slap nu af dankdawg, vil da bare skabe lidt debat, ingen grund til at du skal blive sur som et lille barn

. Hvis du mener jeg har en dårlig attitude, fordi jeg skriver det somom det er den absolutte sandhed, så undskylder jeg. Det var faktisk mest for sjov.
Og du kalder mig idiot - totalt ynødvendigt, men det pisser mig af: derfor tillader jeg mig at kalde dig en fucking latterlig højrøvet spasser der opfører sig som en gravid kvinde.
1-1, lad det blive her ik?
Jamen beviserne? lad nu være med at tage det som en retssal det her - hvis det er et meget personligt emne for jer, vil jeg ikke diskutere det med jer.
Altså jeg er kommet med nogle postulater, og nogle eksempler på hvorfor jeg TROR at tingene hænger sammen på den måde. I er kommet med nogle klager over at jeg "tillader" mig at skrive noget i ikke tror er rigtigt.
Diskussionen Determinisme/Ikke determinisme vil aldrig blive færdig, da det er umuligt at finde nogen beviser/modbeviser, men derfor synes jeg godt vi kan diskutere det - Hvis i vil diskutere det(i skal ikke, og hvis i ikke har lyst vil jeg helst have i lader være).
Jeg tror på det her, men hvorfor tror i IKKE på det?
og som Shinsou siger, træffer man konstant valg. De fleste er overbeviste om at de selv træffer valgene, og det gør man også. Men du træffer valgende af en årsag. For at tage dit eksempel med at gå i fakta 15 minutter før planlagt.
Jeg prøver at lave et eksempel. Men jeg synes ikke vi behøves diskutere eksemplet, for det er bare et eksempel.
Da lars står og skal ud af døren for at handle ind, opdager han i spejlet at hans skægstubbe er lidt for lange. han går ud på sit badeværrelse og barberer sig fordi han ikke vil ligne en bums når han skal ned til hende den søde kassedame.
Nu tænker nogen, bums? pga skægstubbe?. Ja helt hen i vejret, i agree, men det synes lars ikke, fordi han har et par dage inden haft en ubehagelig oplevelse, hvor nogle nydanskere råbte bums efter ham på gaden, og drillede ham med at hans skæg var for langt.
Lars TROR han selv vælger at klippe sit skæg, han ved ikke at det er pga at nydanskerne kaldte ham bums. Det er noget han gør ubevidst.
Der er blevet lavet et forsøg engang, hvor man gav forsøgsdeltagerne en knap som de skulle trykke på når de havde lyst - de skulle bare trykke lige når de havde besluttet sig for det.
De måtte vente i flere timer med at trykke, men de måtte også trykke lige med det samme.
Imens de sad med denne knap, målte man så hjerneaktiviteten på hver af dem, og man kom frem til noget utroligt overraskende; der var hjerneaktivitet gennemsnitligt et halvt sekund før at forsøgspersonerne trykkede på knappen.
Men gutter, hvis i synes jeg har været hånende eller på anden måde har fornærmet nogen af jer, så er jeg sku ked af det - det var ikke meningen. Lad os nu diskutere det her som voksne mennesker, hvis i har lyst.