Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 18:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where In Space
Hey

Ja så er tiden kommet til meskalinen. har prøvet en del efter hånden er er frisk på at hoppe en tur ud i den psykeliske verden :)
Men hvordan er selv trippet, ligner det svampe?
har hørt efter trippet skulle være vildt lækkert?
håber der er nogende der kan komme nogen svar, gerne egen erfaring :)

Mvh Viborg

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Prøv at kigge lidt på de triprapporter der er her på siden, eller på erowid.org, så vil du kunne se hvad andre har oplevet når de har taget meskalin.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
Jeg har kun erfaring med DMT og meskalin, så jeg kan ikke hjælpe dig med at sammenligne meskalin med svampe. Jeg kan dog sige så meget, som at alle de klassiske psykedelika tager dig i samme retning, med body load og trippets længde som mest åbenlyse forskelle.
Anyways, når du spørger som du gør, kunne det godt tyde på at du skulle tage og læse nogle triprapprter først: http://www.erowid.org/experiences/subs/exp_Cacti.shtml

Jeg ser ikke et meskalintrip som "vildt lækkert." Lærerigt er nok et bedre ord - i hvert fald for mit vedkommende, da jeg altid har et kraftigt body load under hele trippet og er ved at dø af udmattelse efter den 12. time. Sådan er det dog ikke for alle.

Regn med et grumt maveonde i starten - specielt hvis du indtager meskalinen som kaktussirup. Hvis du har ren meskalin, så opløs den ønskede mængde i et glas juice og drik det over 3-4 timer for at undgå kvalme.
Og for guds skyld: forbered alting dagen i forvejen og begynd om morgenen! 16 timer er laaaaang tid hvis man er træt.

Alt det er dog ragende lige gyldigt når det vælter ned med smukke visuals og man grubler over hvordan tiden er opstået :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Kan kun give lallehat ret.

Forbered dig dagen før og ha alting parat, få sovet godt ud og ikke nogle vilde drukture eller lign dagen før.

Svampe var for mig "lettere" vis man kan sige det sådan, mindre bodyload og ikke så udfordrene og dybt. Meskalinen er måske en smule mere sløret end svampe IMO. Følte ikke jeg havde meget styr på tiden eller på nogen måde kunne selvom jeg prøvede.

Læs en masse om det rundt omkring så er du ihvertfald godt forberedt.

Mvh Mikkel

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Citat:
Svampe var for mig "lettere" vis man kan sige det sådan, mindre bodyload og ikke så udfordrene og dybt. Meskalinen er måske en smule mere sløret end svampe IMO. Følte ikke jeg havde meget styr på tiden eller på nogen måde kunne selvom jeg prøvede.

Jeg synes ikke helt sætningen giver mening... Svampe kan være voldsomt dybt.
Jeg har haft nogle ret voldsomme og dybe oplevelser på svampe. Har dog ikke prøvet meskalin endnu, så kan selvfølgelig ikke sige om det er nemmere eller dybere eller whatever, jeg tvivler dog på det, tror bare det er et lidt anderledes trip... Og med alt jeg har prøvet, er det vel et eller andet sted hen en konklusion hos mig, at et full-blown trip er et full-blown trip, ligemeget hvilket substans man har taget af de psykedeliske, men alle substanser tager dig med på en lidt forskellige måde, hver især med nuance-forskelle, der gør det sjovt at prøve lidt at hvert. Eller hvordan man nu skal sige det.

Angående sløretheden kan det vel skyldes du ikke var helt på top? Tidsfornemmelsen kan man miste på alle substanser.
Og jeg ved heller ikke om jeg vil benævne slørethed og tab af tidsfornemmelse som indicier for at trippet er dybt? Eller hvad?

Jeg vil dog lige spørge Viborg, hvorfor du vil have at vide om det ligner svampe? Hvis du først springer ud i det psykedeliske med meskalin, er det vel ligegyldigt for dig om det minder om svampe? Eller har du allerede prøvet svampe, og det er derfor ikke dit spring ud i det psykedeliske, men mere dit spring ud i meskalinens fortællemåde?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Odden skrev:
Citat:

Jeg synes ikke helt sætningen giver mening... Svampe kan være voldsomt dybt.
Jeg har haft nogle ret voldsomme og dybe oplevelser på svampe. Har dog ikke prøvet meskalin endnu, så kan selvfølgelig ikke sige om det er nemmere eller dybere eller whatever, jeg tvivler dog på det, tror bare det er et lidt anderledes trip... Og med alt jeg har prøvet, er det vel et eller andet sted hen en konklusion hos mig, at et full-blown trip er et full-blown trip, ligemeget hvilket substans man har taget af de psykedeliske, men alle substanser tager dig med på en lidt forskellige måde, hver især med nuance-forskelle, der gør det sjovt at prøve lidt at hvert. Eller hvordan man nu skal sige det.

Angående sløretheden kan det vel skyldes du ikke var helt på top? Tidsfornemmelsen kan man miste på alle substanser.
Og jeg ved heller ikke om jeg vil benævne slørethed og tab af tidsfornemmelse som indicier for at trippet er dybt? Eller hvad?

Jeg vil dog lige spørge Viborg, hvorfor du vil have at vide om det ligner svampe? Hvis du først springer ud i det psykedeliske med meskalin, er det vel ligegyldigt for dig om det minder om svampe? Eller har du allerede prøvet svampe, og det er derfor ikke dit spring ud i det psykedeliske, men mere dit spring ud i meskalinens fortællemåde?

Har skam prøvet svampe, og kun med gode erfaringer !
Men tror jeg venter lidt med meskalinen.
Har nemlig lige fået 2 g danske svampe, der skal kompineres med kiks! :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Viborg skrev:
Har skam prøvet svampe, og kun med gode erfaringer !
Men tror jeg venter lidt med meskalinen.
Har nemlig lige fået 2 g danske svampe, der skal kompineres med kiks! :D

Har du erfaringer med svampedoser i den ende i forvejen?

Titel:
Der vil jeg nok også anbefale dig at vente til du har prøvet det lidt flere gange.
Det er nu en god kombo, men absolut ikke legetøj!
:wink:

Go´ vind!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

X-O-o-BaN-Z ¤ skrev:
Der vil jeg nok også anbefale dig at vente til du har prøvet det lidt flere gange.
Det er nu en god kombo, men absolut ikke legetøj!
:wink:

Go´ vind!

OKAY, Så må gemme den til en anden god gang, har afligevel også ædt dem for et stykke tid siden, men det meskalin skal vi snart prøve! :D
Trænger til en ordentlig Psychedelisk oplevelse :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Viborg skrev:

Trænger til en ordentlig Psychedelisk oplevelse :twisted:

PsyKEdelisk! :)

Heil det danske sprog!

Titel:
Medlem
Brugeravatar