Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 21:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Jespar skrev:
TheBo skrev:
2: Spis frugt - vitaminpiller hjælper ikke! (Det er jo det sidste nye :-))

Det synes jeg ikke jeg har hørt om før - kan du eventuelt uddybe med nogle links eller en lignende nærmere forklaring?

Jeg ved hvad han mener, Mr. Jespar :)
Here you go: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=15049

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Jeg tvivler på, at du vil få det bedre rent fysisk, når du tager kix, hvis du holdere længere pauser i mellem. Men psykisk er det meget vigtigt! Derfor, hold pauser i mellem hver gang, du indtager kix. Det er decideret dumt at tage kix hver uge. Det skal dog siges, at jeg har hørt om folk, der har fået en meget "underlig" rus og psykisk ubehag under rusen ved for hyppig indtagelse, men aldrig fysisk ubehag.

Det er vist alment kendt, at folk kan kaste op ved indtagelse af høje doser MDMA, men jeg tror ikke, det er det, der er tilfældet hos dig. Det lyder jo immervæk ikke som om, at du indtager en særlig stor dose. Og efterfølgende skulle man have en udmærket rus.

Drikker du alkohol, når du tager kix? Hvis du gør, ville jeg råde dig til at lade være. Derudover er det et godt råd at spise inden - ikke alt for meget så du er helt dvask, men bare tilpas meget mad.

Det er umuligt at sige, hvor meget du kan holde til. Vi er allesammen meget forskellige i vores reaktion overfor stoffer. Derfor er det vigtigt at træde varsomt og være forsigtig - især når du ikke har haft de bedste oplevelser til nu.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Nordjylland
Takker mange gange for alle jeres råd og advarsler :?
Tænkte på, nu i alle taler om det 5-htp, hvor meget skal man så indtage af det og kan det evt hjælpe mig mod de fysiske dårligheder jeg får på opturen?
Jeg er jo som sagt ikke en erfaren bruger af E, men jeg tror egentlig måske at det er opturen jeg ikke bryder mig om. Det fysiske dårlige får jeg nemlig meget kort tid efter at jeg har indtaget stoffet. Men næste gang vil jeg helt sikker tage E på fyldt frugt mave :P

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Hvad med slet ikke at tage det hvis du ikke kan lide følelsen?

Der er masser af alternativer.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Junior medlem

Sandt nok, men første gang var jo noget helt andet og den følelse vil man vel altid gerne have igen ikke sandt

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Hobit skrev:
Sandt nok, men første gang var jo noget helt andet og den følelse vil man vel altid gerne have igen ikke sandt

Joeh men det får man nok ikke.

De fleste jeg kender er enige om at magien ret hurtigt forsvinder med MDMA, det er osse min egen erfaring.

Ihvertfald ikke hvis man tager det hele tiden, eller hver weekend.

Udforsk evt nogle andre ting i et par måneder og så prøv MDMA igen.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Junior medlem

Skal bare ikke have noget som jeg får nedtur på i flere dage efter, da mit studie er temmelig krævende. Med E har jeg haft det helt fint dagene efter

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hobit skrev:
Skal bare ikke have noget som jeg får nedtur på i flere dage efter, da mit studie er temmelig krævende. Med E har jeg haft det helt fint dagene efter

Heh, MDMA/ecstasy er et af det mest psykisk tærende stoffer. Hvis du leder efter alternativer, så brug evt. triprapporter til inspiration - du finder dem i menulinien i venstre side af skærmen

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hobit skrev:
Tænkte på, nu i alle taler om det 5-htp, hvor meget skal man så indtage af det og kan det evt hjælpe mig mod de fysiske dårligheder jeg får på opturen?

Er folk fuldstændigt blinde eller hvad sker der? Det er efterhånden hver uge at folk spørger om dette.

Vi har et sticky topic omkring MDMA Harm Reduction øverst i dette forum, hvor der står fornuftige doseringsvejledninger for 5-HTP!

Titel:
Junior medlem

Ja sorry Dextrose, er helt ny herinde :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Jeg har en ven som skulle prøve k3x for første gange.
Efter han havde indtaget en k3x kom der en makker hen og sagde han skulle drikke godt med vand. Så det gjorde han også.
En halv time senere kommer samme makker hen og siger han heller ikke må drikke få meget for så drukner man sig selv. Jeg tror at lige da han kommer anden gang og fortæller ham det, er den kiks begyndt og virke. Så min ven her begynder jo tænke "Hvis jeg drikker for meget drukner jeg mig selv, hvis jeg drikker for lidt dehydrer jeg." Også fik han bare et lorte-trip hvor han troede han skulle dø osv.

Så hvis man sidder sammen med en nybegynder så må man sku ikke give ham dårlige tanker, for når man tager kiks handler det jo om at havde dejligt. :)

Titel:
Junior medlem

Jeg har nu været i de perfekte omgivelser omgivet af natur og gode venner og selvfølgelig kanon musik.

Men drukne ligefrem, der skal sgu meget til. MAn kan jo kun rumme en vis mængde i mavesækken. Ved ikke lige hvor han har læst det.

Det er rigtig nok at det kan være farligt at få for meget væske for hurtigt hvis man er dehydreret, da cellerne allerede er indsukne. Ved stor væske indtagelse vil de sprænge og gå til grunde

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
Det er rigtig nok at det kan være farligt at få for meget væske for hurtigt hvis man er dehydreret, da cellerne allerede er indsukne. Ved stor væske indtagelse vil de sprænge og gå til grunde

Huh? Den har jeg aldrig hørt før.

Der er derimod en ganske reel risiko for at overhydrere. Man kan ikke sige at man drukner sig selv, men det er meget farligt at få for meget vand. Man får vand i hovedet og for lav saltprocent, hvilket medfører døden ret hurtigt.

-Jimmy Carter

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hobit skrev:
Ja sorry Dextrose, er helt ny herinde :roll:

Hvad har det at gøre med at du ikke ser ordentligt efter?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Optimus Prime skrev:
Hobit skrev:

Joeh men det får man nok ikke.

De fleste jeg kender er enige om at magien ret hurtigt forsvinder med MDMA, det er osse min egen erfaring.

Ihvertfald ikke hvis man tager det hele tiden, eller hver weekend.

Udforsk evt nogle andre ting i et par måneder og så prøv MDMA igen.

Et halvt til et helt års pause kan med held få magien 100% igen ;)

Titel:
Junior medlem

Men det er nu sandt det med cellerne der går til grunde.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Hobit skrev:
Men det er nu sandt det med cellerne der går til grunde.

Den er god nok. Hvis man drikker multi-mange liter vand hurtigt, forskydes elektrolytbalancen i en grad så man risikerer at celler rundt omkring i kroppen sprænges. En større årsag til bekymring ved indtagelse af for meget vand, er at hjernen kan begynde at ophobe vand (cerebralt ødem). En britisk pige, som åbenbart gik i panik over virkningen af MDMA, drak så meget vand at hun døde af det for en håndfuld år siden. Jeg har ikke lige tid til at finde et link til den specifikke case, men Erowid har mere om "water intoxication" her: Water poisoning
Det er nu ikke noget man skal bekymre sig unødigt om; der skal rigtigt meget vand til.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror jeg ville få det dårligt,alene af at gå i byen på tom mave,og så tage kex.
Find dig en sød kæreste,og vær god ved ham. :P

Titel:
Junior medlem

Hehe
Det sidste forstod jeg ikke lige

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det må du undskylde.Vi har røget hjemmedyrk hele eftermiddagen,så jeg tog fejl af dig og en pige der havde det samme spørgsmål(eller noget lign)?LOL!
Scusa.. :shock:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]