Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 08:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 84 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor er jeg?
FuCk Arse hvor jeg glæder mig :D

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
Det lyder da efetrhånden til at blive et af de bedste programmer jeg har oplevet...

Rusgilde06 wush

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Count me in!
"Tool" og "Dark side of the Moon"...... Fuck yir!!!

/IC

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Hell yeah!

Der er sgu intet at rafle om med Tool og Waters... Hvis rygterne om QOTSA viser sig at holde stik, behøver jeg sgu stort set ikke se andet...

Forresten - er man til metal/rock, kan Opeth også anbefales...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Så blev Sigur Rós, The Streets, Under Byen, KILLL, Lady Sovereign og WhoMadeWho føjet til listen!

De tre første navne vil helt sikkert få min opmærksomhed! De andre kender jeg ikke, men jeg vil sætte mig godt ind i de bands, jeg synes lyder interessante. Sådan synes jeg, man ofte opdager nogle ret gode navne og får nogle gode musikoplevelser.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
R. Girk skrev:
Hvis QOTSA kommer, så er jeg satanedeme en glad mand!

Jeg så dem i '04 ('03?), og det var satme fedt!

Jeg tror, at det var i år 03, jeg var nemlig selv med. Så også Queens of The Stoneage, men det var lidt surt med regnen, og så det at de holdt koncerten om eftermiddagen. Tog faktisk hjem bagefter, kunne ikke overskue at blive dér.

Mvh. Psyko

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Psyko skrev:
Jeg tror, at det var i år 03, jeg var nemlig selv med. Så også Queens of The Stoneage, men det var lidt surt med regnen, og så det at de holdt koncerten om eftermiddagen. Tog faktisk hjem bagefter, kunne ikke overskue at blive dér.

Mvh. Psyko

Det' rigtigt. Det kan jeg godt huske, nu hvor du nævner det. Der var faktisk vildt røved' vejr, da de spillede. Og så sidste dag! Æv bæv.
Min bedste ven, var også fandens syg dén dag, så det kunne faktisk ikke blive ringere...

Nå. Man husker det' man vil huske. Hil selektiv hukommelse!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fandens Ferieparadis...
ManFromAnotherPlace skrev:
jeg vil sætte mig godt ind i de bands, jeg synes lyder interessante. Sådan synes jeg, man ofte opdager nogle ret gode navne og får nogle gode musikoplevelser.

Helt bestemt! Der er ikke noget bedre end at blive præsenteret for nyt musik til en fed koncert med en masse glade mennesker.

I 2004 blev jeg opfordret til at høre noget mærkeligt tysk elektronisk af en jeg fulgtes med i toget. Det var dog ikke et hit... Syntes det var lidt usammenhængende. Mener de hed Lali Puna... Men jeg havde også en skod festival i det hele taget, så mon ikke det har haft lidt indflydelse på min modtagelighed for nye indtryk.

Nå, men jeg skal i hvert fald også se/høre Under Byen. Det kommer jo som en selvfølge :) (husk at købe deres nye plade 6. marts!). Sigur Rós kender jeg ikke så godt, men det jeg har hørt har i hvert fald været mærkeligt, så der tropper jeg nok også op :)

Titel:
Medlem

Så er The Streets også kommet på programmet :twisted:

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg regner med at komme... "Dark Side of the Moon" (verdens bedste album) er grund nok.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Zarathustra skrev:
Jeg regner med at komme... "Dark Side of the Moon" (verdens bedste album) er grund nok.

Ja, ja, vent nu bare til Britneys næste album kommer...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Så er der nye navne!

Morrissey og Deftones klar til Roskilde ‘06

De er repræsentanter for hver deres årti og genre, men Morrissey og Deftones har formået at vedblive aktuelle og stilskabende uden at miste grebet om deres meget dedikerede fanskarer.

Derudover er der godt nyt til de danselystne, når Birdy Nam Nam (F) og Steve Angello & Sebastian Ingrosso (S) leverer grooves og beats, mens Free Hole Negro (CUB) og Marcelo D2 (BRA) spreder tropisk club-stemning fra det globale dansegulv.

Morrissey – som aldrig har lagt skjul på, at hans koncert på Roskilde i 2004 hører til blandt karrierens højdepunkter – er en af den alternative rockscenes mest kontroversielle og respekterede figurer. I april udgiver han sit ottende soloalbum, Ringleader of the Tormentors, så det bliver med dugfriske sange i bagagen, at han er klar til at fortrylle sit publikum.

Deftones har over fire plader indfanget metallens vildskab og tilført en atmosfærisk weltschmerz. Senere på året udsendes deres femte plade, som i følge dem selv er præget af en uhyre aggressivitet. Deftones formår at overføre alle følelsesudladninger til en scene, så når de spiller, går det direkte gennem marv og ben.

Birdy Nam Nam er tidligere vindere af verdensmesterskaberne i dj’ing, og på deres pladespillere klipper og flænser de obskure jazzplader og omdanner loops og beats til helt nye kompositioner. Steve Angello & Sebastian Ingrosso indtager klubber og fylder dansegulve verden over og bidrager til en frisk definition af bas-vægtig og synth-drevet elektronisk musik.

Free Hole Negro kalder selv deres musik free hop, når de blander cubanske rytmer med bl.a. hiphop, mens Marcelo D2 er på vej mod at blive en af Brasiliens helt store stjerner med en unik hybrid af hiphop, latin-funk og samba.

Ikke det bedste efter min smag, men jeg er sq fuldt tilfreds med Roger Waters! 8)

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Der er fandme nogle gyldne navne indtil videre. Og til de interesserede har Waters offentliggjort sit backing band og der er ingen overraskelser:

Graham Broad - drums
Andy Fairweather-Low - guitar
Snowy White - guitar
Jon Carin - Keyboards
Harry Waters - keyboards
Katie Kissoon - vocals
PP Arnold - vocals
Carol Kenyon - vocals
Ian Ritchie - sax

8)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Deftones!!!!! YES!!!

Titel:
Medlem

Deftones og Tool på en og samme uge. Bliver hårdt for mit stakkels hoved at kapere for så mange fantastiske oplevelser..

Titel:
Medlem

Så kom Guns N' Roses også på programmet..

Råck :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

hulkamaniac skrev:
Så kom Guns N' Roses også på programmet..

Råck :P

Ja, hvis spasseren tropper op i hair-extensions og overdimensioneret tøj, så skal i nok ikke regne med min tilstedeværelse.

Men hvis man kigger helt overordnet på listen, så er det snart noget af det vildeste jeg har set.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Guns er ikke Guns uden Slash!

Titel:
Medlem

Vil også sige det ligner et fantastisk program indtil videre. Næsten for godt, jeg er snart ved at være bange for at nogle af mine must-see bands kommer til at ligge oveni hinanden, der er bare ikke noget værre :evil:.
Sigur Rós har jeg længe ventet på at få en chance for at komme ind og se live, dem kommer jeg helt sikkert til at se! Under Byen leverede efter min mening en af de bedste koncerter på Roskilde '04, og de skal klart genses med deres spritnye lyd (der kommer på gaden om to dage, de er blevet lidt forsinkede pga. problemer med pladetrykken). Deftones, Volbeat og Tool skal ses, hvis ikke der ligger andet vigtigere oveni, tror det bliver nogle vilde koncertoplevelser!
VETO kan jeg forresten også varmt anbefale, jeg har set dem live et par gange nu (Den Grå Hal og Gimle), og må sige at det var nogle gode oplevelser. Forsangeren er suveræn, og jeg kan rigtig godt lide deres stil.

Alt i alt en rigtig fin festival allerede, jeg skal klart igang med at høre nogle af de bands jeg ikke kender igennem. Har været lidt igang med Coldcut og KILLL, som begge lyder spændende.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fandens Ferieparadis...
Ih, og Bob! Ham har jeg aldrig set :) Hvor hyggeligt!

Og så må jeg hellere ned i Accord efter 'Samme stof som stof' :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 84 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]