Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 00:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hey er lige ny herinde. Håber der er nogle der kan hjælpe mig for det er sku ikke sjovt det jeg er havnet i.
Jeg skulle jo lige prøve at blande en lille klump fed i noget te.
Men kunne ikke rigtigt mærke noget før senere. Hvor jeg nærmest var meget på vagt overfor ting der kunne være farlige osv.

Og så om aftenen da jeg skulle sove med kæresten havde jeg rigtigt hurtig puls og var brænd varm. Samt jeg troede jeg var ved at dø eller sådan noget..

Og det er ikke gået væk endnu, prøvede det i tirs.

Nu er jeg bare træt hele dagen gider kun ligge og sove. Er SLET ikke sulten rigtigt har ikke spist idag.. Kun lidt kiks osv. Har svært ved at sidde stille og er meget rasteløs.

har søgt på nettet og set der var stor risiko for angstanfald ved at drikke eller spise hash?

Hva skal jeg gøre? Nogle der har prøvet det før?

Titel:
Junior medlem

Ja men nu er jeg ikke lige sådan en som gør det så tit.

Det nok et halvt år siden sidst. Så ville jeg lige prøve det med en kammi og blande det i te. Men det var en meget dårlig ide.

Har kigget lidt på nettet og set der står at der er større chance for at få angstanfald eller parnoia ved at drikke eller spise det. Men det må sku da gå væk igen..

Pisse træls at ikke kunne koncentrere sig og ikke ved hva mman skal lave fordi man er rasteløs hele dagen :S
Men første nat efter jeg tog det var godt nok det slemmeste. Var næsten sikker på jeg skulle dø, og troede kæresten havde sagt til mig jeg skulle dø fordi der var mange som døde af det. Men det havde hun aldrig sagt sagde hun næste dag.. Det sku ikke for børn det pjat der. Andre med erfaringer om det?

Titel:
Junior medlem

Og det er fredag idag og det er stadigt ikke gået væk. Tog det i tirs.

Håber virkeligt der er nogle herinde som kan hjælpe mig.

Skal jeg til lægen eller?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

_zip_ skrev:
Skal jeg til lægen eller?

Nej, bare tag det roligt! :D
Du har nok bare lavet dig en alt for stærk "the", det går over ;) Og ja, THC sløver desværre i ret lang tid efter indtagelse - sådan er det desværre bare.

Titel:
Junior medlem

Okay men det kan da ikke være det tager flere dage?

Det var ikke engang et grum jeg stoppede i

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
_zip_ skrev:
Okay men det kan da ikke være det tager flere dage?

Det var ikke engang et grum jeg stoppede i

Det kan snildt tage nogle dage før man er tilbage på baseline. Du skal også tænke på at udnyttelsen af THC'en er MEGET højere ved oral indtagelse.

Titel:
Junior medlem

Okay andre der har nogle erfaringer om det?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Hejsa. Har lidt erfaring med det. Når du "æder" et halvt gram hash f.eks, vil der typisk gå 30-50 min før virkning indtræder, men den vil også ramme meget hårdere og virke i længere tid, end hvis du bare havde røget det. -Man vil iøvrigt altid være "sløv" i dagene efter ligemeget om du har røget eller drukket det.

Jeg læste engang (har ingen kilder) at ved rygning i joints optager man kun ca 25% af thc´en. Ved bongrygning ca 75%, og ved oral indtagelse må det jo så være 100%.
-andre som har hørt disse tal før?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

_zip_ skrev:
Var næsten sikker på jeg skulle dø

Det har jeg også prøvet, sjovt nok også ved oral indtagelse. Det er bestemt ikke sjovt. For det første kunne jeg ikke foretage mig andet end at ligge og få det dårligere, og dårligere.

For det andet skulle jeg køre hjem på cykel, men jeg turde simpelthen ikke da jeg var overbevist om at mit hjerte ville krepere hvis jeg belastede kroppen fysisk (HEFTIG hjertebanken). Derfor valgte jeg at trække cyklen MEGET langsomt hjem.

Yeah, that's life. Desværre.

Titel:
Junior medlem

Okay men ved i så noget om hvor lang tid der går før det går væk igen :)?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
_zip_ skrev:
Okay men ved i så noget om hvor lang tid der går før det går væk igen :)?

Det kan jeg desværre ikke svare dig på.

Men du siger at du slet ikke har nogen appetit. Hvis kroppen skal have lov til at restituere ordentlig så skal den altså have lidt brændstof, så hvis det kan lade sig gøre så se om ikke du kan spise lidt.

Ellers så sørg ihvertfald for at få drukket rigeligt med vand. Glemmer du det, så vil der gå en del tid før du kommer ovenpå igen.

Well, du må bare glæde dig over at du ikke får varige fysiske mén af din "overdosering", kan vi vist godt kalde det.
Det tager bare sin tid at få det ud af systemet igen.

Titel:
Junior medlem

okay hvilken fysiske men kunne man da ha fået?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Ingen. Så vidt jeg ved da.

Lidt kluntet formuleret af mig.
Jeg mente at du skulle glæde dig over at der, igen så vidt jeg ved, aldrig er nogen der har taget skade på sigt af at overdosere hash.

Titel:
Junior medlem

Har snakket med sådan en cannabis-linie.

Som mente jeg havde fået en mild hashpsykose?
Kan det passe? Og hvordan kan man evt få fjernet det?
Hvordan bliver det helbredt? piller eller?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Tag det helt roligt. Nu ved jeg ikke hvor god en kvalitet hash i har brugt, men jeg bruger selv langt mindre.

Du har med stor sandsynlighed bare fået en for høj dose og derfor fået det dårligt. Min egen erfaring med hash (oralt) er også at det kan blive ganske ubehageligt hvis du tager for meget.

Mht. til dine nuværende problemer kan jeg kun sige at du skal vente. Giv det ihvertfald 14 dage. Kom uden for og få noget sol og også gerne noget motion meget gerne den mellem en mand og en dame (mand/mand, mand/ged osv...)

Sørg for at få spist noget mad selvom du ikke føler lysten og få drukket en masse væske. Supler også gerne med en multi-vitaminpille.

Og lad være med at være alt for urolig over det. Jeg har også selv oplevet noget lignende i mine helt unge dage og det går over trust me.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

_zip_ skrev:
Har snakket med sådan en cannabis-linie.

Som mente jeg havde fået en mild hashpsykose?
Kan det passe? Og hvordan kan man evt få fjernet det?
Hvordan bliver det helbredt? piller eller?

Nu elsker man jo at slynge ordet hash-psykose omkring sig, men du kunne også bare kalde det et "dårligt trip". Ikke at et dårligt trip ikke kan give en psykotisk (dvs. virkelighedsforvrænget) tilstand, men det er måske nemmere at forstå, hvad der er sket, hvis du kalder det et bad trip.

Ingen tvivl om at du har overdoseret på hashen, og du har fået angst i den forbindelse. Sådan en angst kan nemt blive siddende et stykke tid efter at selve stoffet er ude af kroppen. Mange kender også det at de har opført sig idiotisk i en grotesk alkoholbrændert, og at de har været små-depri i det meste af hverdagene der fulgte. Det du mærker nu er for hovedparten eftervirkningerne af et angstanfald, ikke selve THC'en i din krop.

Der er rigtig mange anekdoter om folk der har spist hash og i adskillige dage efter trippet (som ofte er OD) har været påvirket. Men det har sjældent nogen varige virkninger. Udtrykket "jeg drak noget guldkakao og var høj i 3 dage" er ikke ukendt.

Det er dog værd at nævne, at det er dårlig Harm Reduction (HR) at drikke hash når man ikke kender stoffet bedre end du lader til at gøre.

Dertil er også at sige, at biokemien er anderledes ved spist hash end ved røget hash. Der er en større del af THC'en der bliver omdannet ved spisning end ved røg, og det giver en anderledes rus (du kan læse detaljer i dokumentet jeg linker til i min signatur). Det kan - ud over OD'en - have givet en anderledes fornemmelse, der har været angstprovokerende.

Derudover er det nødvendigt at nævne ordet Set og Setting. Prøv at læse lidt om det, evt. i vores HR Wiki.

Endelig er der spørgsmålet om ego-død. De fleste tænker ikke over det ved hash, da alle anser det for at være et relativt sikkert stof (hvilket det også er). Men i store doser kan det 100% sikkert udviske hele din fornemmelse af din egen eksistens. Du kan seriøst stå foran et spejl og kigge på dig selv og bare føle at du ikke aner hvem du er, at du er totalt udvisket og borte. Denne psykedeliske ego-død er afsindigt skræmmende, især - siger rygterne - hvis du kæmper imod og bare vil væk fra dette tomme intet, denne sjælens viskelæder. Sten Larris nævner i sin bog "Forbud hallucinogener? Forbud naturen at gro" (eh, ca.?) at det at kæmpe mod ego-døden netop er vejen til et dårligt trip (på LSD).

Prøv at bearbejd din angst i de kommende dage. Slap af. Gå nogen ture. Se nogen gode film. Lyt til god musik. Og når du føler dig klar, så prøv at indtage en meget overskuelig røget mængde cannabis (1-2 sug) og arbejd dig laaaaangsomt op over den kommende tid indtil du igen bliver fortrolig med hashen. Alle psykiatere siger, at hvis du først har haft en psykose, så kommer du nemmere ud i den næste. Det kan du forstå på den måde, at du efter at have oplevet angst med hash nemmere føler denne angst igen. Det er sådan set naturligt, at kroppen begynder at forbinde de to ting. Jeg vil dog mene, at du kan lære at håndtere denne angst og til sidst lave den passere.

The Benegesserit Litany Against Fear:

I must not fear
fear is the mind killer
fear is the little death that brings total obliteration
I will allow my fear to pass over me and through me
and when I look back to where my fear was,
only I will remain.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ude i Hampen
Utroligt godt skrevet malkivan

Til angsten det kan godt være folk vil grine , men nu siger jeg det aligvel man må aldrig sige til sin angst at den skal gå væk eller under trykke den , derimod sige "Hej angst du må gerne være her , men der skal også være plads til mig " kan ikke helt forklare hvad det er det gør men det virker for mig.

prøver lige så godt jeg kan at forklare det aligevel , du må unstkylde men jeg er ikke så god til at forklare mig på skrift.

angst er en lille klam en der kan gøre en rigtig dårlig , ved at give den lov til at være der acceptere man at den er der og tænker måske ikke helt så meget over den og den vil aftage i løbet af noget tid.

M.v.h

Titel:
Har ikke så meget at tilføje, vil bare sige top posts folk. Det er sku nice at støde på så gennemarbejdet svar og hjælp, der er jo sådan set ikke noget at tilføje andet end damn en nederen skævert.

@zip Det har været en hæfftig tud du har haft dig der, men jeg ville nok også tage det der med en hashpsychose med et gran salt. Det er et meget populært udtryk der dækker over alt for meget og ingen ting, jeg er blevet stillet den dignose af en og noget helt andet dagen efter af en anden læge. Som så mente jeg var stor misbruget og sendte mig på misbrugs center, hvor jeg var i "behandling" i 20 min og så behøvede jeg ikke komme igen mente de.

Følg de gode råd om at komme ud, ændre din rytme og bryd med de negative ting på den måde som tidligere anbefalet.

Jeg vil ikke anbefale dig at starte med at ryge nogen form for Cannabis før du er på toppen igen, hvis det er du har fået en mild psychose ligne tilstand risikere du at forvære den eller i hvert tilfælde ikke afhjælpe den til at forsvinde igen.

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Hørsholm
Syntes det er meget pudsigt i alle har haft så dårlige erfaringer med cannabis oralt.

Jeg har gjort det en del gange efterhånden, også med store doser og har aldrig haft et skidt trip, men jeg syntes derimod rusen er anderledes end ved rygning; den er meget mere fysisk end mental. På en måde er det spild.

Det skal lige siges at jeg kun har brugt hash af høj kvalitet til dette formål, så det kan muligvis skyldes at der har været alle mulige andre ting blandet op i det du indtog.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

psyched up seger skrev:
Det skal lige siges at jeg kun har brugt hash af høj kvalitet til dette formål, så det kan muligvis skyldes at der har været alle mulige andre ting blandet op i det du indtog.

Som hvad?

Der har næppe været andre rusmidler i.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]