Mecka skrev:
Philip-boy skrev:
Vil jeg prøve.. eller måske bare 2-3 uger..
men er den høje puls farlig? :S (føles som om ens hjerte kan eksplodere any time, nærmest)
Med mindre du har et svagt hjerte, så er det ikke farligt (for hjertet) at du ryger hash. Der er, som nævnt mange gange, aldrig set et dødsfald udelukkende med cannabis som eneste årsag.
En anden gang kan du prøve at google lidt. Se hvad erowid kunne byde på:
Erowid.org skrev:
Heart Issues:
Because cannabis increases heart rate, it could potentially increase risks of heart problems in those at risk of heart disease. One study found that cannabis use increased the risk of heart attack in men over 40, but its findings were weak and based on a very small number of individuals. In a large study of 65,000 individuals in California by Sidney et al in 1997, cannabis was not found to increase mortality rates among users under 50.
Din paranoia omkring din puls på hash er selvforstærkende. Hash ØGER automatisk pulsen - og dette skræmmer dig, hvilket gør at din puls stiger endnu mere. Du får altså geilet dig selv op til paranoiaen, uden nogen rigtig grund. Hvis du vil bekymre dig om hash, skal du nærmere tænke på dine sarte lunger, fremfor dit hjerte. Et rygestop er da en ok ide hvis du ryger meget, men din puls stiger altså også om 2 uger - det sker helt automatisk når du bliver skæv.
Mit råd: find noget mere aktuelt at bekymre dig om. Hvor gammel er du?
Hej
Tak for de gode råd og hjælpen
Ja du har ret, med at paranoiaen er selvforstærkende.
Når jeg tænker over det, indser jeg også at det nok ikke ligefrem er farligt at få lidt forhøjet puls, det svarer jo bare til en løbetur, og er ikke engang nær så belastende (for hjerte/lunger/etc).
Jeg er 15, forresten.
Har lært af det her, at hash virkelig bare forstærker ens følelser.
Jeg fik hallucinationer (onde) og blev 100 gange mere skæv end før, de gange jeg fik paranoia. Alt blinkede hvidt/sort efter min hjerterytme, og fik en slags fortsættende skift mellem blackout og bevidsthed hvor jeg næsten ikke kunne tænke, og alt var ekstremt fjernt. Kunne stort set heller ikke se, høre, eller huske noget. Det var virkelig nedtursryger.
Så var der andre gange hvor jeg bare var nervøs pga. det. Men tror jeg har lært min lektion, så fremover handler det bare om at tag den med ro, for under ingen omstændigheder er stress jo løsningen. Tror at grunden til jeg reagerede så voldsomt på paranoiaen (dog kun i 30 minutter af gangen) var at jeg stressede mig selv og som du sagde geilede mig selv op til at jeg fik endnu mere paranoia, og så begynde hashen at forstærke det hele, hvilket jeg så stressede endnu mere over, og så er det at det går helt galt.
Og hvad skulle jeg da bekymre mig om?
Igen, tusind tak for hjælpen..