Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
In our memories
Brugeravatar

Pushit skrev:
Uden recept kan Ipren vistnok kun købes i ret små pakker.

Hverken Ipren eller Panodil er vel specielt sundt for lever eller nyrer over længere perioder. Men eftersom, det ikke er de samme aktive stoffer der er i Ipren og Panodil, er både virkning og bivirkninger også forskellige.
Nu er jeg ikke farmaceut, men hvis man har stærke smerter tror jeg klart, det er bedre at supplere mellem de to end at overskride den anbefalede dosis på det ene af dem. Under alle omstændigheder tror jeg også at Kodein i er ret belastende, hvis du tager det over længere perioder, i hvert fald hvis det er meget stærkere end Kodimagnyler.
Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl.

Min pointe var bare, at det havde været bedre med f.eks. kodein eller morfin.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
frenzo skrev:
Det rigtige svar er: Hvad kan du gøre ved det?, så uskyldigt som muligt

Eleusis skrev:
Ja, eller "Jeg vil have at du gør noget ved det!" (Lettere forurettet).

Ja, eller..... "Giv mig nu bare noget narko dit svin!!!" (mens man laver stire-øjnene: :shock: )

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Drupe skrev:
frenzo skrev:
Det rigtige svar er: Hvad kan du gøre ved det?, så uskyldigt som muligt

Eleusis skrev:
Ja, eller "Jeg vil have at du gør noget ved det!" (Lettere forurettet).

Ja, eller..... "Giv mig nu bare noget narko dit svin!!!" (mens man laver stire-øjnene: :shock: )

Jeg tror Drupes forslag ville slå bedst igennem 8)

Stik mig et skud morfin og så skal jeg nok holde kæft Hr. Læge!

Titel:
Flueknepper kongen

Stonez skrev:
Pushit skrev:

Hverken Ipren eller Panodil er vel specielt sundt for lever eller nyrer over længere perioder. Men eftersom, det ikke er de samme aktive stoffer der er i Ipren og Panodil, er både virkning og bivirkninger også forskellige.
Nu er jeg ikke farmaceut, men hvis man har stærke smerter tror jeg klart, det er bedre at supplere mellem de to end at overskride den anbefalede dosis på det ene af dem. Under alle omstændigheder tror jeg også at Kodein i er ret belastende, hvis du tager det over længere perioder, i hvert fald hvis det er meget stærkere end Kodimagnyler.

Min pointe var bare, at det havde været bedre med f.eks. kodein eller morfin.

Njah, ikke fra et statsligt synspunkt da der er en fair risiko for den gennemsnitlige dansker vil blive mere eller mindre afhængig hvis behandlingen er over en længere periode. Dette er selvf. et større problem med morfin, da kodein ikke omdannes ret godt til morfin i kroppen, og denne omdannelse tager tid...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Efter min mening begynder den at blive rigtig farlig hvis man starter på at jagte recepter.
Hvis ikke man kan få de/det stof man gerne vil lamme sig med,rimelig nemt (og selfølgelig ikke for tit) ,kommer man ind i kategorien: han har "stofopsøgende adfærd".
Den kan Psykologer og de andre godtfolk ikke lide.Ha!
Så begynder de at rulle med øjnene,og tale om dårlige prognoser osv.ROFL!

Det godt nok sjoveste jeg har prøvet i mine slemme dage,var da jeg var på Opiat aftrapnning på Fyns land,og prøvede at snyde en af lægerne derovre.
Han VIDSTE jeg var på nedtrapning,alligevel skrev han 10 ml Opiums dråber op for tynd mave!?.Lige til at fixe.DOH!

:D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
jeg har fået en god del recepter på tramadol eller tadol'er af min læge på grund af min migrene, meeen det er nu ikke fordi han lavede nogle tests for at se om jeg virkelig havde det.
Jeg sagde bare at når jeg virkelig fik hovedpine kunne ingen af de normale håndkøbs painkillers hjælpe på det, også fik jeg en recept.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Nu er Tramadol jo heller ikke specielt yndet blandt opioidmisbrugere, og der er ret trælse bivirkninger hvis man virkelig vil lamme sig på det. LMK siger også der ikke er noget afhængighedspotentiale svjh.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens, Danmark
Pushit skrev:
Stonez skrev:
Da jeg havde 3-4 brud i min højre hånd og var stærkt plaget af smerter, var min læge så flink at give mig et par recepter på Ipren. Jojo, fed nok, jeg kunne derefter vade ned på apoteket og hente håndkøbsmedicin på recept :s
Det synes jeg i øvrigt var ret dumt, jeg skulle max dosis Ipren + supplere op med panodiler, ikke skide smart mht. til lever/nyrer når man skal tage det over en længere periode. Jeg har på fornemmelsen at lidt kodein kunne have taget smerterne uden at belaste min krop i samme grad.

Det kan også bemærkes, at en del af de almindelige "hovedpine-piller" findes i stærkere - receptpligtige - udgaver, f.eks. Panodil Comp.

Det kunne være en sådan afart af Ipren han har prakket dig på, men da den stadig er totalt uden LP-faktor (Lamme Potentiale) vil jeg stadig betragte det, som en personlig fornærmelse af dig :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Det mørke jylland...
Når ens onkel er læge, kan man få udkskrevet lidt af hvert ;)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Tommyknockers skrev:
Det kunne være en sådan afart af Ipren han har prakket dig på

Helt enig. Den eneste forskel på de Ibumetin jeg fik og Ipren (håndkøb), er at Ibumetin indeholder dobbelt så meget stof som Ipren. Jeg kunne have fået samme effekt af at æde dobbelt dosis af håndkøbsversionen... Og... flere uger med tynd mave, jaeh, det er ikke vildt sjovt ;)
Mener iøvrigt også at læger får x antal kroner for hver gang de udskriver en recept, det har muligvist været hans motivation.

Titel:
Junior medlem

Da jeg havde (og igen har) smerter på min ene æggestok, udskrev min læge prompte kodein og tramadol til mig.

Dog i 30 stks pakninger (Nærig-frans!), men jeg fik da en ny recept af flere gange.

Måske jeg skulle plage ham igen.... 8)

Titel:
Insane psychedelia user!

Dingy skrev:
Da jeg havde (og igen har) smerter på min ene æggestok, udskrev min læge prompte kodein og tramadol til mig.

Den må jeg prøve næste gang jeg er ved lægen :P

Titel:
Junior medlem

Dr. Phibes skrev:
Dingy skrev:

Den må jeg prøve næste gang jeg er ved lægen :P

Det kan godt være du bliver sendt på hospitalet, hvis du påstår du har en æggestok :P Og sikkert, nok et psykiatrisk hospital. :lol:

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: ret langt ude
Jeg har hørt at hvis man har en volsom diare, og kun ondt i venstre side af "maven" kan men være heldig at få nogle opiums stikpiller.
Eller hvis man har en meget generende tør hoste, er der mulighed for en slat Pectyl eller lig.

Titel:
Flueknepper kongen

Nihilius skrev:
Jeg har hørt at hvis man har en volsom diare, og kun ondt i venstre side af "maven" kan men være heldig at få nogle opiums stikpiller.
Eller hvis man har en meget generende tør hoste, er der mulighed for en slat Pectyl eller lig.

Min læge smider mig altid ud med en henvisning til Noscapin og Dexofan. Wuuuuuh, så er man så vidt :wink:

Medlem

Geografisk sted: Kolding, Danmark
:twisted:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]