@ Piercer: Hvad er det for en uddannelse du er på???
Jeg er selv ved at færdiggøre min gymnasielle uddannelse (3.g), og jeg ryger hver dag...
Jeg vil godt lige fortælle lidt om min situation, for for ca. 6 måneder siden skete der noget som ikke helt er i overensstemmelse med min generelle opfattelse af hash i forbindelse med uddannelse...
Jeg har aldrig været speciel aktiv på mit gymnasie... Forstået på den måde at jeg altid har ligget lige lidt under middel... har altid haft en del fravær, men aldrig så meget så det har været kritisk...
Indtil slutningen af 2.g røg jeg sådan ca. 1-2 gange om ugen, men i forbindelse med sommerferien tog mit forbrug til, og jeg begyndte at ryge stortset hver dag, og har jeg gjort lige siden...
Sjovt nok begyndte min deltagelse i skolen at stige, og mit fravær at falde, og jeg kunne KLART mærke at det var et resultat af min intensiverede hash-rygning...
Som folk der går, eller har gået, på gym. nok ved, så er 3.g undervisningen i høj grad baseret på analyse og
"kom-ind-bag-teksten"-arbejde... I lyset af det, så kan jeg klart konkludere at jeg har fået et højere abstraktions-niveau efter intensiveringen, men jeg synes ikke dette er den mest bemærkelsesværdige effekt:
Efter 1½ måned af 3.g, var budskabet fra mine lærre ganske enkelt: TAG DIG SAMMEN!!!!
Jeg har aldrig været typen der bare lige TAGER MIG SAMMEN... næææ det kan til tider være en lansommelig proces

, men i forbindelse med mit stigende forbrug fik jeg lige pludselig den mest ubeskrivelige motivation og glæde ved at møde veforberedt op til timerne, eller at skrive et fantastisk essay... Jeg ser det nærmest som en udfordring at komme op og levere en præstation overfor lærren, og det har så også resulteret i at jeg har siddet på mit værelse flere natte og røget pinde, og lavet arbejde flere uger frem i tiden...
Summa-sumarum er at JA, hvordan hveden påvirker dig i en skolemæssig sammenhæng er individuel, og på mig har den virket som motivationskilde... En stærk motivationskilde.... Den eneste påvirkning som jeg virkelig vil kategorisere som NEGATIV er at min korttidshukommelse kan svigte rimelig kraftigt, og jeg frygter dog også lidt for eksaminen... dog tror jeg at jeg er så meget hjemme i materialet at jeg nok skal klare den...
Vil slet ikke opfordre folk til at ryge i forbindelse med en uddannelse for I Guder hvor har jeg også set mange bukke under for røgen, og spilde deres gode hoveder.....
Mvh. Tue
BTW, så kan jeg nok ikke klemme mig op på de prangende gennemsnit som pheux og piercer (sku et flot gennemsnit, kan i fandme være stolte over) men er sku stadig stolt over at have hævet mit gennemsnit fra ca. 6,3 til lige omkring 8+, og som folk der har ligget og rodet med de lave karakterer godt er klar over er et svært spring, og taget i betragtning af at denne forbedring er sket på ca. 4 måneder samtidig med at mit forbrug steg kraftigt, så er jeg sku stolt
Weed har simpelthen givet mig en større lyst til lave mit skolearbejde, men som sagt: IKKE EN OPFORDRING, for det er individuelt!!!