Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 11 jul 2025 15:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Kan godt være :) - Det var en helt okay film, hehe :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vest/midt sjælland
PsychadelicMikkel skrev:
Nu har jeg siddet og samlet information om røde fluesvampe.
Og jeg overvejer lidt at når det engang bliver fluesvampe sæson (August - Oktober) at gå ud i en nærtliggende granskov og plukke nogen for at tørre og spise dem..
Så vil jeg bare høre om det ville være dumt/uansvarligt at gøre, i en lille dose.
Og høre jer om jeres erfaringer med at bruge fluesvampe som rusmiddel?

Du kan også lave fluesvampe suppe,,,den smager udemærket...ca. 500 gram frisk rødfluesvamp,smør( en skefuld) 1 l vand, 1 bullion terning, løg,løvstikke, salt og peber.
Løg,løvstikke og svampe ( i terninger)svitses først og kommes i gryden sammen med smøret, rør rundt, til løgene er lysbrune.
Kom alle de andre engridienserne i gryden.
og lad detsimre i 20 minutter for svag varme ( på 2 ca.)
Suppen må ikke koge på noget tidspunkt.
Men husk, hvad det er du sidder og fylder dig med, for får du for meget, kommer det op igen.

Titel:
Medlem

Er du bøsse Brainflower der er jo ikke noget kød i!!

Føj!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tom's skrev:
Er du bøsse Brainflower der er jo ikke noget kød i!!

Føj!

langt fra,
Ladie, hot one endda:)
by the way,,,der er massere af proteiner i svampe, ud over vand, er svampe næsten udelukkende proteiner.
Så lav du dig sådan en gang suppe til efteråret " Tom`s"
Den skal nok give dig, det du har behov for!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Sufix skrev:
JEngang i skolen så vi en film om bjørne (vil skyde på at det var i biologi, hehe :)) - Og den lille bjørne unge skulle så klare sig på egen hånd efter et stykke tid sammen med moren.. og så så man at den lille bjørne unge spiste fluesvampe og den var helt rundt på guvlet bagefter ;b

Det er vist filmen "Bjørnen" du tænker på, hvor der er en sød lille scene hvor den bliver lam, og derefter vågner op på ryggen i regnvejr.

Æv, den gad jeg godt se, så vagner den op efter en lammer og er våd på mavsen, hvor hyggeligt;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
OT:

Ja, den er ret sød den lille bjørn, har også set den engang i fjerneren... :)
Faktisk også en meget god/sød film udover svampe scenen.

-Fluffy

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Fluffy McPooch skrev:

Det er da det sjoveste ? :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Sufix skrev:
Fluffy McPooch skrev:

Det er da det sjoveste ? :twisted:

Ja, men jeg vidste ikke at den film havde den scene.
Ser det som en sidegevinst til filmen.

-Fluffy

Titel:
Medlem

Jeg føler lige for at tilføje at Grøn Fluesvamp (Amanita phalloides) er særdeles giftig. Den indeholder, udover amanitoksinerne, phallotoksiner. Det er noget rigtig skidt at få indenbords da det i selv små mængder kan føre til omfattende organsvigt i hele kroppen. Især lever og nyrer ser det skidt ud for. Den eneste behandling kendt er symptomatisk og effekterne kommer først 8-12 timer efter indtagelse, så selvom man havde en antidote ville det i de fleste tilfælde være for sent. Ikke alle dør, men det er helt sikkert at du kommer ud på den anden side med alvorlige leverskader..

Hold dig til Amanita muscaria og Amanita pantherina..

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Sandt nok..
Men hvis man kan komme til at forveksle en rød fluesvamp med en grøn, er det sq nok en dum ide overhovedet at begynde at lede.. :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Sufix skrev:
Tak ;) - Har du da nogle dårlige erfaringer med rød fluesvamp ? Hvis du har negative oplevelser eller gode vil jeg meget gerne høre om dem :)

Go erfaring:
Jeg spiste engang i en skov i jylland en stor frisk rød fluesvamp direkte fra skovbunden og fik et fantastisk trip uden nogen mavegener....

Dårlig erfaring:
MEN har da også været i hareskoven og samle en masse hvorefter jeg kogte dem med vand i en gryde i et godt stykke tid og drak derefter væsken... Brækkede mig og havde ondt i maven uden nogensomhelst tripeffekt... nogen der kan forklare dette?

Titel:
Medlem

Citat:
MEN har da også været i hareskoven og samle en masse hvorefter jeg kogte dem med vand i en gryde i et godt stykke tid og drak derefter væsken... Brækkede mig og havde ondt i maven uden nogensomhelst tripeffekt... nogen der kan forklare dette?

Tjah.. Det lyder umiddelbart lidt underligt.. Måske en uheldig høst du har gjort dig, måske du har slået muscimolen 'ihjel' (selvom det ikke skulle ske ved almindelig kogning).. Underligt..

Citat:
Sandt nok..
Men hvis man kan komme til at forveksle en rød fluesvamp med en grøn, er det sq nok en dum ide overhovedet at begynde at lede..

Mere fordi der var en tidligere i tråden der sagde noget med at spise Die Grünnes :? I sandhed dumt..
Der er en grund til at den også kaldes Death Cap, eller Dødshat :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

The ONE skrev:
Citat:

Tjah.. Det lyder umiddelbart lidt underligt.. Måske en uheldig høst du har gjort dig, måske du har slået muscimolen 'ihjel' (selvom det ikke skulle ske ved almindelig kogning).. Underligt..

Ja ik syntes det er mystisk men mest irriterende da jeg ikke har turde prøve dem igen... måske jeg skulle forsøge mig med tørring?

Er der ikke noget med at man ved tørring får omdannet ibotensyren til muscimol og dermed fuldstændig undgår maveproblemer?

Titel:
Medlem

Citat:
Ja ik syntes det er mystisk men mest irriterende da jeg ikke har turde prøve dem igen... måske jeg skulle forsøge mig med tørring?

Er der ikke noget med at man ved tørring får omdannet ibotensyren til muscimol og dermed fuldstændig undgår maveproblemer?

De smager meget dårligere som tørrede skal du bare vide. Kvalmende synes jeg, stik modsat den friske lette smag af en nyplukket svamp..
Kun noget af ibotensyren omdannes til muscimol, og så er der også det måske psychoaktive stof muscazone der giver ubehag. Så man slipper desværre ikke helt. Men alt i alt er det vel værd at vente og tørre dem, og bare bide den grimme smag og gummiagtige konsitens i sig..
Jeg har btw jo oprettet en tråd hvor man kan poste forslag til tilberedning. Jeg har en påstået opskrift på Soma, en psychoaktiv drik formegentlig baseret på A. muscaria.
Jeg tør bare ikke risikere min nyinplukkede høst på sølle to mellemstore hvis det ikke virker.. Så hellere en enkelt times kvalme..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Jeg er også vokset op med at rød fluesvamp er dødelig... hvorfor ikke bare undervise hvad den faktuelt er så? Det er da ikke sådan, at hvis børn og unge for at vide at Rød Fluesvamp ikke er dødelig giftig, så går de ud og gnasker løs af dem... så havde vi da set med alle de andre svampe også.

Jeg kan ikke lade være med at klø mig i nakken over det.

Desuden så ser svampe højst uapetlige ud synes jeg :roll:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
sorry The One.. Havde jeg lige overset..

Titel:
Medlem

Citat:
sorry The One.. Havde jeg lige overset..

Jeg er meget, meget skuffet .. :wink:

Titel:
Medlem

Til Nematoden:

Jeg tror det kommer an på svampens alder, samt naturligvis den evigt aktuelle variation fra svamp til svamp.

Mange fortæller at de med en mindre dose A. muscaria bare bliver lidt svimle, med let kvalme og slørret syn. En træls omgang for de fleste..
Selv har jeg oplevet det én gang nu..

De første to gange på A.muscaria havde jeg unge svampe:

2 mindre, uudvoksede
1 på sit højeste (helt saftspændt, pæne rene farver, få insekt/sneglebid)

De to mindre gav en mildere effekt trods det at mængden af svamp var den samme, om end ikke lidt mere end den voksne.
Den voksne gav mig, jah, læs triprapport under "andre alkaloider/entheogener"

Tilgengæld fik jeg her for et par dage siden samlet mig en god stor, men lidt gammel svamp. Den lugtede ikke af tis som de der allerede er ved at rådne gør, men jeg kunne godt se at det var sidste udkald (men stadig pæn i farverne, dog ikke så saftspændt), inden for de næste 2-3 dage ville den være godt på vej mod de evige birkeskove.

Den gav mig, selvom dosen var større end min fuldvoksne fra tidligere, ikke andet end den kendte 'lidt som at være bagstiv'-effekt..

Så der er et meget spinkelt grundlag for at tro:

Unge, uudfoldede svampe: Milde
Voksne, flotte: The deal
Lidt ældre: Noget skidt

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
The One: sikke en god info det da rart du lige sætter det i perspektiv

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Havde helt glemt det med fluesvampene... godt psy er her for at minde mig om det.. :D

Vil lige høre om de stadig er derude og om de stadig er sunde...?
Tænker at jeg ville tage i hareskoven og lede men hvis der er nogen der har nogle forslag til andre steder på sjælland så sig endelig til!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]