Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 jul 2025 10:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Nu har jeg siddet og samlet information om røde fluesvampe.
Og jeg overvejer lidt at når det engang bliver fluesvampe sæson (August - Oktober) at gå ud i en nærtliggende granskov og plukke nogen for at tørre og spise dem..
Så vil jeg bare høre om det ville være dumt/uansvarligt at gøre, i en lille dose.
Og høre jer om jeres erfaringer med at bruge fluesvampe som rusmiddel?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
:moved:

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Prøv at lave en søgning på erowid.com, den hedder "fly agaric" eller "amanita muscaria"...
Normalt ville det første råd nok være at søge her på siden, men søgemaskinen er vist ude af drift pt...

Titel:
Medlem

Ville ikke sige det var nogen dum ide.. Jeg har selv guffet dem et par gange, og det har været udemærket.. Giver en dejlig følelse i kroppen, efter min mening..
Bare pas på med for store doser, da du godt kan blive rimelig skidt af det...

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
Jeg bor i en skov og samler selv ind hvert år. Jeg har også den rare kropsvarme fornemmelse, som kan kappe over til et baskere trip ved stor indtagelse.

- Normalt rådes der til at koge dem så nogle stoffer lige kan omdannes og nedbrydes inden indtagelse. Jeg selv smider dem i ovnen på 170 grader og passer godt på de ikke brander på.

Ellers findes der mange informationer på nettet omkring brug og tilberedning.
Fluesvampens brugs historie er faktisk meget interessent da den er brugt nord over og ikke sydpå som de fleste natur gifte.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Troll skrev:
Jeg bor i en skov og samler selv ind hvert år. Jeg har også den rare kropsvarme fornemmelse, som kan kappe over til et baskere trip ved stor indtagelse.

- Normalt rådes der til at koge dem så nogle stoffer lige kan omdannes og nedbrydes inden indtagelse. Jeg selv smider dem i ovnen på 170 grader og passer godt på de ikke brander på.

Ellers findes der mange informationer på nettet omkring brug og tilberedning.
Fluesvampens brugs historie er faktisk meget interessent da den er brugt nord over og ikke sydpå som de fleste natur gifte.

De kan også ryges for en mildere effekt :) evt. sammen med andre urter

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
Hvad er doseringen så for rygning? og hvilke urter er gode :P

Titel:
In our memories
Brugeravatar

sekstoi skrev:
Hvad er doseringen så for rygning? og hvilke urter er gode :P

en 5-10 gram er udmærket at starte med...

Andre ureter man kan blande med er Lobelia, Lotus, Kanna, natskygge, dream herb, kratom, poppy, lions tail, chakruna, rue(ekstrakt), caapi og flere andre gerne i ét stort mix, hver urt bidrager med sin særlige effekt

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Jeg troede at fluesvampen var dødelig... Nu har jeg ingen erfaring med svampe overhovdet men ;

Engang i skolen så vi en film om bjørne (vil skyde på at det var i biologi, hehe :)) - Og den lille bjørne unge skulle så klare sig på egen hånd efter et stykke tid sammen med moren.. og så så man at den lille bjørne unge spiste fluesvampe og den var helt rundt på guvlet bagefter ;b
Det så røv grinern ud, men jeg har stadig det indtryk at fluesvampen er giftig og bjørne ungen kun overlevede fordi at bjørnen bedre kan modstå den dødelige effekt af svampen.
Det skal lige siges at den var helt færdig og bare lå og stenede på dens trip :lol:
Jeg vil gerne lige have slået fast om det er dødeligt i store mængder (ja altså jeg ved godt at du nok dør hvis du æder 10000 hehe :)) - Jeg mener 100 % at jeg er vokset op med ordene "fluesvamp er giftigt!"
(undskyld hvis posten er lidt forvirrende, jeg har tømmermænd ;))

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Du tænker nok på grøn fluesvamp.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nej mener bestemt at det er rød fluesvamp..

Tror også jeg har set sådan en lille plakat på skolen med nogle svampe om man kan spise dem osv. og der var en rød ring med en streg igennem og et lille dødninge hovede der hvor der stod "Rød fluesvamp" (eller der stod ikk rød fluesvamp men jeg tror ikk at grøn fluesvamp er rød med hvide pletter :P)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
Fra skovognaturstyrelsens hjemmeside:

Citat:
Rød fluesvamp er giftig men ikke meget giftig, man skal spise over et kg for at komme op på en dødelig dosis, for et voksent menneske.

Svampen skal som sagt tørres, bages el. koges før man overvejer indtagelse. Hvilket man bør overveje ret grundigt, imo.

Hvis du vil vide mere om kemien bag: læs da på erowid, feks."Chemistry and Effects of Entheogenic Amanita Species" af Jonathan Ott

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Kopfka Phutzki skrev:
Svampen skal som sagt tørres, bages el. koges før man overvejer indtagelse. Hvilket man bør overveje ret grundigt, imo.

Tak ;) - Har du da nogle dårlige erfaringer med rød fluesvamp ? Hvis du har negative oplevelser eller gode vil jeg meget gerne høre om dem :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lige siden jeg var 4-5 år har jeg været interesseret i svampe, og jeg kan huske at jeg havde et svampekort over spiselige, giftige og dødligt giftige svampe. Rød fluesvamp var markeret med 2 dødningehoveder, altså dødeligt giftig. Dette har jeg så senere fundet ud af er en skrøne, sandsynligvis skabt af voksne, for at undgå at børn spiser den. Den ser jo pisse spændende ud, og alle raske, nysgerrige drenge vil da forsøge at sætte tænderne i den:

Billede

Titel:
Medlem
Brugeravatar

shinsou skrev:
Lige siden jeg var 4-5 år har jeg været interesseret i svampe, og jeg kan huske at jeg havde et svampekort over spiselige, giftige og dødligt giftige svampe. Rød fluesvamp var markeret med 2 dødningehoveder, altså dødeligt giftig. Dette har jeg så senere fundet ud af er en skrøne, sandsynligvis skabt af voksne, for at undgå at børn spiser den. Den ser jo pisse spændende ud, og alle raske, nysgerrige drenge vil da forsøge at sætte tænderne i den

Tror også bare mine forældre har sagt det for at være sikker på at jeg ikk blev 'slik-sulten' hehe :twisted:

Titel:
Medlem

Jeg er også opvokset i troen, at rød flursvamp, var den sikre død :) .... Indtil jeg opdagede psy.dk... Tænk lige engang, hvis alle på psy.dk havde sat sig for at slå mig ihjel, også skrevet at den faktisk kunne give et trip, men faktisk var dødelig... uha.. Så var jeg død nu?!?

Well.. Det er vel fredag...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Tror det ku være interessant at prøve grøn fluesvamp såvidt jeg ved indeholder det en særlig slags atropin ligesom natskygge bare en speciel variant

Titel:
Insane psychedelia user!

Ja, det kunne da være et rigtigt interessant projekt at indtage dødeligt giftige svampe.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Astral skrev:
Tror det ku være interessant at prøve grøn fluesvamp såvidt jeg ved indeholder det en særlig slags atropin ligesom natskygge bare en speciel variant

Der er ingen tropanalkaloider i fluesvampe, men derimod en masse amanitoksiner. Fælles for denne stofgruppe er en LD-50 værdi på under 500 ug/kg i mus. Til sammenligning har kaliumcyanid en LD-50 værdi på 10 mg/kg. Fra tarmen går giften over i blodet. Via blodet når den frem til leveren hvor den hæmmer enzymet RMA-polymerase.
Long story short, så kunne det være en god ide at booke en ny lever på Riget inden du kaster dig ud i projektet.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Sufix skrev:
JEngang i skolen så vi en film om bjørne (vil skyde på at det var i biologi, hehe :)) - Og den lille bjørne unge skulle så klare sig på egen hånd efter et stykke tid sammen med moren.. og så så man at den lille bjørne unge spiste fluesvampe og den var helt rundt på guvlet bagefter ;b

Det er vist filmen "Bjørnen" du tænker på, hvor der er en sød lille scene hvor den bliver lam, og derefter vågner op på ryggen i regnvejr.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]