Stonez skrev:
Da jeg havde 3-4 brud i min højre hånd og var stærkt plaget af smerter, var min læge så flink at give mig et par recepter på Ipren. Jojo, fed nok, jeg kunne derefter vade ned på apoteket og hente håndkøbsmedicin på recept :s
Det synes jeg i øvrigt var ret dumt, jeg skulle max dosis Ipren + supplere op med panodiler, ikke skide smart mht. til lever/nyrer når man skal tage det over en længere periode. Jeg har på fornemmelsen at lidt kodein kunne have taget smerterne uden at belaste min krop i samme grad.
Uden recept kan Ipren vistnok kun købes i ret små pakker.
Hverken Ipren eller Panodil er vel specielt sundt for lever eller nyrer over længere perioder. Men eftersom, det ikke er de samme aktive stoffer der er i Ipren og Panodil, er både virkning og bivirkninger også forskellige.
Nu er jeg ikke farmaceut, men hvis man har stærke smerter tror jeg klart, det er bedre at supplere mellem de to end at overskride den anbefalede dosis på det ene af dem. Under alle omstændigheder tror jeg også at Kodein i er ret belastende, hvis du tager det over længere perioder, i hvert fald hvis det er meget stærkere end Kodimagnyler.
Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl.
Det kan også bemærkes, at en del af de almindelige "hovedpine-piller" findes i stærkere - receptpligtige - udgaver, f.eks. Panodil Comp.
Det kunne være en sådan afart af Ipren han har prakket dig på, men da den stadig er totalt uden LP-faktor (Lamme Potentiale) vil jeg stadig betragte det, som en personlig fornærmelse af dig