Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 12:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: nybegynder
Medlem

Geografisk sted: Nørrebronx
hej jeg er forholdsvis ny på rygerområdet og har indtil videre kun røget på joint(som jeg ikke ved hvordan man ruller!) pibe, vandpibe og chillum og ville gerne vide hvordan man ryger på andre "instrumenter" og evt. selv laver dem. mange tak

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
Ryge a spand! (wannabe)

1 sodavandsflaske ½ litr.
1 sodavandsflaske 1½ litr.
et hoved

Skær 1½ litr. flasken over omkring midten og den anden flaske skære du nede i bunden.

så laver du et hoved, som sidder fast på skrugelåget.

Nu skal du bare ha fyldt den nederste del fra 1½ litr. flasken op med vand, derefter stiller du den øverste del fra ½ litr. flaksen ned i vandet.

så fylder du hovedet med mix, og tænder op for hovedet imens du rykker ½ litr. flasken op ad (MÅ IKKE RYGE OVER VANDET)

Når du ikke kan trække den længere op ad, skruger du skrugelåget med hovedet af.

Nu mangler du bare at suge, imens du rykker ½ litr. flasken ned (må godt gå stærkt)

Men go ryger ;) Håber det er til at læse sig frem til, hvad man skal gøre :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hamber skrev:
Ryge a spand! (wannabe)

1 sodavandsflaske ½ litr.
1 sodavandsflaske 1½ litr.
et hoved

Offtopic:
Det kan vel næppe kaldes at ryge spand, når der ikke er en spand involveret?

Ontopic:
Der er et mylder af forskellige rygeinstrumenter/metoder du endnu ikke har prøvet - lige fra de mere almindelige såsom tjubang og bong til de mere eksotiske, såsom vaporizer.

Hvis du søger på de forskellige instrumenter kan du finde udførlige vejledninger - wikipedia er rigtig god til den slags. F.eks:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bong
http://en.wikipedia.org/wiki/Vaporizer

Både bong og vaporizer kan laves selv, men en vaporizer kræver en del mere snilde at lave end en bong - som er en ret simpel konstruktion.

Edit: Nu forstår jeg hvad du mente med "(wannabe)"... Jeg undskylder mine forhastede konklusioner.

Senest rettet af Mecka 04 okt 2006 18:38, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Lav en lækker flaske bong ? :D

Du skal bruge:

1 stk. ½ flaske. (en tom en :D)
Et stykke vandslage omkring 10 - 13 cm (vil jeg sige ;))
Et bonghovede (Det koster nok omkring 50 kr i en headshop. - Hvis du ikke vil til at købe sådan et, kan en topnøgle hovede bruges :) omkring størrelse 8 - 10.. lidt op til jer ;))
En toilet rulle inder dims (det der brune/grålige runde pap halløj der er under toilet papiret på rullen.. dårligt beskrevet i know.. men hvad ikk hvordan jeg ellers skulle :D)

Sådan gør du:

Du tager flasken og brænder hul et godt stykke oppe fra bunden (omkring 8 - 10 cm fra bunden ;))
Når du kan se at plastikken er ved at smelte tager du dit stykke vandslage om presser op mod det smeltede hul og presser vandslangen igennem. Put vand i flasken omkring 4 - 5 cm (bare et par cm fra det hul hvor vandslangen blev puttet igennem :)). Efter det tag toilet rulle tingen og sæt den oven på flaske toppen (husk at fjerne låget :lol:). Put evt. et lille stykke toilet papir på før.. Det tager en del af det bong slam der kommer med :) (Det meste toilet papir er i 2 lag per stykke.. skil et stykke af så du deler de 2 lag og brug det .. ellers er det for svært at suge :)

Nu er din bong klar.. Bare fyld hovedet med bong mix og sug ;)!
(Lav en ny tråd hvis du ikk ved hvordan man laver bong mix :) eller bare søg på forumet.)

Peace :joint:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Mecka skrev:
Hamber skrev:
Ryge a spand! (wannabe)

Offtopic:
Det kan vel næppe kaldes at ryge spand, når der ikke er en spand involveret?

Der står også, ryge af spand WANNABE, teknikken er den samme, og det er det der tæller.

Det handler jo om at skabe et vakuum, og der sker akuret det samme her som ved at ryge spand. Den eneste forskel er at den er mindre.

Titel:
Medlem

mange tak :)

jeg har lige købt en pibe i en reggae shop (billede)

Billede

og så gav han mig nogle riste (den grå plet) og hvad (ja jeg ved det :oops:) skal bruge dem til, for de er jo alt for store til at side som et filter under pibens hoved hjælp mig !

Medlem
Brugeravatar

Du skal bare presse risten ned i pibehovedet. Risten er flexibel og holdbar, så den skal bare tilpasses formen og størrelsen på piben. Hvis den er alt for stor og ikke kan presses ned i hovedet kan du altid klippe den til med en saks - men det er sjældent nødvendigt.

Her har du en tip-top vejledning til hvordan du ryger pibe:

Billede

Ja, det er utroligt hvad paint kan præstere... uendelig smukt! :twisted:

Titel:
Medlem

tak du er fandme gud!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Johnny drengen. Du skal bare smadre en ølflaske, vende flasken og proppe en 2-krone i bunden. Fyld op - og tænd op ! :twisted:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

johnny the stoner skrev:
hej jeg er forholdsvis ny på rygerområdet og har indtil videre kun røget på joint(som jeg ikke ved hvordan man ruller!) pibe, vandpibe og chillum og ville gerne vide hvordan man ryger på andre "instrumenter" og evt. selv laver dem. mange tak

Du kan købe færdige cones, hvor du bare stille og roligt skal stoppe din pot/skunk ind i. Du kan også købe cigaret eller rullemaskiner - hvor sidstnævnte giver den fine koniske form.

Ellers er min personlige og absolutte favorit at ryge min lille hashklump rent i en lille pibe med/uden rist (jeg bryder mig ikke meget om tobak og mix).

Titel:
Medlem

hey malkavian tænkte på om du bare putter din klump i helt eller smuldrer den?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
johnny the stoner skrev:
hey malkavian tænkte på om du bare putter din klump i helt eller smuldrer den?

Du kan næppe ryge en klump i ét stykke, mix den ud og ryg... :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Fluffy McPooch skrev:
Du kan næppe ryge en klump i ét stykke, mix den ud og ryg... :Wink:

Malkavian skrev:
Ellers er min personlige og absolutte favorit at ryge min lille hashklump rent i en lille pibe

Nu ryger jeg ikke selv mit hash rent, men så vidt jeg har forstået skal man da ikke smuldre det ud når man skal ryge det rent? Som Malkavian skriver skal man bruge en lille klump - altså ikke et gram, men nærmere 0.1-0.2 gram.

Der er måske en teknik hvor man smuldrer det ud på risten?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Mecka skrev:
Fluffy McPooch skrev:
Du kan næppe ryge en klump i ét stykke, mix den ud og ryg... :Wink:

Malkavian skrev:
Ellers er min personlige og absolutte favorit at ryge min lille hashklump rent i en lille pibe

Nu ryger jeg ikke selv mit hash rent, men så vidt jeg har forstået skal man da ikke smuldre det ud når man skal ryge det rent? Som Malkavian skriver skal man bruge en lille klump - altså ikke et gram, men nærmere 0.1-0.2 gram.

Der er måske en teknik hvor man smuldrer det ud på risten?

Nu har jeg på fornemmelsen at det hash som Malkavian ryger, er meget renere end det de fleste herinde kan få fat i. Hvilket gør det meget lettere at ryge rent, modsat en gang standard, semi, 80´er, 90´er eller whatever. Jeg ved at han selv ryster på sine planter, hvilket giver et meget fint produkt. Jeg tror næppe vores lille "newb"(no offence :wink:) Johnny kan skaffe sådan noget hash.

Hvorfor skulle man smuldre det ud på risten? Man kan vel bare mixe det ud som normalt, og putte det i piben?

Mvh Fluffy

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Den mest geniale hjemmelavede bong:

Tag en colaflaske 1½ liters. Skær toppen og bunden ud. Skub bunden op i topstykket, bare rolig den bliver helt tæt.

Tag en vandslange, skær et passende stykke af. Smelt hul i siden på flasken, stop vandslangen ind.

Tag en tom sølvpapirsrulle, monter den på proppens plads... Baare rolig den bliver helt tæt!

Vupti, så har du en bong ... uden hoved :D

Denne kreation lærte jeg af min gamle efterskolekammerat, som desværre blev smidt ud pga. noget coke .. :P[/img]

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Visias skrev:
Den mest geniale hjemmelavede bong:

Tag en colaflaske 1½ liters. Skær toppen og bunden ud. Skub bunden op i topstykket, bare rolig den bliver helt tæt.

Tag en vandslange, skær et passende stykke af. Smelt hul i siden på flasken, stop vandslangen ind.

Tag en tom sølvpapirsrulle, monter den på proppens plads... Baare rolig den bliver helt tæt!

Vupti, så har du en bong ... uden hoved :D

Denne kreation lærte jeg af min gamle efterskolekammerat, som desværre blev smidt ud pga. noget coke .. :P[/img]

Samme løsning som Sufix har kommet med længere oppe i tråden :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jaja... :joint:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

NEM hjemmelavet tjubang!

Tag pappet fra en køkken rulle/eller 2 toilet ruller som er tapet sammen.
- lav et hul på størrelse med en 25'øre i den ene ende(ca. 4 cm inde.)
- Tag en gullerod og lav den til et hoved, udhul og lav gennemgang
- prop gulleroden i hullet du har lavet

Når du ryger skal du holde for hullet i den ende med hovedet, eller lav en løsning med noget tape istedet ;)

SÅ skal der bare fyrers op :D

(anbefaler ikke at genbruge den for mange gange)
(der kan også bruges andre rodfrugter, men gulerod er bedst)

:D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Visias skrev:
Jaja... :joint:

Min var bare bedre ;b men ide til hovede :P! mwhaha :twisted:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Waterfall er blevet en af mine personlige favoritter.
Lav et hul nær enden på en 2 liters flaske. (Hullet skal være ca. 1 cm bredt og højt)
Tag låget af flasken og lav et lille hul i toppen. Put herefter et lille hoved ned i. (Vi bruger et bonghoved).
Fyld vand i flasken, selvfølgelig imens du holder for hullet!
Drej låget, med mix i hovedet, på flasken. Imens du ligther slipper du for hullet med din finger. I takt med at vanden fosser ud, bliver flasken fyldt med røg. Når vandet er ude er alt hvad man skal gøre at tage nogle dejlige sug. Vupti så er man pludselig pænt bombet :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]