Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

er der nogle som kan komme med et link på forklaring af forberedelse osv, når man skal indtage maoi, det er ret nyt for mig, og jeg kunne engang læse en masse om det herinde, men de sider er væk.

det må meget gerne være dansk. engelsk er også ok, men bare undlad de tyske sider osv, for det fatter jeg brik af :lol:

på forhånd tak

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
altså er det MAO-hæmmer du mener?? Mao er et nedbrydende enzym, der blokkeres ved indtagelse af forsk planter(ingrediens i ayahuasca), og noget antidepresivt medicin...

lidt info - søgte på google: http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/m ... ernova.htm

Titel:
Junior medlem

ja, jeg har læst lidt af det lægerne siger. men det er bare ikke retti i den forbindelse jeg skal bruge det, og kunne godt tænke mig noget mere lige på,

jeg ville bruge Syrian rue til mao hæmmer, og drikke ayahuasca af jurema preta, er der noget specielt jeg skal vide om netop den blanding eller den hæmmer,

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
det kan jeg ikke svare dig på - har ingen erfaring med indtagelse af ayahuasca - har kun læst lidt af ren interesse....

http://www.erowid.org/cgi-bin/search/ht ... =ayahuasca masser af info - på engelsk godt nok.. fra erowid..

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
m04 skrev:
ja, jeg har læst lidt af det lægerne siger. men det er bare ikke retti i den forbindelse jeg skal bruge det, og kunne godt tænke mig noget mere lige på,

jeg ville bruge Syrian rue til mao hæmmer, og drikke ayahuasca af jurema preta, er der noget specielt jeg skal vide om netop den blanding eller den hæmmer,

Det er en ret heftig hæmmer i forhold til mange af de andre planter som kan anvendes - og ofte ret hård ved maven. Sørg for at have overholdt en tyramin-fattig diæt et døgns tid før og efter.

Titel:
Dedikeret medlem

Kig på vores egen wikiside om MAO-inhibitorer. Der finder du også links til de relevante sider på erowid.

Titel:
Junior medlem

Nogen der kan komme med nogen fødevarer man kan bruge i en tyramin-fattig diæt, har godt tjekket nogen lister ud, med hvad man skal undgå at indtage, men det ville være lidt nemmere hvis der var noget man trykt kan indtage i forbindelse med MAO-hæmmere..?

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
PsychonautPeter6760 skrev:
Nogen der kan komme med nogen fødevarer man kan bruge i en tyramin-fattig diæt, har godt tjekket nogen lister ud, med hvad man skal undgå at indtage, men det ville være lidt nemmere hvis der var noget man trykt kan indtage i forbindelse med MAO-hæmmere..?

Der er en del ting du trygt kan spise sammen med MAOi. Hovedreglen må være at holde sig fra lagrede, saltkonserverede og lignende fødevarer; ting som ost, spegepølse og rødvin anses generelt for et no-no.
Blandt fødevarer man roligt kan spise, er der masser af gode mættende muligheder i bunden af kostpyramiden. De fleste kulhydratrige "basisfødevarer", som pasta, ris og brød indeholder ikke nævneværdige mængder tyramin. Det meste frugt er også nogenlunde safe. Kød skal man være lidt mere varsom med, og jeg ville nok heller ikke indtage kæmpe mængder mejerivarer - uden at nogen af tingene dog er generelt bandlyst.
Jeg har selv prøvet et ayahuasca-trip hvor jeg ikke havde tænkt specielt meget over min kost, og jeg fik en ret slem hovedpine og blodtrykket føltes markant hævet. Det virkede ikke helbredstruende som sådan, men det gjorde bare at det var meget sværere at falde ind i trippet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]