade eller kede af det meget simpelt beskrevet. MDMA sætter også kropstermostaten udaf funktion, så den sikkerhedsgrænse der er i kroppen normalt der skal sørge for at du ikke bliver overophedet den forsvinder. Mange ecstasybrugere danser i timevis uden særlig meget væske, temperaturen stiger, og de får hedeslag. Sammen med belastningen er det livstruende, og det er grunden til de fleste dødsfald for personer der har taget E